اداره حساب های اقتصادی بانک مرکزی از 7.4 درصد رشد تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه و به قیمت های ثابت (100=1383)، در 6ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.
کد خبر: ۹۷۹۵۰۶
بانک مرکزی: رشد اقتصادی 7.4 درصدی شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، پس از کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصادی سال 94، خوشبختانه در سال جاری رشد اقتصادی از روند مطلوبی برخوردار بوده است؛ به نحوی که علاوه بر رشد بالای ارزش افزوده در گروه نفت، رشد ارزش افزوده سایر گروه های اقتصادی نیز در فصل دوم سال جاری درمقایسه با فصل اول نیز بهبود نشان می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
۰
۰
آخ جوون.....هورا......پس وضعمون بهتر شده و خودمون بی خبریم!!!
كارشناس اقتصادی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
۰
۰
لطفا اطلاعات بانك مركزی را كامل گزارش كنید. بانك مركزی اعلام كند كه كدام بخش رشد داشته است و چه سهمی از تولید GDPرا تشكیل می شود. اگر منظور بانك مركزی استخراج نفت می باشد یا فروش آن بوده باید بگویم نفت فقط 11 درصد تولید را تشكیل می دهد . كدام بخش بفرمائید : بخش كشاورزی چه میزان تولید و یا ارزش افزوده داشته است و همینطور معادن ، صنعت ، ساختمان ، تامین آب و برق و گاز ، حمل و نقل ، خدمات كسب و كار ، واسطه گریهای مالی ، امور عمومی ، بهداشت ، آموزش ، عمده فروشی و خرده فروشی ، هتل و رستوران ها و ... كدام بخش رشد اقتصادی داشته است . آیا سرانه تولید هم رشد داشته و یا سرانه مصرف خانوارها هم رشد داشته است. تا آنجایی كه بنده یك كارشناس اقتصادی مطلع هستم . مصرف غیر خوراكی ها خانوارها كاهش و مصرف خوراكی آنها هم ناشی افزایش تورمی یا افزایش قیمت سهم آن در سبد خانوار ها زیاد و رشد تورمی داشته است . به عبارت دیگر خانوارها از سلامت ، رفاه ، پوشاك خود را كاهش داده اند و فقط خوراكی ها اولیه شان كه نیاز بدن را تامین می نمایند.
سهامدار بینوا
Kazakhstan
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
چرا بعداز گذشت یكسال نماد سهام بانك گردشگری باز نمیشه ؟

نیازمندی ها