اگرچه جنجال‌های خروج انگلستان از اتحادیه اروپا به میزان قابل توجهی کاهش یافته و مردم این کشور، خود را برای عواقب این اقدام آماده می‌کنند، اما شرکت خودروسازی تسلا موتورز آمریکا اعلام کرده در پی خروج این کشور از اتحادیه اروپا و وضع احتمالی تعرفه‌های واردات و صادرات، این خودروساز آمریکایی قیمت محصولات خود را در این کشور افزایش خواهد داد.
کد خبر: ۹۸۴۷۸۶
سال نوی میلادی و گران شدن خودروهای تسلا در انگلستان

براساس اعلام رسمی شرکت تسلا موتورز، این شرکت در سال آینده میلادی به دلیل خروج انگلستان از اتحادیه اروپا به میزان 5 درصد قیمت محصولات خود را در بازار خودروی این کشور افزایش خواهد داد. به گفته سخنگوی شرکت تسلا افزایش قیمت اخیر محصولات این شرکت به دلیل نوسانات نرخ ارز در انگلستان و به‌منظور جلوگیری از زیان این خودروساز آمریکایی صورت خواهد گرفت.

گفتنی است، پس از رأی مثبت مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، ارزش پوند کاهشی 15درصدی را تجربه کرده که این موضوع به افزایش قابل توجه قیمت مواد غذایی و همچنین محصولاتی منجر شده که قطعات و مواد اولیه مورد نیاز برای تولید آنها از دیگر کشورها وارد می‌شود. به نظر می‌رسد، موج دوم در صنعت خودروسازی انگلستان نمایان شده و تعدادی از خودروسازان بین‌المللی فعال در بازار خودروی این کشور برای مقابله با اثرات برگزیت، اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده‌اند.

شایان ذکر است، مدیر یکی از فروشگاه‌های شرکت تسلا موتورز در ادینبروی اسکاتلند، با ارسال ایمیلی به مشتریان این کمپانی آمریکایی، جزئیات افزایش قیمت محصولات تسلا در انگلستان را توضیح داده و ساختار جدید قیمت‌گذاری خودروهای تولید شده توسط تسلا را برای آنان ارسال کرده است.

براساس محتوای ایمیل‌های ارسالی، قیمت خودروهای سفارشی افزایش خواهد یافت، اما این افزایش قیمت شامل حال خودروهایی نمی‌شود که پیشتر ثبت سفارش یا قبل از اعلام رسمی افزایش قیمت به نمایندگی‌های تسلا ارسال شده‌اند.

سم کورنوال، یکی از شهروندان انگلیسی که قصد خرید محصولات تسلا را دارد، گفت: افزایش قیمت 5 درصدی محصولات تسلا به معنای پرداخت 1500 پوند (حدود 5/7 میلیون تومان) پول بیشتر از سوی کسانی است که قصد خرید یکی از خودروهای این برند را دارند. این افزایش قیمت سبب شده، بسیاری از مشتریان محصولات تسلا که برای خرید Tesla Model 3 برنامه‌ریزی کرده بودند، از خرید این خودرو منصرف شوند.

شرکت‌های خودروسازی که پیش از برگزاری همه‌پرسی نسبت به عواقب خروج لندن از اتحادیه اروپا هشدار داده بودند، اکنون با توجه به کاهش ارزش پوند و اعمال تعرفه‌ واردات و صادرات اقدام به افزایش قیمت برخی محصولات خود در بازار انگلستان کردند.

منبع: بلومبرگ

مترجم: محمدرضا نجفی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها