معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

سهم معدل در کنکور سال آینده 35 درصد شد

جزئیات تاثیر منفی معدل در کنکور

پس از سال‌ها بحث و مذاکره، بالاخره قرار شده است که سوابق تحصیلی دانش‌آموزان بدون هیچ ارفاقی در نتیجه کنکور 93 اعمال شود؛ آن هم نه فقط سوابق تحصیلی که صرفا بر قبولی داوطلب تاثیر مثبت می‌گذارد، بلکه قرار است در کنکور 93 برای اولین‌بار، سابقه تحصیلی دانش آموز بر قبول نشدن داوطلب نیز تاثیر مستقیم بگذارد.
کد خبر: ۶۲۳۵۱۲
جزئیات تاثیر منفی معدل در کنکور

براساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی به میزان 25 درصد برای آزمون سراسری سال 93 قطعی شده است و رئیس سازمان سنجش در گفت‌وگو با ایرنا تاکید کرد که در آزمون سال 92 تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی داوطلبان تنها در صورت مثبت بودن آن در قبولی آنها اعمال شد، اما با مصوبه جدید، سوابق تحصیلی داوطلبان به‌صورت مثبت یا منفی در قبولی آنان لحاظ خواهد شد.

البته همچنان رتبه داوطلب در کنکور 93، تاثیر 75 درصدی در قبول شدن یا نشدن در دانشگاه خواهد داشت و در واقع، همچنان سهم عمده‌ای از شانس قبولی داوطلب به رتبه کسب شده او در کنکور برمی‌گردد.

همچنین با توجه به این‌ که در سال آینده، 70‌درصد ظرفیت آموزش عالی به رشته‌های بدون کنکور اختصاص پیدا می‌کند، می‌توان گفت که این میزان تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 93، فقط برای قبولی در آن 30 درصد از رشته محل‌های پرمتقاضی است که برای پذیرش در آنها رقابت بالایی وجود دارد، ولی اگر داوطلبی می‌خواهد که در رشته‌های بدون‌کنکور شرکت کند، سوابق تحصیلی برای پذیرش در این رشته‌ها، تاثیر صددرصدی خواهد داشت.

با توجه به این ‌که در مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو، قرار است که سوابق تحصیلی تاثیر 25 درصدی در کنکور 93 داشته باشد، اما پرسش اینجاست که این سوابق، دقیقا شامل چه پایه‌های تحصیلی می‌شود.

حسین توکلی، مشاور عالی رئیس سازمان سنجش در گفت‌وگو با جام‌جم خاطرنشان می‌کند که منظور از سوابق تحصیلی، فقط نمره آزمون نهایی کلاس سوم دبیرستان است که این آزمون به صورت سراسری برگزار می‌شود و در آن، سابقه تحصیلی پیش‌دانشگاهی و سال اول و دوم دبیرستان لحاظ نمی‌‌شود.

گرچه به گفته توکلی، فقط نمره آزمون کشوری سال سوم دبیرستان در کنکور 93 اعمال می‌شود ولی مشکل اینجاست که برگزاری آزمون سراسری در مقطع سوم دبیرستان، فقط مختص دانش‌ آموزان مقطع نظام جدید است و حال با این شرایط این پرسش پیش می‌آید که مثلا تکلیف داوطلبی که 50‌ سال دارد و هیچ آزمون نهایی هم در دوره دانش‌آموزی او برگزار نشده است، چیست؟

سخنگوی سازمان سنجش یادآوری می‌کند که معدل آزمون نهایی سال سوم دبیرستان فقط برای داوطلبانی اعمال می‌شود که از سال 84 تا 92 در آزمون نهایی سال سوم رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی و معارف اسلامی شرکت کرده‌اند و اگر داوطلبی به هر دلیلی در این بازه زمانی امتحان نداده است، سوابق تحصیلی او در نتیجه کنکور 93 تاثیری نخواهد داشت.

نحوه تاثیر معدل بر رتبه داوطلب

شاید برای خیلی از داوطلبان کنکور 93 این پرسش پیش بیاید که معدل خوب، چه معدلی است و مثلا آیا اگر داوطلبی در آزمون نهایی سال سوم دبیرستان، معدل 13 کسب کرده باشد، آیا این معدل در نتیجه کنکور به کمکش می‌آید یا این‌که رتبه او را پایین‌تر می‌آورد.

توکلی در پاسخ به این دغدغه داوطلبان، توضیح می‌دهد: نمی‌توان گفت که مثلا معدل 13 بد است و در نتیجه کنکور تاثیر منفی می‌گذارد؛ ولی مثلا معدل 18 خوب است و به قبول شدن داوطلب کمک می‌کند، بلکه تاثیر این معدل به نمره کل داوطلب در کنکور 93 ارتباط دارد و نمی‌توان عددی را به عنوان معدل خوب یا بد اعلام کرد.

هر داوطلب کنکور با توجه به نتیجه آزمون، یک‌رتبه و یک نمره کل کسب می‌کند که این نمره کل که به آن تراز هم می‌گویند، با توجه به شرایط علمی دیگر داوطلبان، به دست می‌آید. در واقع، این نمره کل از ترکیب نمره خام داوطلب و مقایسه آن با نمرات دیگر داوطلبان حاصل می‌شود.

به طور مثال، فرض کنید یک داوطلب کنکور، نمره کلی بالاتر از متوسط نمره کل دیگر داوطلبان به دست بیاورد؛ ولی معدل دیپلمش از میانگین معدل دیپلم دیگر داوطلبان کمتر باشد؛ در این شرایط، معدل برای این داوطلب به شکل تاثیر منفی عمل می‌کند، زیرا با وجود آن که این داوطلب در کنکور نتیجه خوبی گرفته است، ولی معدلش از میانگین دیگر داوطلبان پایین‌تر است.

اما از سوی دیگر، اگر داوطلبی، نمره کلی پایین‌تر از میانگین تراز داوطلبان داشته باشد؛ ولی معدلش بالاتر از میانگین دیگر داوطلبان باشد، در این صورت معدل به شکل مثبت عمل می‌کند و در این شرایط، معدل به کمک داوطلب می‌آید.

حالا تصور کنید که اگر در کنکوری میانگین معدل داوطلبان 19 باشد (که البته چنین میانگین معدلی به دور از واقعیت‌های فعلی است)، در این صورت داشتن معدل 18 به عنوان معدل خوب به حساب نمی‌آید و نباید داوطلب انتظار داشته باشد که این معدل خوب در نتیجه کنکور به کمکش بیاید. بنابراین به دلایلی که ذکر شد، نمی‌توان برای نحوه تاثیر‌گذاری معدل بر نتیجه کنکور، معدل و رتبه دقیق اعلام کرد و نحوه تاثیر آن کاملا به سطح رقابت بین کنکوری‌ها بستگی دارد.

آزمون سال سوم دبیرستان چطور برگزار می‌شود؟

حضور در مدرسه‌ای غریب، مواجهه با دانش‌آموزان و مراقبان ناشناس و نشستن روی صندلی‌هایی تازه و نفس‌کشیدن در فضایی ملتهب و پراسترس همه آن چیزی است که در جلسه امتحان نهایی عاید دانش‌آموزان می‌شود.

امتحانات کشوری معمولا پیچیده‌تر و سخت‌تر از امتحانات مدرسه‌ای است و دانش‌آموزانی که این را دهان به دهان شنیده‌اند، اغلب از امتحان نهایی می‌ترسند.

بیشتر دانش‌آموزان از این امتحانات نمره‌هایی کمتر از تصور نیز می‌گیرند و مثل چند سال قبل سختی امتحانات به اندازه‌ای می‌شود که صدای اعتراضات را از گوشه گوشه کشور بلند می‌کند.

ریشه این اتفاقات و این حس‌های ناخوشایند دانش‌آموزی در نحوه برگزاری امتحان نهایی و آداب برگزاری آن است که محمد الهی، از کارشناسان آموزش و پرورش در گفت‌وگو با جام‌جم، فرآیند آن را توضیح می‌دهد.

طراحی پرسش‌های امتحانی با انتخاب دبیران نمونه مناطق و اعضای گروه‌های آموزشی از سوی ادارات کل آموزش و پرورش آغاز می‌شود. برای هر درس، چند دبیر مجرب تعیین می‌شود تا در درس تخصصی خود نمونه پرسش‌هایی را طراحی و به اداره کل تحویل دهند.

پس از این مرحله، پرسش‌ها تجمیع می‌شود و وزارت آموزش و پرورش درباره این که کدام پرسش‌ها در اوراق امتحانی چاپ شود، تصمیم می‌گیرد. پرسش‌های نهایی نیز از طریق اینترنت در اختیار مسئول امتحانات قرار می‌گیرد و یک روز قبل از برگزاری آزمون، رئیس امتحانات هر منطقه، نماینده حراست، کارشناس دوره متوسطه و معاونان هر منطقه و همه کسانی که به نوعی امکان دسترسی به سوالات امتحانی را دارند، در قرنطینه (فضاهایی در کنار دایره امتحانات هر منطقه که واحد خوابگاهی مستقل است و پنجره‌هایی پلمب شده دارد) قرار می‌گیرند.

در روز آزمون، پرسش‌ها در پاکت‌های دربسته به‌حوزه‌های امتحانی می‌آید و بعد از پایان امتحان نیز دوباره اوراق در پاکت‌های دربسته و صورتجلسه شده قرار می‌گیرد.هر برگه امتحانی را دو دبیر که سرعت عمل بالایی دارند، براساس کلیدی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، تصحیح می‌کنند و اگر اختلاف نمره‌ای که این دو نفر به دانش‌آموز داده‌اند از یک نمره بیشتر شود، کار به تصحیح نفر سوم می‌کشد.

محمد الهی می‌گوید: اوراق امتحانی‌ای که دبیران تصحیح می‌کنند معمولا با رشته تخصصی آنها سازگاری ندارد و ممکن است ورقه امتحانی درس عربی زیر دست دبیر درس فیزیک قرار بگیرد.این کارشناس توضیح می‌دهد که چون دبیران بابت تصحیح هر برگه به صورت حق‌الزحمه‌ای دستمزد دریافت می‌کنند، می‌کوشند در مهلتی که برایشان تعیین شده بیشترین برگه را تصحیح کنند که در این میان دقت می‌تواند قربانی سرعت شود.

الهی تاثیر این دو مساله را در نمرات امتحان نهایی بسیار زیاد می‌داند و معتقد است اینها دلایل خوبی است برای توجیه این که چرا بیشتر دانش‌آموزان در امتحانات نهایی نمره دلخواه‌ را نمی‌گیرند.

امین جلالوند‌ - ‌گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷۶
kimia
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
۰
۰
واقعا برنامه ریزیهاتون بده یعنی كسی كه این همه سال زحمت كشیده درس خونده ولی فقط امتحان نهاییشو خراب كرده باید بیخیال قبول شدن باشه دیگه
چرا همیشه ما باید نسل سوخته باشیم این چه وضعشه
حامدجوهریان
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
۲
۰
بابا بخدا خیلی بی انصافییه بس تكلیف اون كسی كه تومدرسه مشكل داشته و نتونسته درس بخونه ولی برای كنكور داره تلاش میكنه چیه درضمن تكلیف اون همه تقلب های سرجلسه ی امتحان نهایی چیه تورو خدا این رو لغوكنین
پرستو
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
۱
۰
من متوجه نشدم چرا معلم عربی درس فیزیك و تصحیح می كنه؟چه كاریه اینكه درصد خطای بالایی داره؟حالا چرا با عجله صحیح میكنه كه باعث خطا بشه مگه سرنوشت بچه ها كشكه
arezoo
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
۱
۰
خیلیییییی خیلییییییی در حق ما ظلم میكنین خدایی هم هست...كار از كار گذشت ولی با سرنوشت ما دارین بازی میكنین خودتونم بچه دارین ...ما شدیم موش ازمایشگاهی شماها دیگه ؟؟؟
میثم
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
۱
۰
این چه وضعش امتحانات نهایی درست برگزار نمیشه و این یه جور بی عدالتی.خدابه دادمون برسه با این برنامتون همه رو بدبخت میكنید.
Rezi
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
۱
۰
جواب منو یكی بده لطفا !...یكی بیاد تو كنكور 93 رتبه بشه بعد معدل سومش 11 باشه یعنی رشته ای كه دوس داره نمیتونه بره (مثل: پزشكی) ؟؟؟
محیا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
حداقل زود اعلام میكردین یه خرده بیشتر تلاش میكردیم
سوران
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
ترو خدا این كار را با ما نكنید امسال هم به خانواده ام هم به فامیلام قول داده ام كه رشته و دانشگاه عالی قبول بشم یه فرصت برام پیش امده كه جبران كنم ولی شما میخواهید این فرصت را ازم بگیرید ترو خدا این قانون را اعلام نكنید نگذارید جوانها به خاطر این به مواد مخدر پناه ببرند نوكرتونم این كار را نكنید
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
۰
۰
واقعا حق دانش اموزان خورده میشه با این قانون.!
مثلا دوست من تو یه مدرسه غیر از مدرسه ما درس می خوند سرجلسه امتحان ریاضی(نهایی)دبیر اومد سر جلسه سوال رو خوند فرمول جواب رو هم گفت و بعد گفت دیگه خودتون داده ها رو جای گذاری كنید.
اونوقت تو مدرسه ما مثلا روز امتحان ریاضی دبیر حق نداشت حتی تو مدرسه بیاد چه برسه سر جلسه!!!
خدایی نامردیه.
74
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
۱
۰
درسته بعضی از اونایی كه تو این مملكت كار میكنند،هیچ مشكل و دغدغه ای ندارند و آقازادهاشون. راحت تو خارج درس میخونند
ولی اونی كه اومده این قانون ریخته باید خیلی بی سواد باشه،یا شب،قبلش درست نخوابیده
آره دیگه قانون تو این مملكت این طوری شب میخوابن صبح بلند میشن یك قانون جدید؛
حالا من كه معدل دیپلم شده 13 ،دیگه واسه كنكور نخونم،از همین الان برم
غیرانتفاعی یا از این دانشگاه ،بدون كنكور.....
Ali
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
۱
۰
سلام واقعا نمیدونم چرا اینا این كارارو میكنن كه حرص جوونارو در بیارن آخه اینم شد قانون یعنی اینا كه معدلشونو خراب كردن الان سرشون به سنگ خورده باید برن غصه بخورن بدبخت و معتاد بشن
هاله
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
۱
۱
زمانی قانون تاثیرمعدل درسته كه دانش آموزانی كه معدلشون پایین است بتونن جبران كنن وگرنه این قانون ظلمه
الهام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
۱
۱
بچه ها صدای ماهارو كسی نمیشنوه.فقط امیدوارم خدا جوابشونو بده ك با اینده ی ما بازی میكنن.دلمون خوشه نظام اموزشی داریم.واقعا دلم واسه خونوادها میسوزه.هرچقدرم اعتراض كنین هیچ كس توجه نمیكنه...
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۱
۰
اگه من تو كنكور رتبه ی بالا بیارم معدل سال سوم من این رو خراب میكنه .و من نمیتونم به رشته ی دلخواه خودم برم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
۰
۰
واقعا بااین قانونتون در حق ماظلم میكنین . یعنی اون همه افرادی كه باتقلب معدل خوب گرفتن رو نادیده گرفتین؟؟ این عدالته؟؟من ومادرم به خاطرقانونای شما زیاداشك ریختیم باید در مقابل خدا پاسخگو باشید
صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
۱
۰
واقعا برای مسءولین متاسفم ك واقعیتا رو نمیبینن و بر اساس مبنایی ك صحت كامل نداره آینده بچه ها رو میسنجه همه میدونن كه امتحان نهایی هم سالم و بدون تقلب برگزار نشده تومدرسه خود ما تقلب میشد.اونوقت باید تو كنكور تاثیر بزاره؟واقعا سازمان سنجش انقدر ب آموزش و پرورش اعتماد داره؟؟؟؟
مریم
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
۱
۰
واقعا نمیدونم چی بگم!اونایی كه هی قانون جدید تصویب میكنن كه تكلیف بچه هاشون مشخصه!یا دارن تو خارج درس میخونن اگه هم اینجا باشن كه چه با كنكور چه بی كنكور چه با تاثیر معدل در هر صورت جاشون تو بهترین دانشگاهای ایرانه!بدبخت ماهاییم كه هر روز باید به ساز یكی برقصیم.
این حرفای ما هم كه تاثیری نداره!پس فردا میبینی تو اخبار از یكی از این مسئولان در مورد این قانون جدید میپرسن و اون برمیگرده میگه با استقبال چشمگیر دانش اموزان میهن عزیزمون روبرو شدیم!هه!
1374
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
۰
۰
ببخشید من تو مدرسه دولتی تو مازندران درس خوندم معدلم به خاطر مشكلی از 19به 18 رسیده الان دقیقا باید چه كار كنم؟
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
۰
۰
خودتون دلیل رو میدونید پس چرا عاقل كند كاری كه باز آرد پشیمانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا به خدا ما دشمنای شما نیستیم من چند روز قبل امتحان باید از وقتم بزنم برم حوزه امتحان تا روز امتحان هم بدونم از كجابرم هم سر وقت برسم تازه با دلشوره ای كه داریم خصوصاً روزای اول هرچی خوندیم یادمون میره آخه این چه كاریه من باید از 17شهریور برم دروازه شمیران آخه این انصافه؟؟!!؟؟
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
۰
۰
صد رحمت به . . .
علی از قرچك
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
۰
۱
اخه مگه نمی بینید نود درصد دانش اموز ها مخالف این طرح هستن دوستان به نظرم باید تو قسمت نظر سنجی یا پیشنهاد و انتقادات سازمان سنجش و وزارت علوم و مجلس شورای اسلامی پیام های اعتراضی بگذاریم تا تاثیرش رو بگذاره خواهش میكنم حتما این كار رو بكنین اندك اندك جمع گردد وانگهی دریا شود این تنها راهه تا نظرمون رو بهشون بگیم
زینب
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
۰
۰
اشتباهه! من از یه منبع درست (معلم و مشاوری كه در حوزه های تصحیح سال های قبل بوده) شنیدم كه مصحح ها باید حتما در همون سال همون درس را تدریس كرده باشن. مثلا دبیر فیزیكی كه همون سال فیزیك3 درس داده فقط حق داره برگه فیزیك تصحیح كند. در ضمن هر نفر در روز فقط یه تعداد معین برگه را حق دارد تصحیح كنه و بیشتر نمیتونه بگیره بنابراین سرعت بالا هیچ معنی ندارد.با اطلاعات غلط روحیه بچه هارو خراب نكنید!
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
۰
۰
هر وقت توانایی این رو داشتین كه جلوی تقلب در حوزه های نهائی رو بگیرین اونوقت معدل نهائی رو تاثیر مستقیم بدین . كسی كه به هر دلیلی نتونسته تو سال سوم معدل خوبی رو كسب كنه یعنی دیگه هیچوقت نمیتونه رشته دلخواه خودش رو بره؟!!؟ حداقل فرصت دوباره ای رو بدین برای شركت در امحتانات نهائی كه مثل كنكور بشه چند بار شركت كرد.
مهدی
United States
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
۰
۰
با سلام خدمت همه دوستان عزیز ببخشید من دارم سال 93 امتحان نهایی میدم آیا معدل من تو كنكور تاثیر نداره؟
دبیرستانی بسیجی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
۰
۰
من تادوم دبیرستان معدلم بیست بوده ترم اولم معدلم19/57بود،ازدوم دبیرستان هم برای كنكوردرس می خونم امااول امتحان نهایی درمعرض یه بیماری خطرناك قرارگرفتم(كه الحمدلله به خیرگذشت)وهمین باعث شدازفضای امتحانی خارج بشم و....
آخه واقعااین انصافه كه تمام آرزوهام به خاطرفقط یك ترم خراب كردن بربادبره!!
خدایا!!دغدغه ی ما فقط فیلترینگ و رابطه باغرب و دوچرخه سواری خانم هاو...آخه چرامسئولین نسبت به صحبت های آقاكم توجهن!!درونگرایی وتقویت ساخت درونی یعنی بهادادن به جوونای این مملكت وبرنامه ریزی عادلانه وعاقلانه برای زندگیشون نه...
پریا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
۰
۰
تو شهرستان ما من یقین دارم تو بعضی حوزه ها تقلب میشه خودم شنیدم اعتراف معلمی رو كه بی خبر از همه جا داشت برای دوستش شرح می داد. واقعا میشه یه معلم مراقب بچه ی خودش باشه ؟یا یه دانش آموز تو مدرسه مادر خودش امتحان بده؟ این انصاف نیست . چون تمام بچه های پرسنل اموزش و پرورش شهرستان خوی تو یه حوزه امتحان میدن . باید تو اون حوزه ارفاق باشه. باید مفتكی 35 درصد رو بگیرن . من و امثال من شب وروز درس می خونیم ولی آخرش اونی كه تو اداره ها حرفش برو داره تو ورقه ها دست می بره كسی هم نمی فهمه چون همه با هم اند . من دیگه امیدی برا درس خوندن ندارم . این عادلانه نیست. با این قانونتون كمر هر چی درس خون بی كس و كاره شكستین. تو رو به ابولفضل تورو به امام حسین این درسته؟ پس كو عدالت ؟
مهدیه
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
۰
۰
بخدا این چه كاریه كردین.تكلیف ما كه الان امتحان نهایی داریم میدیم و سوالامون از تمام سال های گذشته سخت تره چیه؟ خوب اخه یكم خودتون فكر كنین عادلانه هست هم سخت هم درصد تاثیر بالا هم به طور مستقیم.بخدا ما هم انگیزه داریم
فافا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
۰
۰
من نمیدونم مگه این قانون واسه دانش آموزای بدبختی مثله من نیس پس چرا نظره مارو نمیپرسن یا از ما نمیخوان ك موافقت یا مخالف بودنمونو اعلام كنیم ماقراره كنكور بدیم ن اینایی ك قانون تصویب میكنن لطفا مسیولین رسیدگی كنن اگه خیلی ب دانش آموزا اهمیت میدن:-)
محدثه
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
۰
۰
این قانونتون خیلی افتضاحه من هر سال معدلم بالایه 19 میاد حتی ترم اولم 19 ب بالاشدم ولی اینجوری كه شما سوالارو سخت دادین معدل كتبیم میشه 18 تا چن سال پیش تاثیر نداشت به ما كه رسید وا رسید؟؟؟ كوتاه بیاین بابا من تو این امتحانام كلی تقلب زدم و بعد اونی كه تقلب نتونسته بزنه تو كلاسشون 4 تا دوربین مدار بسته هست حقش ضایع نمیشه؟
رومینا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
۰
۰
من میخواستم بگم یعنی چی كه بعضی دبیرای درسای مختلف فقط به خاطر یك مبلغی ، اینده بچه های بدبخت رو درنظر نگیرن و با تصحیح عجولانه ی اوراق مسیر زندگیشون رو عوض كنن من شنیده بودم كه قبلا بند یكی مونده به اخر واقعیت داشته ولی با جستجو از دبیرا فهمیدیم كه قانونش حذف شده واقعا متاسفم من دیگه نمیدونم باید به حرف كی اطمینان كرد
نا امید
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
۰
۰
اقایون نشستین توی مجلس هی قانون بی مورد تصویب می كنید.بچه های خودتون بدون كنكور درس می خونن اون وقت ما بد بختا با بریم كهنه بچه بشوریم. چه طور دلتون میاد اینجوری با سرنوشت جوان های این مملكت بازی كنن؟
بی عدالتی مسولان
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
۰
۰
اقا مگه مسولین مشاور یا برنامه ریز ندارن
واقعا مسخرست من خودم شاهد بودم تو امتحانات نوبت شهریور بیش از 70 درصد دانش اموزان با كمك مراقبان تقلب میكردن
صبا
Germany
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
۰
۱
بسه بسه توروخدا تورو قرآن این سوابق تحصیلی بردارین دست به كنكور نزنین بذارین كنكور مثل قبلا سر جاش باشه التماستون میكنم سوابق تحصیلی بردارین نه كنكور هیچی به دانش آموزاتون نمیشه یكی دوسال درس میخونن كنكور بدن چی میشه ها چی میشه دنیا به اخر میرسه تورو خدا كنكور حذف نكنید آخه دانشگاه سوابق تحصیلی برای چی میخواد یكی میبینی تو دبیرستان درس نمیخونه واسه كنكور اینقدر میخونه كه بهترین رشته قبول میشه پس تاثیر معدل تاتو دبیرستان و كنكور تاثیر معدل نمیخواد همون كنكور بسه از تاثیر معدل هم بهتر. به فكر دانشجوهای آیندتونین با كنكور بسنجینشون نه تاثیر معدل كه با هزارتا پارتی بازی انجام شده توروخدا كنكور حذف نكنید فقط تاثیر معدل بذارین خواهش میكنم دست رد به آرزوهای ما جوونا نزنید خدا به اون بزرگی آرزوهای بندهاش براورده میكنه شما چرا نباید به فكر آینده و آرزوهای جوونا باشید
ایوان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
۰
۰
واقعا شما مسئولای كشور نمی خواهید تكلیف اونایی كه سر امتحان نهایی تقلب كردن چی میشه؟ باید امتحان نهایی یه بار دیگه تكرار بشه! این همه میگید قانون قانون دارید فعلا كه با این قانون ما رو بدبخت میكنید
پیام
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
۰
۰
خدای بزرگ است اهورامزدا...
با سلام، من تا 16روز دیگه باید توی كنكور سراسری رشته ریاضی شركت كنم و معدل كتبی نهایی سال سومم 18/98 هس. البته بدون تقلب ك بعضی از شما تصور میكنید هركی معدلش بالاس تقلب كرده..خیلی هم از سازمان سنجش تشكر می كنم بابت این قانون عادلانه..چون باید بین دانش آموزایی ك سال سوم رو ب بطالت و خوش گذرونی میگذرونن فقط ب امید این ك سال آخر واس كنكور آماده شن و امثال من فرق باشه...
شاكی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
۰
۰
كشوری ك باید بیشرفت كنه باید سیستم آموزشیش تغییر كنه.ما ك معدلمون ۱۲ نیشه.
محمد صالح
United States
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
۰
۰
سلام,من دانش آموز سال سوم تجربی هستم و با این حال كه كارنامه نگرفتم میدونم كه معدلم پایین ۱۵ میشه! وقتی هم كه اخبار این مصوبه ظالمانه رو اعلام كرد كه معدل تاثیر منفی هم داره, ناراحت شدم. ولی نا امید نیستم. چون میدونم هر مصوبه ای كه تصویب میشه, یه نفر میاد و تغییرش میده. نمونشم همین تعطیلی پنجشنبه ها كه سرش دعواس. :-)
zinat
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
۰
۰
بچه هالطفا هر كس مثل من بابت معدل سال سومش نگرانه بره سایت آموزش پرورش و به اینكه ما هیچ فرصتی برای جبران نداریم و امسال با این سئوالات واقعا غافلگیر شدیم تو قسمت سخن شما با وزیر اعتراض كنه.
هرطور می تونید اعتراض كنید!
زینت
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
۰
۰
بچه ها لطفا هر كس مثل من بابت معدل سال سومش نگرانه بره سایت آموزش پرورش و به اینكه ما هیچ فرصتی برای جبران نداریم و امسال با این سئوالات واقعا غافلگیر شدیم تو قسمت سخن شما با وزیر اعتراض كنه.
هرطور می تونید اعتراض كنید!
افسوس فایده نداره
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
۰
۰
با سلام طبق گفته های سازمان سنجش دیگر ارگان های مربوط به كنكور معدل نهایی سال سوم هم میتونه یك نفر رو در كنكور قبول كنه هم نه.......پس سر كسایی كه 11 تا12 سال به سختی درس خوندن و تلاش كردن ولی تو امتحان نهایی بنا به دلایلی نتونستن نمره خوب كسب كنن چی میاد......
یعنی تنها جایی كه همه ی تلاش ها میشه یه شبه نابود شد همین جاست........ واقعا بفكر باشید
mohammad-mahdi
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
۰
۰
تنها تغییری كه از زمان انقلاب تا حالا تو آموزش پرورش ایجاد شده این بوده كه به سال آخر بگیم پیش دانشگاهی یا سال چهارم. واقعا افتضاح ترین سیستم آموزشی جهانو داریم. من خودم 8 سال خارج بودم. اونا كاری میكنن كه دانش آموز به درس علاقه مند بشه ولی تو ایران بچه ها رو از درس متنفر میكنن و نتیجشو میتونید برید تو خیابونا ببینید
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
۰
۰
سلام من تو ترم اول معدلم 18.56 شد با اینكه تو یه مدرسه سخت گیر دارم درس میخونم خدا وكیلی تقلب هم نكردم ولی تو امتحان نهایی برگم رو افتضاح تصحیح كردن من نمیدونم اخه شما چه جوری انقدر بی عدالتی میكنید اخه كسی كه دبیر ورزش یا مثلا دبیر دینی هستش از حسابان چی میدونه كه بیاد حسابان تصحیح كنه به عنوان مثال تو پاسخ نامه نوشته اگر دانش اموز از راه دیگری به جواب برسد به تناسب نمره كم شود از اون جایی هم كه اون دبیر ورزش اطلاعاتی از درس حسابان نداره متوجه نمیشه كه دانش اموز از راه دیگری به جواب رسیده و روی سوال خط میكشه این واقعا بی عدالتیه الان من كه تو مدرسه نمره زیر 20 تو حسابان ندارم الان نمره نهاییم شده 13 معدلم از 18 شده 16 من چیزی ندارم بگم فقط بابت داشتن همچین اموزش پرورشی تاسف میخورم اخه مسئولان چرا انقدر بی برنامه هستن یعنی اینده جوونایه كشورشون براشون مهم نیس واقعا كه!!!!!!!!!!!!!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
۰
۰
بیشتر از این انتظار نمیره.كل نظام اموزشی مشكل داره دوازده سال دانش اموز رو الاف میكنن با بد ترین شرایط بصورت تشریحی درس میدن بعد كنكور رو تستی میگیرن.افتضاح ،افتضاح.
منتقد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
۰
۰
چرا هر چی بدشانسی مال ما 93 ای هاست؟پارسال كه امتحان نهاییمون افتاد تو انتخابات ، امتحان نهایی رو دو هفته ای تموم كردن.معلم هندسه و جبر هم به الله قسم نرسیدن فصل آخرو درس بدن.امسالم كه آخرا افتاده تو جام جهانی خداییش رتبه یكشم نمیتونه درس بخونه.آخه واقعا چرا ما بدشانسیم!!!
زهره
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
۰
۰
سلام.من حرفای بچه هارو خوندم و به عنوان كسی هیچ نقشی تو این قانون ها ندارم واقعا خجالت كشیدم. چرا بعضی ها با كاراشون باعث میشن امیدوار ترین وبا اهداف ترین افراد و اینده سازان یك كشور اینقدر ناامید بشن؟؟؟؟؟؟؟؟
samane
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
۰
۰
به نام خدا
من نمیدونم كه چه خوابی برای مادیدین كسانی كه سال 93 دیپلم گرفتن میدونستن كه تاثیرش قطعیه اما كسنای كه 92 دیپلم گرفتن چی ؟ من خودم سر امتحان زیست واقعا نتونستم بخونم واگه میدونستم تاثیرش قطعیه به هیچ وجه نمیومدم امتحان بدم یا ....وبا نمره 15/25قبول شدم حالا كه درس زیست ضریبش تو كنكور چهار تكلیف من چیه ؟؟
خدا ااااااااااااااااااا به داد اونایی كه سالای بعد كنكور دارن برسه معلوم نیست امشب بخوابین براشون چه خوابی ببینین
از ماكه گذشت.
72
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
۰
۰
این همه میگید:اینده سازان كشور شما هستید.حالا اینده كشور رو با این قانون تباه می كنید و طبق معمول از نظر علمی از دولت های دیگه عقب می مانیم،چون اكثر جوانان دیگه اراده ایی واسه درس خوندن ندارند .
افسوس كه ما را نمیبینید.
افسوووووووووووووووووووووووس
حدیث
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
۰
۰
حداقل حالاكه این قانون روگذاشتیدبه بچه هایی كه امتحاناشونوخراب كردندفرصت جبران بدیدودوباره ازشون امتحان بگیرید.عیب نداره هزینه برگه وچاپ و...هم ازخودشون جمع كنین!ولی جون مادرتون فرصت جبران بدید
سارا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
۰
۰
معدل اونی كسی ك این قانون رو تصویب كرده چند بوده؟؟؟؟؟
سحر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
۰
۰
سلام،ازنظرمن این قانون قانون خوبی هست مطمئنا باید فرقی بین من كه19/49شدم (حاصل زحمت خودم بوده اتفاقا باید بیشترمیشدم)باكسی كه 10شده فرق كنه كسی كه تمام این سال ها درس خونده باكسی كه نخونده و یهو جوكنكورمیگرتش فرق كنه من توكنكور93رشته ی ریاضی بنابرهردلیلی نتونستم عملكردخوبی داشته باشم(افتضاح)حالا مربوط به سرعت عملم یاهرچیز دیگه میشه درضمن باید خاطر نشان كنم75%مربوط به عملكرد خودتون دركنكور داره پس اینقدر اعصاب بقیه رو بهم نریزید ومنطقی فكركنید.
كسی كه 10میگیره یعنی تواین سال ها نه چیزی خونده نه چیزی متوجه شده ازدرس با سوال های آسون نهایی بنابراین حقشه تاثیر منفی داشته باشه باتشكر
zahra
United States
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
۰
۰
سلام !
آدم واقعا باید متاسف باشه برای جامعه ای كه اینجوری برنامه ریزی می كنه ، دارید همه چیز رو خراب می كنید !!!
این از وضع دبستان ها كه خوب و بد میكنین و مدام هشتم و نهم می كنید . اینم از امتحانات نهایی كه هم سخت می گیرید هم بی عدالتی می كنید ... خیلی ها هستند كه تو همین امتحانات 93 پارتی بازی كردند و معدل های بالا گرفتند !!!! حداقل زودتر می گفتید كه كنكور حذف میشه كه ما یه خاكی تو سرمون بریزیم .....
متاسفم برای تمام افرادی كه هر روز به مجلس می روند و به جای حمایت از حقوق ما مثلا آینده سازان بدتر آینده ما را تباه می كنند .
ثنا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
۰
۰
اگه چیزی هم از دست داده باشید 25 درصده...با این حرفاتون دارین 75 درصده بقیه رو هم نابود میكنید...اگه ب تقلب باشه سر كنكور هم امكان تقلب هست...نزدیكه چهار پنج ساله این تاثیر معدل در دستوره كاره حتی تو دورترین روستا ها هم باشین این خبر ب گوشتون رسیده بود و میتونستید براش تلاش كنید...شما میگید تكلیفه كسی كه نتونسته نمره نهاییه خوبی بگیره چیه؟من میگم تكلیفه كسی كه روی همه ی درس ها مسلط بوده ولی نتونسته نتیجه خوبی از كنكور بگیره چیه؟یه كم منصف باشید...
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
۰
۰
انقدر خودتون رو نكشیید شما فك میكنید كسی به حرفاتون توجه میكنه جامعه ما جامعه پارتی بازی ...
mohammad-mahdi
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
۰
۰
آقای مسئول شما اصلا نظرات مردم رو میخونی یا نشستی زیر كولر فقط نظر میدی؟ دور و اطرافتون كارشناس هست؟ یا اونا هم نشستن زیر كولر؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
۰
۰
سلام ببخشید برای پذیرش دانشگاه هایی كه صرفا سوابق تحصیلی ملاك هست معدل كتبی مهم باز یا معدل كل؟
سانازسرمست
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
۰
۰
واقعا كه بی عدالتیه من خودم به شخصه درامتحان نهایی سال92به دلیل استرس كاذب مریض بودم وتمام امتحاناتم مریض بودم ونتونستم نمره ای خوبی به دست بیاورم واقعابی انصافیه
Eli
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
۰
۰
بچها با همه تون موافقم اینا با این كارشون همین یه ذره امید و انگیزه رو هم برای كنكور از بین می برند...دیگه شورشو در اوردن.
Amin
United States
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
۰
۰
بله نمونه ی بارز خود من اخه به كی بگم كه طرف اومده 4 تا از درسای منو -8- داده (فیزیك .ادبیات.زبان.عربی) بعدم كه اعتراض كردم 4تاشو -8/25- كردن این خنده دار نیست یعنی جوونای یه مملكت باید اینجوری حقشون مثل شلغم خورده شه
حالاهم یه ساله مثل...خوندم با این قانون مسخره رتبم شده 28000 ینی این انصافه
به خدا وندی خدا منی كه تو كانون فیزیكو زیر 40 نمیزدم حالا برام درصد زده 18
amin
United States
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
۰
۰
بخدا این كار به نظر من از سلاخی چیزی كم نداره............
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
۰
۰
آقا تورو به اون خدایی كه میپرستید و اعنقاد دارید گوش به حرف منه بدبخت بدید.
من یه اشتباهی كردمو معدلم پایین شد(10) من كل زندگیمو باید برای این تاوان بدم؟
اینجا كجاست كه یه دفه قانون عوض میشه.تورو به اون خدای بالا سر كمتر مارو اذیت كنید.
خستم كردن این مسیولینی كه انقدر گیر دادن به معدل.معدل ملاك هیچ چیزی نیست نه هوش نه سواد نه ....
این مسیولین ادعا هم میكنند كه دلسوز جوانانم هستند ،مگر قیامته كه یك بار امتحان بدید و خلاص؟
تو رو به خدا انقدر قانون پوچ و بی ارزش نذارید و به فكر آرامش ما هم باشید.
محدثه
Germany
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۰
خدایا خودت كمك كن این چه وضعیه؟
من 11 سال شاگرد ممتاز مدرسمون بودم و در سال سوم دبیرستان مشكلاتی برام پیش اومدو معدل نهاییم شد 12. امسال هم كنكور تجربی دادم،رتبم خیلی بد شده فقط بخاطر تاثیر معدلم.حالا نه فرصت جبران دارم نه میتونم رشته ی خوبی برم ،حتی اگه بخوام برای سال بعد واستم هرچقدم تلاش كنم بیهودست.باور كنید هر روز بهش فكر میكنم و گریه میكنم.افسردگی گرفتم و به كلی از زندگی هم نا امید شدم ،من كه همه ی زندگیم درسم بود حالا حتی نمیتونم جبران كنم.التماس میكنم ی كاری كنید من كارم شده گریه و حرص خوردن.همه ی خانوادمو هم افسرده كردم.خدایا خدایا خدایا
ﺍﺭﺩشیر
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
۰
۰
ﻧﻈﺮ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻭﺍﺭﺩ ﮐﻨﯿﺪﺑﺨﺪﺍ ﻧمیدونم ﺩﺭﺩﻡ ﺭﻭ ﺑﻪ كی ﺑﮕﻢ ﺑﻪ ﺧﺪﺍیی كﻪ یك ﻫﻔﺘﻪ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺑﻪ ﺍﻣﺘﺤﺎﻧﺎﺕ ﻧﻬﺎیی؟ ﺭﻭ ﮔﺮﻓﺖ ؟؟؟؟ . ﺩﺭ ﺍﻭﻥ ﺷﺮﺍیط ﺳﺨﺖ ﺑﺨﺪﺍ ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ خیلی ﺑﺮﺍﻡ ﻣﺸكل ﺑﻮﺩ ﻭ ﻓﻘﻂ ؟؟؟؟ ﺑﻮﺩﻡ كه نتیجه ﺍﻭﻧﻢ ﻣﻌﺪﻝ؟ ؟؟ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ مدیر سایت ﺧﻮﺍﻫﺶ میكنم ﺍﮔﺮ میتونید ﺣﺮﻑ ﻭ ﻏﻢ ﺩﻟﻢ ﺭﻭ ﺑﻪ مسئولین برسونید ﺗﺎ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺑﺸﻦ ﭼﻪ كاری ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺍﻧﺠﺎﻡ میدن.ﺷﻤﺎ ﻣﺴﻮلین ﺑاید ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺗﻼﺷﻬﺎی ﻣﺎ كه ﺭﻭﺯی 15ﺳﺎﻋﺖ ﺩﺭﺱ میخونیم ﺩﺭ ﻣﺤﻀﺮ ﺧﺪﺍ ﺟﻮﺍﺑﮕﻮ ﺑﺎﺷید.ﻭﺍﻟﺴﻼﻡ
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
۰
۰
آقا من رتبم باید حدود ١٢٠٠ منطقه ی ٣ میشد،الان شده ٧١٠٠،بخاطر اینكه معدلم ١٢ بوده،این طرح كجاش عادلانه س،تاثیر مثبت هم عادلانه نیست،چ برسه ب قطعی ولی باز تاثیر مثبت فوقش رتبه رو ٣٠٠،٤٠٠ نفر جابجا میكنه،نه ٦٠٠٠ نفر،من اینهمه تلاش كردم،همش بر باد رفت،درصدهامم بالا بودن،یعنی اگه معدلم ١٩ بود،رتبم حدود ٦٠٠ میشد،آقا اصلا به معدا اعتباری نیس،خیلی كشكیه،خیلیا هم معدلو میخرن،خدا از مصوبین و مجریان این طرح نگذره كه با آینده ی جوانان این مملكت بازی نكنن.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
۰
۰
واقعا نمیدونم این عزیزانی كه تو مجلس نشستند از كدوم دانشگاه فارغ التحصیل شدن واقعا این جمعی از كارشناسان حوزه اموزش كه اسم خودشون رو كارشناس گذاشتن، متوجه نیستن كه معدل سال مثلا88 كه اسون تر بود و با معدل سال92 كه مثلا سخت تر بود نمیشه مقایسه كرد؟مثل اینه كه بگی كنكور92با88هیچ فرقی نمیكنه هركی88كنكور داده همون درصدا حساب میشه پس درجه سختی سال های مختلف چی؟در ضمن كنكور معدلی، ظلم چون توبه نداره واقعا یعنی فكر این كارشناسان محترم به این نكته توجه ندارند كه تقلب تو حوزه پس چی؟ ایا از نهایی اون طور كه شایسته هست محافظت میشه؟ولی ایراد نداره بچه ها یادتون باشه تونل ها داد میزنند همیشه راه هست حتی در دل سنگ من امسال با معدل11پانزده هزار تجربی شدم یه سال میمونم و رتبه زیر 10میارم منتظر شنیدن اسم محمدی كه با معدل11 زیر ده شد سال بعد باشن:) واگذارتون میكنم به خدا اقایون با سووااااااااد
وحید
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
۰
۰
دارم دیوونه میشم بخاطر تاثیر معدل. سال 88 امتحانات نهایی داشتم و به دلیل مشكلات خانوادگی كه داشتم امتحاناتو خراب كردم با این قانون ها بهتره بگم آیندمو خراب كردم. بعدشم سال 88 اصلا قرار نبود كه معدل نهایی توی كنكور تاثیر داشته باشه.بزرگترین آرزوم اینه كه یه قانون وضع بشه كه حد اقل شانس بالا بردن معدلا مون رو داشته باشیم.
خدایا برای كنكور 94 اینطوری بشه.چون در غیر اینصورت با تاثیر معدل و كم شدن ظرفیتا اگه خودمو نو بكشیم شاید اونم شاید مهندسی كشاورزی پیام نور یكی از شهرستان های دور افتاده قبول بشیم.لطفا ثبت بشه
سارا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
۰
۰
واقعامن واسه نظام اموزشی متاسفم داره تقلب رو بیشترنشون میده اینكه معدل روتاثیر بدن جزاینكه تقلب تو حوزه رو تاییدكنن چیز دیگه ای نشون نمیده خودشونم ازاین موضوع خبردارن
امیر دلفان
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
۰
۰
یه دوست دارم تمام درصد های كنكورش بالای 50 بود ولی معدل كتابی 12 رتبه اش افتضاح شد مثلا عربی 90 زده بود اخه من شب و روزم بخونم ولی معدل كتبی ام بده چه فایده داره!!
از الان خودمو واسه پنجه زدن و كارگری آماده كردم!
یه بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
۰
۰
یعنی باید جواب خدا رو بدید . جم كنید این حرفا رو . بعد میگن چرا نسل الان دپرس و غمگینن.همین كارا رو میكنین اینجوری به مشكل خورده جامعه
behnam
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
۰
۰
خدایی خیلی ظلمه خیلی....
این تصمیم رو بر چه اساس گرفتن اخه...
پشت كنكوری
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
۰
۰
شما فقط با نظام آموزشی ... كل امید ما رو واسه كنكور میگیرین
رها
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
۰
۰
در حوزه ی امتحانی من خیلی تقل میشد و حتی برگه هم با همدیگه رد و بدل میكردن به نظر شما این حقه اونم توی یه جامعه ی اسلامی اصلا این امتحان های نهایی توی منطقه ی ما عادلانه برگزار نمیشه
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
۰
۰
ای بابا شما هم با این ... خستمون كردید. یه چیزی عین ادم استاندارد بدین ما بخونیم پیشرفت كنیم دیگه.
mohammad
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
۰
۰
امتحانا خیلی سخت برگزار میشن دارن معدلو تاثیر میدن حداق یكم اسون بگیرن بتونیم جواب بدیم
سیدامیرحسین محمدی شیرازانی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
۰
۰
خواهشمندم از اقا وزیر اموزش وپرورش كه فقط یك كم خسیس بازی را كنار گذاشته و مصححن امتحانان نهایی را از معلمان همان درسها انتخاب كرده تا نمرات دانس اموزان با دقت بیشتری صحیح شده وحق كمتری از من و امثال من كمتر ضایع شود
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
۰
۰
همش دارم به نهایی فكر میكنیم نمیشه برای كنكور خوند
..... این قانون را تصویب كردند ... ا..... د .. افسرده شدم از بس فكر كردم..
زهره رییسی
-
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
۰
۰
سلام خسته نباشیداین سوال روازطرف یكی ازدوستانم میپرسم آیابامعدل 9میتوان دركنكورقبول شد

نیازمندی ها