رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

واگذاری 110 هزار واحد مسکن مهر روستایی تا پایان امسال

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت چهار میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر شهری و روستایی در دولت های نهم و دهم آغاز شده است، گفت: تا پایان سال گذشته دو میلیون 650 هزار واحد از این مسکن به بهره برداری رسید و امسال نیز بقیه این واحدها افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۹۳۶۹
بهره برداری از یک میلیون و 50 هزار واحد مسکن مهر در سال جاری

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین علی نیکزاد صبح امروز جمعه با حضور در شهر پردیس از فازهای مختلف ساخت مسکن مهر از جمله فاز سه، پنج، هشت، 9 و 11 این شهر بازدید و با مسئولین این پروژه ها نیز گفت‌وگو کرد.

وی پس از بازدید از این پروه ها در جمع خبرنگاران وی با بیان اینکه در طول سال جاری نیز یک میلیون و 50 هزار واحد مسکن مهر شهری به بهره برداری خواهد رسید، افزود: با بهره برداری از این واحدها، همه مسکن هایی که ساخت آن در دولت نهم و دهم شروع شده، به اتمام خواهد رسید. چرا که 600 هزار واحد مسکن روستایی هم توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست ساخت است که با بهره برداری از آنها، طرح ساخت چهار میلیون و 300 هزار واحد مسکن شهری و روستایی به اتمام خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روند ساخت مسکن مهر در شهر جدید پردیس تصریح کرد: بر اساس تقاضای مردم، سال گذشته ثبت نام جدید بعمل آمد که در نیمه دوم سال گذشته ساخت 80 هزار واحد مسکن شروع شده که روند ساخت آن هم پیشرفت خوبی داشته است و بخشی از این واحدها در حد سفت کاری و برخی هم در مرحله نازک کاری است.

نیکزاد با بیان اینکه فازهای مختلف در دست ساخت مسکن در پردیس از طریق تونل ها، پل ها و راهها به یکدیگر متصل می شوند، اظهار داشت: امیدوارم در شش ماهه اول امسال واگذاری سری اول واحدهای در دست ساخت مسکن در پردیس را داشته باشیم.

وی به تلاش برای آماده سازی زیر ساخت مانند راهها، تأسیسات زیربنایی مانند آب، برق، گاز، فاضلاب، تلفن در محل احداث مسکن مهر اشاره کرد و افزود:  همچنین ساخت تأسیسات روبنایی، بازارچه های محلی، محیط های تجاری، خدمات نیروی انتظامی و محیط های آموزش و فرهنگی و مساجد نیز در نظر گرفته شده است. هدف ما این است که وقتی مردم در این واحدها ساکن می شوند، هیچ دغدغه ایی در زمینه تاسیسات روبنایی و زیربنایی نداشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی از اتمام و آماده بهره برداری حدود250 هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور خبر داد و افزود: آخرین افتتاح مسکن مهر در روز یکشنبه این هفته در استان آذربایجان شرقی با بهره برداری از 38 هزار و 955 واحد بود که در کل کشور تقریبا 250 هزار واحد دیگر آماده افتتاح است که با سفر هیئت دولت به این استانها، از این واحدها بهره برداری خواهد شد.

نیکزاد تاکید کرد: دولت هیچ الزام و اجباری ندارد تا زمانی که زیرساخت های تأمین آب، برق و گاز مسکن مهر فراهم نشود، آنرا افتتاح کرده و تحویل مردم دهد.

وی با اشاره به برنامه شب گذشته «صرفا جهت اطلاع 20:30» افزود: در این برنامه که انتقادی از افتتاح پروژه در سفر هیئت دولت به استان گیلان مطرح و اعلام شد که وزیر می خواهد بیاید و چند طرح را با سرعت در حال آماده کردن برای افتتاح، هستند. من از دیدن این برنامه خوشحال شدم چرا که یک انتقادی را مطرح کردند اما این در حالی است که ما در استان گیلان هیچ افتتاحی نداشتیم. بنابراین اینکه برنامه مذکور اعلام شد که با عجله طرحها را افتتاح می کنند، صحت ندارد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در این استان 13 هزار و 500 واحد مسکن آماده افتتاح بود اما چون کار بسیارجزیی مثل رنگ جدول و یا آسفالت آْن مانده بود، به همین دلیل این واحدها را افتتاح نکردیم.

نیکزاد با بیان اینکه مسکن مهر در استان قزوین به مدت شش ماه آماده است، اضافه کرد: به مسئولین گفتم که این واحدها را تحویل بدهند و در یک مراسمی که رئیس جمهور و یا سایر مسئولسن در استان حضور یافت، آنرا افتتاح خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت خیلی از راههای کشور هم به همین صورت است، اظهار داشت: مثلا راه سیرجان - بندرعباس به طول 110 کیلومتر آماده بهره برداری شده که با حضور ریئس جمهور در استان هرمزگان افتتاح شده اما این پروژه در کرمان افتتاح نشده و اگر با سفر هیئت دولت به استان کرمان آنرا افتتاح کنیم، می گویند این راه قبلا افتتاح شده بود اما من می‌خواهم بگوییم که هیچ بنایی نداریم تا زمانی که یک پروژه بطور کامل تکمیل نشده، آنرا افتتاح کنیم.

یوسف اسدی-خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها