رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت:

شمار مبتلایان به وبا در کشور از ۲۰۸ نفر گذشت

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، آخرین وضعیت بیماری وبا در کشور را ۲۰۸ نفر و تعداد فوتی‌های این بیماری را ۶ نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۶۰۲۹۲۶
شمار مبتلایان به وبا در کشور از ۲۰۸ نفر گذشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، محمدمهدی گویا گفت: تعداد مبتلایان به وبا در کشور 208 نفر است و کماکان اکثریت قریب به اتفاق موارد ابتلا را مهاجران خارجی تشکیل می‌دهند که به صورت غیرقانونی و یکی دو روز قبل از شروع علائم ابتلا وارد کشور شده‌اند.

وی افزود: اطلاعات دقیق ما نشان می‌دهد که محل آلودگی در کشورهای مهاجران بوده است و به دلیل اینکه آنها طی چندین روز از مسیرهای غیر معمول و تحت شرایط بسیار نامطلوب آب و غذا وارد کشور می‌شوند، احتمال ابتلا به بیماری را داشته‌اند که همه موارد بلافاصله پس از شناسایی و تشخیص تحت درمان قرار گرفته و بهبودی کامل پیدا کرده‌اند.

گویا یادآور شد: درمان همه مهاجران مبتلا به وبا علیرغم هزینه‌های زیادی که برای سیستم بهداشت کشور ایجاد کرده، به صورت رایگان بوده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: از 208 نفر مبتلا به بیماری وبا، متأسفانه 6 نفر فوت کرده‌اند که همگی آنها مهاجران خارجی غیرقانونی بوده و متأسفانه بسیار دیر به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند.

گویا افزود: طی هفته گذشته همه موارد شناسایی شده این بیماری مربوط به مهاجران غیرقانونی وارد شده به استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان بوده‌ است.

وی افزود: در کل استان تهران نیز 6 نفر ابتلا به وبا گزارش شده که همه آنها در تماس با مهاجران غیرقانونی بوده و در حال حاضر هر 6 نفر بهبود یافته‌اند.

گویا خاطرنشان کرد: در هفته‌ای که گذشت هیچ مورد ابتلا به وبا در تهران گزارش نشده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر در ادامه بر رعایت نکات بهداشت فردی و شست و شوی مرتب دستها با آب و صابون برای پیشگیری از این بیماری تأکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها