دانشمندان روس موفق به ساخت داروی ترک اعتیاد به مواد مخدر بر گرفته از تریاک شده اند که عملکرد آن نیز جلوگیری از ایجاد نشئگی و شکل گیری شوق مصرف این مواد در معتادان اعلام شده است.
کد خبر: ۹۹۶۳۲۹
روس‌ها داروی ضدنشئگی موادمخدر ساختند

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا، این داروی ترک اعتیاد بر اساس مولکول های موادی ساخته شده است که با ضریب اطمینان بالا، حس لذت آفرینی از مصرف مواد مخدر را در بدن فرد معتاد به صورت پایدار از بین می برد.

روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو روز دوشنبه در این باره نوشت: داروی جدید ترک اعتیاد مشابه داروهای کنونی تولید شده بر پایه مرفین نیست. این دارو هنگامی که وارد جریان خون می شود، پادتنی تولید می کند که مانع نفوذ تاثیر شیمیایی مواد مخدر در مغز می شود و به این ترتیب معتادان با مصرف هر میزان مواد، لذتی نمی برند.

به عقیده دانشمندان، داروی جدید می تواند در مداوای معتادان به مواد مخدر ساخته شده از تریاک شامل هروئین بسیار موثر باشد و دوره معالجه کامل از یک تا سه سال پیش بینی می شود.

مارینا میاخکووا رئیس آزمایشگاه انستیتو فیزیولوژی روسیه دست اندرکار برنامه کار و ارزیابی این دارو در مصاحبه با روزنامه روسی گفت: داروهای موجود برای مداوای معتادان فقط بین 10تا 13 درصد این افراد را معالجه می کند که همزمان نیز عوارض جانبی زیادی دارند.

وی افزود: براساس ارزیابی ها و نتایج آزمایشگاهی، ویژگی داروی جدید ساخته شده، درمان بی خطر است که پس از مصرف آن، افراد پاک شده از اعتیاد، علاقه ای به مصرف دوباره مواد مخدر پیدا نمی کنند.
میاخکووا گفت: این دارو پس از کسب آخرین نتیجه گیری های مثبت بعد از پایان مرحله آزمایش حیوانی، روی افراد معتاد آزمایش خواهد شد.

مساله اعتیاد به مواد مخدر به یکی از ناهنجاری های مهم در روسیه تبدیل شده است. به نوشته روزنامه ایزوستیا در حالیکه شمار رسمی معتادان مواد مخدر در این کشور 147 میلیون نفری 600 هزار نفر اعلام می شود، اما شمار استفاده کنندگان از مواد افیونی به حدود پنج میلیون نفر نیز می رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
۰
۰
روسها بیشتر الكلی هستند تا تریاكی!!!

نیازمندی ها