خطر ابتلا به سکته مغزی، بیماری های قلبی و عروقی در بین افراد ساکن در مناطقی که نویز هواپیما زیاد است، افزایش می یابد.
کد خبر: ۶۰۴۹۹۵
خطر بروز سکته مغزی با زندگی در نزدیک فرودگاه

مطالعه پژوهشگران انگلیسی بر روی 3.6 میلیون شهروند ساکن در نزدیکی فرودگاه «هیترو» نشان می دهد خطر سکته مغزی و بروز بیماری های قلبی و عروقی، در مناطقی که بالاترین سطح نویز هواپیما را دارند 10- 20 درصد بیشتر است.

این دانش پژوهان در این بررسی با دیگر متخصصان هم عقیده اند که نباید فقط نویز را در بروز این بیماری ها مقصر دانست و باید تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

این تحقیقات حاکی از آن است که خطر بستری در بیمارستان و مرگ ناشی از سکته مغزی، بیماری قلبی و عروقی برای دو درصد این مطالعه - حدود 70 هزار نفر-  که در منطقه دارای بیشترین و بلندترین نویز هواپیما زندگی می کردند، بیشتر بود.

دکتر «آنا هانسل» از دانشگاه امپریال کالج لندن می گوید نقش دقیق قرار گرفتن در معرض نویز و مرگ ناشی از آن به خوبی تعیین نشده است.

وی می گوید برای این ارتباط می توان گفت که احتمالا نویز می تواند با افزایش فشار خون و یا مختل کردن خواب افراد، موجب بروز این بیماری ها شود.

وقتی انسان به طور ناگهانی در معرض یک صدای بلند قرار می گیرد ضربان قلب و فشار خونش بالا می رود.

نویز هواپیما می تواند برخی افراد را آزار بدهد که این امر فشار خون آنها را تحت تاثیر قرار داده و به بروز بیماری منجر شود.

دانش پژوهان تاکید دارند باید اهمیت نسبی نویز روزانه و شبانه هواپیما نیز بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

پژوهشگران تاکید دارند با این حال بیماری های ناشی از نویز هواپیماها کمتر از سبک زندگی، سیگار کشیدن و ورزش نکردن و رژیم غذایی نامناسب، چشمگیر هستند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها