کارشناس رسانه با اشاره به عملکرد رسانه های بیگانه در ایام انتخابات کشورمان اظهار کرد: شفافیت انتخابات چهره رسانه‌های بیگانه را مکدر کرد.
کد خبر: ۵۷۲۱۹۰
شفافیت انتخابات چهره رسانه های بیگانه را مکدرتر کرد

به گزارش جام جم آنلاین دکتر محمود شهیدی، کارشناس رسانه، در مصاحبه با برنامه رویداد رادیو گفت وگو به تبیین عملکرد رسانه های بیگانه در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در کشورمان پرداخت.

وی در ابتدای این برنامه رادیویی با اشاره به اینکه رسانه های خارجی در انعکاس اخبار ایران، بیشتر ظرفیتهای نظام اسلامی ما را منعکس کردند، گفت: این رسانه ها بیشتر با نگاه محدود و منقبض انتخابات ما را مورد توجه قرار دادند و این انگاره را تلقین کردند که نظام جمهوری اسلامی ایران نخواهد توانست حضور نامزدهایی با دیدگاه های گوناگون را تحمل کند.

این کارشناس رسانه خاطرنشان کرد: با ورود به مرحله اعلام نتیجه، ظرفیت نظام و این که نظام ما قابلیت انبساط دارد به تصویر کشیده شد. همچنین این نتایج به همه اثبات کرد که انگاره رسانه های بیگانه که نظام ما به سمت اپوزوسیون ساختن برای خود پیش می رود و این باعث خواهد شد که منتقدان نظام به اپوزیسیون تبدیل شوند، تکذیب شود.

وی افزود: تلویزیون آمریکا یکی از آن رسانه هایی بود که بیشتر عرصه رقابت را به گروهی با عنوان نخبگان مذهبی و یا نخبگان نظامی منسوب می کرد و این انتخابات را فرمایشی نشان می داد.

شهیدی ادامه داد: بحث مشارکت در انتخابات از سوی این رسانه ها با وسعت مورد توجه قرار نگرفت و این هم باعث شد که آمار آراء و آنچه این رسانه ها پخش کرده بودند تناقض بسیار داشته و ایجاد بهت و حیرت کند.

وی تاکید کرد: رسانه هایی مثل تلویزیون آمریکا، دیدگاه های رادیکالی نسبت به انتخابات و فضای برگزاری آن داشتند. تلویزیون بی بی سی بیشتر با تکنیکهای خاص خود اظهار می کردند که برخی نامزدها شانس بیشتری برای پیروزی دارند.

این کارشناس رسانه با اشاره به آنکه رهبر معظم انقلاب واکنش قاطعانه ای به سخنان مداخله گرایانه غربی ها دادند؛ اظهار کرد: رسانه های فارسی زبان بطور مشخص این القا را صورت داده بودند که گویا نامزد خاصی مورد توجه نظام است و این را برای زیر سوال بردن دموکراسی در ایران به کار بردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها