مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو از تلاش برای تغییر ضوابط و آیین نامه داروخانه‌ها به منظور ضابطه‌مند و قانونی کردن فعالیت داروخانه‌های اجاره‌ای خبر داد و گفت: در این صورت نظارت بر این داروخانه‌ها بهبود می‌یابد.
کد خبر: ۶۱۶۱۰۵
فعالیت داروخانه های اجاره ای قانونی می شود

دکتر سید مهدی پیرصالحی ، با بیان اینکه هیچ آمار دقیقی از داروخانه‌های اجاره‌ای نداریم اما تعدادشان کم نیست، اظهار کرد: اجاره داروخانه‌ها از لحاظ ضوابط قانونی و آیین‌نامه‌های ما ممنوع است ولی در حال انجام است.

وی افزود: باید راه‌حل این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی ما بررسی شود. باید بتوانیم یک شکل قانونی به آن بدهیم که حداقل این اجاره‌ها ثبت و ضبط شوند زیرا تا وقتی اجاره داروخانه ممنوع است به صورت مخفیانه انجام می‌شود و هر اتفاقی که بیفتد، کسی پاسخگو نیست. چه کسی که داروخانه را اجاره داده و چه کسی که داروخانه را اجاره کرده است حاضر نیست مسئولیتی بپذیرد.

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه باید این موارد را در بازنگری آیین‌نامه‌ها مورد توجه قرار دهیم، گفت: اگر این مورد قابل اصلاح باشد، و منع قانونی نداشته باشد اصلاحش می‌کنیم و شکل قانونی به آن می‌دهیم، اجاره داروخانه‌ها را ثبت و ضبط می‌کنیم تا بتوانیم بر روی آنها نظارت هم داشته باشیم. اکنون هیچ گونه نظارتی نداریم.

پیرصالحی افزود: اگر قبول کنیم که داروخانه‌های اجاره‌ای وجود دارند، باید آنها را ضابطه‌مند کنیم. نمی‌توانیم چشم‌هایمان را ببندیم و بگوییم داروخانه اجاره‌ای نداریم. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها