روزنامه «جام‌جم» فرزند خلف رسانه‌ملی است
رئیس رسانه‌ملی در بیست و چهارمین سالگرد انتشار روزنامه جام جم مطرح کرد

روزنامه «جام‌جم» فرزند خلف رسانه‌ملی است

روزنامه جام جم هفدهمین سالروز تأسیس خود را جشن گرفت. دهم اردیبهشت سال 1379 اولین شماره روزنامه جام‌جم در 12 صفحه منتشر شد و جامعه مطبوعاتی کشور شاهد تولد روزنامه تازه ای بود. اگر به تاریخچه مطول بسیاری از روزنامه ها چه خارجی و چه داخلی نگاهی کنیم می بینیم که 17 سال در واقع همان نوجوانی است که راهی دراز اما پُرامید در پیش روی دارد.
کد خبر: ۸۹۹۲۰۷
هفدهمین سالروز روزنامه جام جم به روایت تصویر

روزنامه جام جم بواسطه ارتباط و تعلق حقوقی به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، طولی نکشید که به بازوی فرهنگی و مطبوعاتی رسانه ملی تبدیل و به عنوان یک روزنامه رسانه ای شناخته شد.

یکی از ویژگی هایی که روزنامه جام جم را از دیگر روزنامه ها جدا کرده است ، پرداختن به برنامه ها، فیلم ها و سریال های رادیو و تلویزیون بود. بطوری که عموم مخاطبان، این مطبوعه مصور و رنگی را به عنوان مرجع اخبار و گزارش های دلخواه خویش درباره برنامه های رادیو وتلویزیون می دانند.

در این مدت جام جم توانسته طیف وسیعی از خوانندگان، از نخبگان تا قشرهای مختلف مردمی را بخود جذب کند واین بزرگترین سرمایه این موسسه محسوب می شود که به آن امکان داده تا عنوان پرتیراژ ترین روزنامه کشوررا بنام خود ثبت کند.

شعار "روزنامه ای برای همه" موجب شد تا جام جم نه تنها به ایجاد یک پایگاه اینترنتی بیندیشد بلکه برای پاسخ به نیازهای مخاطبانش در کوتاهترین زمان ممکن، همه تلاش خویش را از طریق ارائه اخبار و گزارش‌های تولیدی، ترجمه و یا گردآوری از دیگر رسانه ها انجام دهد.

در همین راستا، جام جم آنلاین نخستین روزنامه سایبر ایرانی حدود 2.5 سال بعد از تاسیس روزنامه جام جم در نوزدهم مهرماه 1381 راه اندازی شد و و از همان هنگام، بی وقفه در کار ارائه اخبار و اطلاعات از گوشه و کنار جهان به مخاطبان بوده است. اکنون جام جم آنلاین توانسته است در فضای مجازی به عنوان بازوی مکمل نسخه کاغذی جایگاه شایسته ای را کسب کند.

اصول و اهداف جام جم آنلاین، همان است که برای روزنامه جام جم تعریف شده است:

- اطلاع رسانی صحیح با تاکید بر ماهیت فرهنگی و اجتماعی روزنامه
- گسترش اعتماد و آرامش عمومی و پرهیز از اضطراب آفرینی
- پرهیز از جنجال سازی و هیاهو
- تقویت رابطه دو سویه مردم و رسانه ملی
- پاسخگویی به نیازهای فکری اقشار و طبقات مختلف مردم.
- تحلیل رویدادهای داخلی و خارجی

جام جم آنلاین یک فضای تازه و نوآوری‌های فضای رسانه اینترنتی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد که ایجاد چندین سایت مرتبط با جام جم آنلاین با تفکیک گروه‌ها،ایجاد فضایی برای نوع نگرش و خواست مخاطبان داخلی و خارجی از این جمله است.

عکاس: سعید خلیلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها