خبرنگاران را چشم بیدار جامعه می‌خوانند، افرادی که ضعف‌ها را می‌بینند و به قصد اصلاح، به اطلاع عموم می‌رسانند.
کد خبر: ۶۰۲۷۴۱
آقای فرماندار! دختران شین‌آباد فراموش نمی‌شوند

اما گویا این نقش و وظیفه ذاتی خبرنگار، این روزها به مذاق فرماندار شهر پیرانشهر خوش نیامده است؛ شهری که حالا با روستای شین‌آباد و دانش‌آموزان سوخته‌اش مشهور شده است.

هنوز آن روز تلخ از ذهن ایرانی‌ها فراموش نشده است، روزی که بخاری نفتی کلاس آتش گرفت و دختران کوچک مدرسه زیر شلاق بی‌رحم آتش سوختند.

برخی همکلاسی‌های سوخته همان روز اول، با مدرسه و زندگی خداحافظی کردند و آنهایی که جان سالم به در بردند، حالا باید داغ سوختگی و محرومیت از کمترین امکانات را تا پایان عمر به دوش بکشند.

با شروع ماه مهر و بازگشایی مدارس، خبرنگاران زیادی سراغ این فرشته‌های سوخته رفتند تا ببینند آن همه وعده درباره درمان و کمک به خانواده‌های آنان، بالاخره رنگ عمل به خود گرفته است یا خیر.

اما جالب است که روز گذشته، فرماندار پیرانشهر ضمن اعتراض به این گروه از خبرنگاران به ایسنا گفته است: باید حساسیت ایجاد شده در پیرانشهر در پی حادثه دانش‌آموزان شین‌آبادی خاتمه یابد، زیرا در تمام نقاط کشور ممکن بود حادثه‌ای مشابه حادثه کودکان شین‌آبادی رخ دهد؛ چرا رسانه‌ها این اندازه روی سیستم گرمایشی مدارس پیرانشهر حساس شده‌اند؟ خبرنگاران تا کی با ما دست به یقه خواهند بود؟

این اظهارنظر در حالی مطرح می‌شود که اگر این مقام مسئول، به چند ماه گذشته برگردد، براحتی می‌تواند ببیند که اگر خبرنگاران به این ماجرا وارد نمی‌شدند، دختران سوخته روستای شین‌آباد خیلی زودتر از این حرف‌ها فراموش می‌شدند و دیگر فشار افکار عمومی وجود نداشت که همین خدمات محدود درمانی هم به این دانش‌آموزان اختصاص پیدا کند.

در حالی که تمرکز خبرنگاران روی این حادثه فراموش‌‌نشدنی، کاملا برای منافع این دانش‌آموزان قربانی است و حساسیت‌های جامعه و مسئولان را نسبت به بهبود اوضاع این دختران، زنده نگاه می‌دارد، اما معلوم نیست که چرا این مقام مسئول تمایل دارد که این قضیه مسکوت نگه داشته و پس از مدتی هم دفن شود.

وظیفه اصلی فرماندار یک شهر به عنوان نماینده عالی دولت، اجرای قانون و حفظ و حراست از حقوق مردم آن شهر است، اما اگر مسئولی خبرنگاران را که برای حفظ حقوق دانش‌آموزان همان شهر تلاش می‌کنند، به عنوان تهدیدی برای مقام و جایگاهش بداند، یا آن مقام مسئول، وظایفش را نمی‌داند یا به‌حدی اوضاع رفاهی در مدارس آن شهر قابل نقد است که حضور بیشتر خبرنگاران، موجب نگرانی او می‌شود.

امین جلالوند - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها