در این فیلم و اسلاید شو شاهد صحنه‌هایی از آخرین عکس‌ها و گارد گرفتن معروف محمد علی کلی قهرمان افسانه‌ای بوکس جهان در مقابل دوربین خواهید بود.
کد خبر: ۹۱۱۰۴۲
آخرین گارد اسطوره بوکس در برابر  دوربین + فیلم و  اسلاید شو

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیلی میل، محمد علی کلی اسطوره و بزرگترین قهرمان ورزش بوکس جهان در اینجا برای آخرین بار دست‌هایش را بالا آورد و در مقابل دوربین عکاسی گارد گرفت. عکس‌های استثنائی که در اینجا می‌بینید و برای اولین بار است که منتشر می‌شوند، از قهرمان بزرگی است که برای 3 دهه با عوارض خرد کنده بیماری پارکینسون دست و پنجه نرم کرد. قهرمان چند روز پیش در سن 74 سالگی پس از 32 سال مبارزه با عوارض بیماری پارکینسون درگذشت.

عکاس انگلیسی « زنون تکسریا » توسط خانواده محمد علی به خانه او در شهر فونیکس ایالت آریزونای آمریکا دعوت شد تا از او تصویر‌برداری کند. تنها کاری که قهرمان اسبق بوکس جهان یعنی همان مردی که گاهی اوقات می توانست بسیار مغرور، گستاخ و بی‌رحم باشد در مقابل دوربین کرد این بود که با نگاه نافذ خود به دوربین خیره شد.

علی در محله « اسکاتز دیل » یعنی همان خانه‌ای که 32 سال پیش پس از ابتلا به بیماری پارکینسون به آنجا انتقال یافت، چشم از جهان فروبست. برای مدت‌ها وضعیت او طوری بود که تنها می‌توانست با صدایی خفیف و با دشواری صحبتی کرده و کلمات را به سختی ادا کند.

به گفته خانواده‌اش، پس از مدتی قهرمان این توانایی را نیز از دست داده و به جای آن تنها با ایما و اشاره و اخم و لبخند منظور خود را به اطرافیانش می‌فهماند. بنا به تشخیص دکترها علت بیماری پارکینسون محمد علی کلی هزاران ضربه سنگینی بود که در طی دوره قهرمانی وی و برنده شدن در میدان 56 مسابقه از میان 61 مبارزه‌ بوکسی که انجام داد، بر او وارد شده بود.

به‌طور تخمینی محاسبه کرده‌اند که او در طول سا‌ل‌های مسابقاتش، تعداد 29000 ضربه را متحمل شده است. با این‌حال اثرات مخرب این ضربات سال‌ها بعد گریبانگیر این شخصیت بزرگ ورزشی و قهرمان ارزنده شد.

پیروزی‌های شگفت انگیز او در مقابل بوکسورهایی چون سانی لیستون ، جورج فورمن و جو فریزر و همچنین مدال طلای بوکس المپیک سال 1960 رم او همیشه در یادها باقی می‌ماند. علی برای 3 دهه در رینگ بوکس مبارزه کرد و با رکورد 56 به 5 و 37 ناک اوت کارش را خاتمه داد و بازنشسته شد.

علیرغم خودداری او از خدمت در ارتش امریکا در سال 1960 و اعتقادات و باورهای ناگفته‌ و زندگی و شخصیت حاشیه دارش خاطرات افتخارآفرینی‌های او در میادین ورزشی بوکس همیشه در ذهن و خاطر مردم جهان زنده و جاویدان باقی می‌ماند. در تصاویری که در این گزارش می بینید، محمد علی کلی برای آخرین بار از پشت شیشه عینک دودی به ما چشم دوخته، دست هایش را بالا آورده و گارد بوکس افسانه‌ای‌اش را می‌گیرد.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
-
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
۰
۰
مرحوم علی همسن من بودش. این است عاقبت بشر بخصوص اشخاص بلند پرواز باید بیشتر مواظب باشند كه یهو از جو خارج نشوند. وقتی كه ادم موتورش ریپ می زنه بیاد شتاب موتور سابقش می افته

نیازمندی ها