گروه تروریستی داعش طی چند روز گذشته تلاش کرد با انجام چند عملیات انتحاری و تروریستی در مناطق مختلف عراق از جمله بغداد، به نحوی در پیشروی نیروهای ارتش و مقاومت این کشور در موصل خلل ایجاد کند. اما نیروهای ارتش و مقاومت از پنجشنبه‌شب عملیات گسترده‌ای را در مناطق مختلف موصل آغاز کردند که به آزادسازی مناطق مهمی در این استان منجر شد.
کد خبر: ۹۸۷۰۱۲

به گزارش پایگاه خبری الفرات نیوز، رشید یارالله فرمانده عملیات قادمون یا نینوا اعلام کرد‌: نیروهای امنیتی عراق ساختمان‌های الحدباء در محور شمالی موصل را به‌صورت کامل از چنگ تروریست‌های داعش آزاد کرده و پرچم عراق را بر فراز آن برافراشتند.

همچنین روستاهای سهل احمد و المالح در جنوب‌غرب موصل نیز توسط نیروهای گردان المنتظر وابسته به تشکیلات حشدالشعبی از چنگ تکفیری‌های داعش آزاد شد. جنگنده‌های ارتش عراق نیز پادگان داعش در منطقه صحرایی در شمال شهرستان راوه را هدف قرار دادند که به کشته و زخمی شدن تعدادی از اعضا و سرکرده‌های داعش منجر شد.

ارتش عراق و نیروهای مردمی نیز دیروز روستاهای الدوسه، الاخضر، الجمس، تل اصفر، وادی عبید و التیل را آزاد کردند. این نیروها همچنین 40 کیلومتر از مسیر شهرستان القائم در غرب الانبار را آزاد کردند. نیروهای مبارزه با تروریسم عراق نیز موفق شدند محله المثنی در کرانه چپ موصل را از چنگ تروریست‌های داعش آزاد کرده و بر آن مسلط شوند.

نیروهای عراقی همچنین حملات داعش به محله الوحده در جنوب شرق موصل را خنثی کردند. در این میان دستگاه مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرده که بخش اعظم شرق موصل از دست داعش آزاد شده و نیروهای عراقی بزودی کنترل کامل این بخش مهم را در دست می‌گیرند. این نیروها تاکنون 44 محله از 56 محله شرق موصل را آزاد کرده‌اند.

همزمان با این تحولات اعلام شد که یک حمله انتحاری پنجشنبه‌شب در بغداد موجب کشته ‌شدن 11 نفر شد. سخنگوی عملیات بغداد گفت که این عملیات تروریستی با انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در منطقه باب المعظم انجام شد. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را که 25 مجروح به جا گذاشت، به‌عهده گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها