رییس‌جمهور در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی گیلان:

ملت ایران پرچمدار استقرار توحید در جهان است

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز نیازمند همت و حرکتی جمعی برای رسیدن به نقطه پیشرفت و جایگاه شایسته هستیم، گفت: تاریخ بشریت در آرزوی عدالت بوده چرا که همه آرزوهای انسان تنها در سایه عدالت برآمده از توحید محقق می‌شود؛ معتقدم که ملت ایران می‌تواند پرچمدار و مؤید استقرار توحید در جهان باشد.
کد خبر: ۵۸۲۰۲۰
ملت ایران پرچمدار استقرار توحید در جهان است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی و صنعتی استان گیلان با بیان اینکه عمر انسان هر قدر طولانی باشد، اگر در مسیر ساختن و خدمت به مردم صرف نشود، ارزشی ندارد، اظهار کرد: زیباترین و پرثمرترین زندگی آن است که در مسیر آبادانی، رفاه و عزت دیگران صرف شود.

وی با بیان اینکه ملت ایران شایستگی آن را دارد که در خط مقدم سازندگی،‌ آبادانی و خدمت در جهان باشد؛ چرا که همه شرایط برای رسیدن به این مقصود در کشور فراهم است، خاطرنشان کرد: بنده هنگامی که سرعت پیشرفت در کشور را می‌بینم ایمانم نسبت به اینکه ایران می‌تواند در قله‌های پیشرفت جهان قرار گیرد، بیشتر می‌شود.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه امروز باور و اعتقاد ما به توانمندی‌های ملت ایران صدها برابر نسبت به اولین روز خدمت افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: یک دوره تاریخی از فرهنگ، تمدن و نظام حکومتی پشت سر ملت ایران قرار دارد و نام ایران و ایرانی در دوره‌‌ای طولانی در همه عرصه‌های جهان درخشیده است و این ذکر یک نعمت و ماموریت و یادآور مسئولیت بزرگ ملت ایران است.

رییس‌جمهور با اشاره به دوران از حکومت اشکانیان و تسلط آنها بر بخش‌های گسترده‌ای از جهان، به جایگاه اندیشه و فرهنگ ایرانی در جهان اشاره کرد و گفت: بعد از دوره اسلامی، همه علم و اندیشه‌ای که در جهان، وجود داشت به جز دوره‌ای کوتاه، متعلق به ملت ایران بود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از حوادث و جریانات امروز در موضوع مواجهه ملت ایران با توطئه‌های دشمنان را باید در یک بستر تاریخی بررسی کرد؛ چرا که مستکبران و دشمنان ملت ایران سالهای طولانی است که به دنبال تضعیف ملت هستند.

رییس‌جمهور افزود: معتقدم ملت ایران امروز علیرغم همه توطئه‌ها و اراده‌های شیطانی، می‌تواند به سرعت به جایگاه شایسته خود دست یابد.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اقدامات دشمنان برای تضعیف روحیه خودباوری ملت ایران، تصریح کرد: ارزش یک انسان به میزان ‌آثار مثبت و تلاشی است که در جهت عمران، آبادانی و خدمت به دیگران بر جای می‌گذارد و تفاوتی نمی‌کند که انسان در چه جایگاهی قرار داشته باشد؛ اعتقاد به این موضوع باعث ایجاد روحیه خودباوری، استقلال و حفظ یک ملت است.

وی با بیان اینکه امروز باید همه اندیشه‌ها به طور هم‌افزا برای ساختن کشور به میدان بیاید، اظهار داشت: امروز برخی به بهانه‌های مختلف قصد جلوگیری از رشد و پیشرفت کشور را دارند در حالی که همه باید برای ساختن و آبادانی ایران دست به دست هم بدهند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود، استان گیلان را از جهات گوناگون استانی ممتاز دانست و تصریح کرد: سابقه تاریخی ، ایمان، فرهنگ محوری ، عشق به اهل بیت گرامی اسلام(ص) و عشق به علم و دانش و ارزش‌های انسانی و الهی، تلاش و کوشش مستمر و خستگی‌ناپذیر و صیانت از استقلال، عزت، باورها، اعتقادات و فرهنگ ملت ایران از برجستگی‌های مردم گیلان در طول تاریخ است.

رییس جمهور افزود: مردم استان گیلان، مردمانی صمیمی، مهربان و با برکت برای ملت ایران هستند به گونه‌ای که همواره بخش قابل توجهی از نیازهای ملت با اندیشه و بازوان مردمان این استان تامین شده و در آینده نیز اینچنین خواهد بود.

وی با اشاره به پروژه‌های بهره‌برداری شده در این استان و با بیان اینکه رفع موانع صنعتی شدن استان یکی از مهمترین درخواست‌های مردم در سفر اول و دوم دولت به گیلان بود، اظهار داشت: شاید در گذشته تصور بر این بود که ایجاد صنایع سنگین، حتماً در برابر محیط زیست است، اما امروز با پیشرفت‌های تکنولوژی و تغییر در باورها به این نتیجه رسیدیم که می‌شود صنایع بزرگ و طبیعت زیبا کنار یکدیگر قرار گیرند.

رییس جمهور افزود: خدا را شاکریم که امروز استان گیلان به سرعت علاوه بر کشاورزی و گردشگری در مسیر صنعتی شدن حرکت می‌کند.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه سرعت توسعه صنعتی در استان گیلان بسیار خوب و رو به پیشرفت است، تصریح کرد: امروز با تلاش مسئولان و و تلاشگران در بخش خصوصی اقدامات بزرگی در سطح استان گیلان در بخش‌های گوناگون از جمله زیرساخت و کشاورزی و پرورش آبزیان در حال انجام است.

پیش از سخنان رییس‌جمهور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار گیلان، گزارشی از روند اجرای پروژه‌ها در استان گیلان ارائه کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها