شرکت « خدمات برق برلینگتون » آمریکا، در صفحه فیسبوک خود خبری را دال بر یافتن یک بدافزار در یکی از لپتاپ های این شرکت منتشر کرده است.
کد خبر: ۹۸۵۵۱۰
شناسایی یک بدافزار روسی در شبکه برق آمریکا

یه گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از کلیک، هنوز جنجال هایی که خبر از دخالت روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می داد و به دنبال آن اخراج تعدادی از مقامات روسی از کشور آمریکا تمام نشده است که اکنون خبری دیگر منتشر شده است که که یک شرکت برق در شهر ورمونت آمریکا شواهدی مبنی بر وجود یک بدافزار روسی را در یکی از لپتاپ‌های این شرکت یافته است. این کد مخرب به اقدامات روسیه برای نفوذ در زیرساخت های دولت آمریکا نسبت داده می‌شود که توسط اف بی آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا کشف شده بود و با نام Grizzly Steppe شناخته می شود.

البته به گفته مقامات، لپتاپی که این بدافزار در آن کشف شده، به شبکه برق نیروگاه وصل نبوده و به سرعت کنار گذاشته شده است. کریستوفر کریشا، از خدمات عمومی ورمونت، در این باره می‌گوید:

“شبکه برق در خطر نیست. ما این بدافزار را کشف کرده و سریعا مقامات مرتبط را در جریان گذاشتیم و سپس لپتاپی را که بدافزار روی آن نصب شده بود، ایزوله کردیم.”

در پی تحقیقات در این ماجرا گفته شده است که معلوم نیست که این بدافزار چگونه و از چه موقعی روی این لپتاپ نصب شده است، و مشخص هم نیست که یا تا چه اندازه‌ای با کدهای Grizzly Steppe مطابقت می‌کنند ، قرار است و تحقیقات آتی زمان و نحوه این نفوذ و آلودگی احتمالی نیروگاه‌های دیگر نیز مشخص شود.

این شرکت در ادامه اعلام کرده است که بعد از این که این هفته اف بی آی و وزارت امنیت داخلی گزارش مشترکی را مبنی بر حملات سایبری ارائه دادند، آنها هم قسمتی از کد را در اختیار مقامات گذاشتند تا مواظب این کد بوده و امضای آن را بشناسند و سیستم‌های سایر شرکت‌ها را نیز برای اطمینان از عدم وجود این کد بررسی و اسکن کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها