وزیر بهداشت گفت: ترخیص داروهای مانده در گمرک آغاز شده است اما حجم قابل توجهی از این داروها مشابه داخلی دارند و غیر ضروری هستند که به آنها مجوز ترخیص داده نمی شود.
کد خبر: ۵۸۴۷۳۷
داروهای غیر ضروری مجوز ترخیص از گمرگ نمی‌گیرند

حسن طریقت منفرد در حاشیه مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در گفت و گو با فارس افزود:‌ داروهایی که مجوز واردات داشته باشند و مورد نیاز کشور باشند به سرعت مجوز ترخیص آنها با همکاری بانک ملی که اعتبار لازم را برای ترخیص داروها فراهم کرده است، ترخیص می‌شوند.

وی گفت: مشکل ماندن این داروها در گمرک به علت کمبود نقدینگی شرکتهای دارویی بود که بالاخره با توصیه و پیگیری وزارت بهداشت بانک ملی اعتباری را برای جبران نقدینگی این شرکتها اختصاص داد و ترخیص این داروها ْآغاز شد.

وزیر بهداشت در مورد میزان اعتبار اختصاص داده شده برای ترخیص این داروها گفت: هنوز میزان کلی آن معلوم نیست باید داروها ترخیص شوند تا معلوم شود و این به حضور به موقع شرکتها برای ترخیص داروهایشان بستگی دارد زیرا تا زمانی که نماینده شرکتها نیایند، وزارت بهداشت نمی تواند برای ترخیص داروها کاری بکند.

طریقت منفرد ادامه داد: معضلی که اکنون با آن مواجه هستیم این است که بخش قابل توجهی از داروهای مانده در گمرک داروهای غیر ضروری هستند که نمی توانیم به آنها مجوز ترخیص بدهیم.

وی گفت: داروهایی که در گمرک هستند اگر تولید داخل مشابه آنها به اندازه کافی وجود داشته باشد و مجوز واردات نداشته باشند و در واقع جزو داروهای غیر ضروری برای واردات باشند نمی توانیم به آنها مجوز واردات بدهیم.

وزیر بهداشت افزود: تمام داروهایی که قبلاً مجوز واردات داشته اند و مورد نیاز کشور هستند، حتماً با حمایت بانک ملی ترخیص می‌شوند به شرط اینکه نماینده شرکتهای دارویی به موقع برای ترخیص دارو اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها