رییس پلیس راهنمایی و رانندگی عنوان کرد:

میزان تصادف جوانان کمتر از بزرگسالان

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: میزان تصادفات در جوانان 18 تا 30 سال کمتر از بزرگسالان است.
کد خبر: ۶۰۵۰۰۴
میزان تصادف جوانان کمتر از بزرگسالان

سردار اسکندر مومنی روز چهارشنبه در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک گفت: متأسفانه در سال های آغازین دهه 80 میزان سوانح و بی انضباطی رانندگی در کشور ما آنقدر بالا بود که جزء رتبه های اول دنیا در تلفات ناشی از تصادفات بودیم.
 
وی با بیان اینکه در سال های 84 و 85 میزان تلفات رانندگی در کشورمان به 28 هزار نفر رسید، افزود:از همان سال که اقدامات فرهنگی و از جمله مدد گرفتن از آموزش و پرورش در قالب همیاران پلیس و پلیس یاران جوان آغاز شد آهنگ کاهش تصادفات در کشور به صدا در آمد.
 
رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه همکاری آموزش و پرورش با پلیس، در قالب همیاران پلیس و پلیس یاران جوان سهم بسزایی در کاهش تصادفات در کشور داشته است، بر توسعه و گسترش این تعاملات تأکید کرد.
 
سردار مومنی با بیان اینکه با اقدامات فرهنگی و تعامل خوب مردم و سازمان ها با پلیس تلفات ناشی از سوانح رانندگی به زیر 19 هزار کشته رسیده است، خاطرنشان کرد: این کاهش در زمانی اتفاق می افتاد که میزان سفرها و تعداد خودروها در کشور از افزایش چشمگیری برخوردار بود.
 
وی تنها راه انضباط بخشی به رانندگی و کاهش تلفات آن را گام برداشتن در راستای تعامل و همکاری دیگر سازمان ها با پلیس راهنمایی و رانندگی عنوان کرد و افزود: طی بررسی های انجام شده میزان تصادفات در جوانان سنین 18 تا 30 سال به مراتب کمتر از میانسالان و بزرگسالان است.
 
رئیس پلیس راهور در ادامه سخنان خود تعامل و همکاری وزرات آموزش و پرورش با پلیس را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: نعمت امنیت و آزادی در جمهوری اسلامی ایران مرهون رشادت ها و ایثارگری های جوانان این مرز و بوم است که به آن افتخار می کنیم.
 
سردار مومنی افزود: در حال حاضر بیش از 10 میلیون دانش‌آموز در قالب همیاران پلیس و پلیس‌ یاران جوان و نوجوان و قریب به یک میلیون معلم در قالب فرهنگیاران ترافیک فعالیت می‌کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها