دومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران و سایر سران کشورهای عضو این مجمع در مسکو آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۵۷۵۶۳۵
اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز آغاز به کار کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،دکتر محمود احمدی‌نژاد بعد از ظهر امروز (دوشنبه) به وقت محلی، در کاخ کرملین، محل برگزاری دومین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز حضور یافت و در بدو ورود از سوی ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه مورد استقبال قرار گرفت.

سران شرکت کننده در دومین نشست کشورهای صادرکننده گاز پس از گرفتن عکس یادگاری، نشست عمومی این اجلاس را آغاز کردند.

دومین نشست سران GECF فرصت تقویت همکاری میان کشورهای عضو و تبادل دیدگاهها درباره بازار و صنعت گاز در عالی ترین سطح را فراهم و این مجمع را به عنوان پایگاهی برای مذاکره با مصرف کنندگان مطرح می کند.

دستور جلسه و بیانیه دومین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز، برخی موضوعات مانند پیشرفت های کنونی بازار جهانی گاز، موقعیت صنعت گاز به طور کلی، دیدگاههای کشورهای عضو درباره سیاست های انرژی و گاز این کشورها و مصرف کنندگان و وضعیت کنونی و آینده این مجمع را شامل می شود.

نخستین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز آبان سال 90 با حضور 12 کشور به عنوان عضو دائم و سه کشور به عنوان عضو ناظر در دوحه قطر برگزار شده بود.

newsQrCode
برچسب ها: اجلاس
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها