نماینده مردم حوزه جنوبی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: 300 میلیارد ریال به توسعه کشاورزی استان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۵۸۸۶۵۲
اختصاص 300 میلیارد ریال به توسعه کشاورزی استان ایلام

به گزارش مهر، علی محمد احمدی ظهر جمعه در جمع مردم شهرستان آبدانان اظهار داشت: با رایزنی های انجام شده علاوه بر سهم اعتبارات قبلی استان در بخش کشاورزی، مبلغ 300 میلیارد ریال اعتبار از بخش اعتبارات ملی به توسعه بخش کشاورزی در استان ایلام اضافه شده است.

وی  به پروژه بزرگ تونل کبیرکوه آبدانان اشاره کرد و گفت: ردیف اعتباری این پروژه تا کنون در ردیف اعتبارات استانی بوده است که با رایزنی های لازم، پروژه عظیم تونل کبیرکوه آبدانان در ردیف اعتبارات بودجه ملی قرار گرفته است.

وی افزود: برای اجرای این پروژه میزان هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا تونل 4 کیلومتر و 700 متری شهرستان آبدانان – دره شهر به بهره برداری برسد.

احمدی گفت: با نشستی که فرماندار با جمعی از مزدم روستای آبطاف و مسیر خط انتقال شبکه اصلی گاز داشتند، پس از سه سال این مسیر مرتفع شد و با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال، کار انتقال شبکه اصلی از دو راهی دشت عباس در حال انجام است و تا مهرماه سال جاری، این پروژه به بهره برداری کامل می رسد.

عضو کمیسیون بودجه مجلس شواری اسلامی با اشاره اجرای فاضلاب شهری آبدانان، بیان کرد: مبلغ 20 میلیارد ریال اعتبار برای مدیریت پساب‌های آبدانان تخصیص یافته است که در حوزه جنوبی تنها شهرستانی بوده است که آب و فاضلاب آن در ماده 15 برنامه بودجه و پیوست های آن تعریف نشده بود که با رایزنی های لازم، این مهم محقق شده است.

احمدی نماینده مردم شهرستان های دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به سد مخزنی ورگر آبدانان گفت: مطالعات این سد مخزنی آبدانان انجام شده و با اختصاص 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات خشکسالی و معاونت راهبردی در آینده نزدیک به پیمان می رود و عملیات اجرایی این سد، با اعتباری بالغ بر170 میلیارد ریال قابل خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی به وضعیت راه‌های مواصلاتی آبدانان اشاره و اظهار کرد: بیش از 80 میلیارد ریال جهت بهبود و زیر ساخت راه های مواصلاتی آبدانان به میمه، آبدانان به دره شهر و آبدانان به مورموری اختصاص یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سیدعباس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
۰
۰
البته اگر رئیس سازمان جهاد كشاورزی اش مثل رئیس جهاد كشاورزی قم نباشه شاید 20درصد ازاین مبلغ در بخش كشاورزی هزینه بشه وگرنه فاتحه

نیازمندی ها