معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

سهم معدل در کنکور سال آینده 35 درصد شد

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت : پیش بینی می شود تاثیر معدل در آزمون و قبولی کنکور سال آینده (95- 96) 35 درصد تاثیر داشته باشد.
کد خبر: ۷۹۴۹۱۹
سهم معدل در کنکور سال آینده 35 درصد شد

علی زرافشان با بیان اینکه بر اساس قانون باید 85 درصد ظرفیت دانشگاه ها از طریق معدل و نمرات دروس دوره متوسطه تامین شود، افزود: تاثیر معدل در کنکور امسال 25 درصد است و پیش بینی می شود سال آینده 10درصد افزایش یابد.

وی افزود: اکنون پذیرش دانشجو در برخی مراکز آموزش عالی نظیر دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، غیر دولتی و شبانه به 85 درصد نزدیک بوده ولی انتظار می رود که بخشی از ظرفیت دانشگاه های دولتی نیز به پذیرش دانش آموزان بدون کنکور اختصاص یابد.

زرافشان با بیان این که سالانه 140هزار نفر در دانشگاه های دولتی جذب می شوند، افزود: انتظار می رود با حذف کنکور در آینده این ظرفیت افزایش یابد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: این موضوع در رشته های فنی و حرفه ای نیز دنبال شده به طوری که سال گذشته پذیرش دانش آموزان بدون کنکور در 16 رشته صورت گرفت و در کنکور امسال به 19رشته افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: اکنون 47 رشته فنی و حرفه ای در هنرستان های کشور تدریس می شود که با ادامه این روند تاکنون نزدیک 50 درصد این رشته ها بدون کنکور به مراکز آموزش عالی راه یافته اند.

طرح بسته حمایتی خدمات آموزشی

زرافشان همچنین به طرح بسته حمایتی خرید خدمت آموزشی در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست های دولت مشارکت مردم در اداره دولت و به تبع آموزش و پرورش است.

وی افزود: با توجه به محدودیت های آموزش و پرورش در تامین نیروی انسانی در مناطق محروم و دسترسی دانش آموزان به مدارس، پارسال با مشارکت موسسان مدارس غیر دولتی خرید خدمات آموزشی انجام گرفت.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 140 هزار دانش آموز از خدمات این طرح برخوردار شده اند، افزود: در این زمینه فرایند انتخاب معلم، آموزش معلمان، نظارت و ارزیابی و برنامه ریزی فعالیت های آموزشی در مدارس مناطق محروم و دور افتاده کشور توسط موسسان مدارس غیر دولتی انجام شده است.

به گفته وی، در اجرای این طرح سرانه ای، به ازای هر دانش آموز معادل یک سوم هزینه تمام شده آموزش به موسسان مدارس غیر دولتی در مناطق مختلف کشور پرداخت شده است.

زرافشان پیش بینی کرد: با توجه به تاثیر این طرح در کاهش هزینه های آموزش و پرورش این طرح در سال تحصیلی 94 - 95 نیز در مناطق محروم کشور اجرا شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش صبح روز سه شنبه بمنظور شرکت در آیین افتتاح مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان استان ایلام، شرکت در نشست شورای اداری آموزش و پرورش و دیدار و گفت وگو با استاندار و انعقاد تفاهم نامه همکاری به ایلام سفر کرده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها