روزنامه هفت صبح نوشت: تکلیف کی روش و تیم ملی هنوز مشخص نشده. اگر چه مسئولان فدراسیون فوتبال با استعفای او مخالفت کرده اند اما کی روش بعد از بازگشت به ایران دو جلسه با رئیس فدراسیون فوتبال داشته که هیچ کدام از آنها نتیجه خاصی نداشته است.
کد خبر: ۹۹۲۹۹۷
مهلت دو ماهه فدراسیون برای حفظ کی روش

به گزارش جام جم آنلاین ، تاج درباره این موضوع گفته:"‌ دو جلسه چند ساعته با کی روش داشتیم که این جلسات در روزهای سه شنبه و جمعه برگزار شد که هر دو در حال فکر کردن برای شرایط پیشرو هستیم و باید سخت تلاش کنیم تا تیم ملی فوتبال مقابل رقبا به موفقیت برسد."

به موازات جلسات رئیس فدراسیون فوتبال با سرمربی تیم ملی، برای چندمین بار طی سالهای گذشته بحث حضور او در تیم ملی افریقای جنوبی مطرح شده است. بحثهایی که باعث شده کی روش هم نسبت به آن واکنش نشان دهد و در تازه ترین اظهار نظرش به این نکته اشاره کند که اگر چه نشستن دوباره روی نیمکت تیم ملی افریقای جنوبی برایش افتخار بزرگی محسوب می شود اما به خاطر آنکه با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد دارد طبیعتا نمی تواند به پیشنهاد افریقای جنوبی که البته تنها در رسانه ها مطرح شده پاسخ بدهد. این موضوع سوژه گزارش سایت انگلیسی زبان dispatchlive شده. این سایت با اشاره به مصاحبه کی روش درباره اینکه از طرف افریقای جنوبی هیچ تماسی با او گرفته نشده، دلیل این قضیه را سیاست مسئولان فدراسیون فوتبال افریقای جنوبی می داند.

به نوشته این سایت، فدراسیون فوتبال افریقای جنوبی حداقل تا یکی دو ماه آینده هیچ عجله ای برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فوتبال این کشور ندارد. آنها ماه گذشته با ماشابا سرمربی سابق تیم ملی افریقای جنوبی قطع همکاری کرده اند و می خواهند تا زمانی که سرمربی جدیدشان را انتخاب نکرده اند، با او به توافق برسند چرا که ماشابا برکناری اش از تیم ملی را اتفاقی عادلانه ندانسته و به همین دلیل از طریق وکیلش، قضیه را از طریق دادگاه حکمیت پیگیری کند. او می خواهد دوباره روی نیمکت تیم ملی افریقای جنوبی بنشیند و در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، به دنبال کل رقم قراردادش با فدراسیون فوتبال افریقای جنوبی است. قرارداد او با فدراسیون تا جام جهانی 2018 اعتبار داشت.

وسوسه صعود با افریقا

اگر این گزارش صحت داشته باشد، بهتر است مسئولان فدراسیون فوتبال هر چه زودتر تکلیف کی روش را مشخص کنند. کی روش بارها گفته هدفش حضور مجدد در جام جهانی است و حالا که افریقای جنوبی سرمربی ای ندارد، او می تواند با نشستن روی نیمکت تیم ملی این کشور، با افریقای جنوبی به دنبال صعود به مرحله نهایی جام جهانی 2018 باشد. افریقای جنوبی در حال حاضر در گروه D رقابتهای انتخابی جام جهانی در قاره افریقا با تیمهای بورکینافاسو، سنگال و کیپ ورد همگروه است. این تیم از 2 بازی قبلی اش 4 امتیاز گرفته و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به بورکینافاسو در رده دوم قرار گروه دارد. از هر گروه تنها یک تیم راهی مرحله نهایی جام جهانی می شود و دیدار بعدی این تیم شهریورماه سال آینده برگزار می شود. اگر آنها دو ماه دیگر مربیشان را انتخاب کنند، باز هم 6 ماه برای آماده سازی تا دیدار مقابل کیپ ورد زمان دارند و باید دید کی روش وسوسه می شود دوباره با فدراسیون فوتبال افریقای جنوبی همکاری کند یا نه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها