رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه بهترین فعالیت بدنی پیاده‌روی است، گفت: مراسم پیاده‌روی امروز به نوعی آموزش و مانوری در خصوص اهمیت ورزش در حفظ سلامت است.
کد خبر: ۵۵۳۶۸۸
پیاده‌روی موجب پیشگیری از فشار خون می‌شود

«شمس‌الدین حجازی» در حاشیه مراسم پیاده‌روی خانوادگی در بخش سلفچگان که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، بر انجام فعالیت بدنی موثر و منظم تاکید کرد و افزود: امیدواریم فرهنگ توجه مداوم و مستمر به ورزش در جامعه ایجاد شود.وی با اشاره به اینکه بهترین فعالیت بدنی پیاده‌روی و شنا است، خاطرنشان کرد: همایش پیاده‌روی امروز به نوعی آموزش و مانور در خصوص نقش ورزش در حفظ سلامت و به ویژه فشارخون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: امیدواریم برگزاری پیاده‌روی خانوادگی در شهر سلفچگان طلیعه‌ای برای طراحی فعالیت‌های ورزشی، تغذیه صحیح و پیشگیری از بیماری‌ها از جمله فشار خون باشد.

حجازی با اشاره به عدم تحرک و فعالیت‌های بدنی در میان جوانان گفت: این عوامل موجب چاقی و در ادامه با پیشرفت این روند شاهد دیابت، سکته‌های قلبی و مغزی و سرطان هستیم.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مقوله سلامت اظهار کرد: با کمک رسانه ملی و اصحاب رسانه باید سلامت را برای مردم به خوبی تبیین کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه باید بر روی رژیم غذایی صحیح علمی تمرکز کنیم، اظهار کرد: متاسفانه در میان جوانان استفاده از غذاهای آماده و فست فود که سرشار از کالری است و مواد غذایی موثر کمی دارد رواج یافته است.

حجازی با تاکید بر اینکه در نسل جوان باید فرهنگ‌سازی استفاده از رژیم غذایی صورت گیرد تصریح کرد: بازی‌های رایانه‌ای با تنبل کردن کودکان و نوجوانان موجب افزایش بیماری‌های روانی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه رژیم غذایی صحیح علمی شامل سبزیجات، میوه‌ها و پروتئین‌ها است خاطرنشان کرد: از مواد قندی باید پرهیز کرد و در صورت نیاز مواد جایگزین همچون عسل و خرما استفاده شود.(فارس)

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها