بررسی ترور سفیر روسیه از نگاه یک کارشناس، در گفتگو با جام جم آنلاین

روسیه به دنبال فروپاشی دولت ترکیه نیست / مسکو آگاهانه با آنکارا رفتار کرد

واکنش سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ترور سفیر مسکو در آنکارا:

ناامنی در ترکیه از عوارض بحران سوریه است / تغییر موضع آنکارا و مسکو بعید است

شامگاه 29 آذر ، آندره گناویوویچ کرلوف سفیر روسیه در آنکارا که در مراسم افتتاحیه یک نمایشگاه هنری شرکت کرده بود در حین سخنرانی توسط یک فرد ۲5 ساله مورد حمله مسلحانه قرار گرفت و پس از ساعاتی جان سپرد.
کد خبر: ۹۸۰۶۳۶
ناامنی در ترکیه از عوارض بحران سوریه است / تغییر موضع آنکارا و مسکو بعید است

به گزارش جام جم آنلاین، در همین ارتباط ان تی وی اعلام کرد به همراه سفیر روسیه ۳ تن دیگر نیز مجروح شده اند.

گفتنی است شخص ضارب با کارت شناسایی پلیس وارد نمایشگاه شده و توسط نیروهای پلیس کشته شده است. این حمله در آستانه نشست مسکو که قرار است امروز با حضور ایران و ترکیه برگزار شود، رخ داده است.

"سید حسین نقوی حسینی" در واکنش به سوء قصد شب گذشته به سفیر روسیه در ترکیه در گفتگو با جام جم آنلاین، ناامنی و بحران موجود در ترکیه را انعکاسی از مناقشات سوریه و تبعات آزاد سازی حلب دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران و کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی این عملیات تروریستی را محکوم می کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این ترور بر نشست سه جانبه امروز در مسکو(پیرامون بحران سوریه) سایه خواهد افکند، اظهار داشت: قطعا نشست مذکور بسیار مهم ارزیابی می‎شود و رخ داد دیشب هم طبیعتا در جلسه امروز یکی از ابعاد مورد بررسی وزرا حاضر در نشست است.

وی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم سه کشور بتوانند با کمک یکدیدگر و همفکری، با این قبیل عوارض بحران سوریه به مقابله بپردازند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ، در پرسشی دیگر مبنی بر چگونگی رویکرد طرف روسی پس از قائله شب گذشته نسبت به ترکیه، گفت: بعید به نظر می‎رسد تغییر موضعی از سوی مسکو شاهد باشیم، چنانچه می دانیم ترکیه در لبه این تحولات ضد امنیتی قرار دارد و مرز مشترک این کشور با سوریه کانون بحرانها بوده، بنابراین منجر به تغییر در رویکرد طرفین نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها