طرح استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی دیروز مجلس با 84 امضا به هیأت رئیسه تقدیم شد.
کد خبر: ۹۷۵۲۷۰

به گزارش تسنیم، در بخشی از طرح استیضاح وزیر راه آمده است: سیستم ریلی به عنوان ایمن‌ترین شیوه حمل و نقل در دو سال گذشته در یک محل دارای دو سانحه مرگبار شده است ؛ در حالی که اولا عامل آن مشکل مدیریتی و خطا در برنامه‌ریزی بوده و نه یک اتفاق. ثانیاً در استیضاح قبلی ایرادات اساسی ایمنی حمل و نقل ریلی هشدار داده شده بود و ثالثاً این سانحه دردناک در محوری اتفاق افتاد که هزینه ابهام‌آمیز تجهیزات سیگنالینگ آن مورد سوال در استیضاح قبلی بود و بلاک‌بندی این مسیر به‌عنوان افتخار مدیریتی وزارت قلمداد می‌شد؛ ولی همین بلاک‌بندی به‌دلیل سوءمدیریت و برنامه‌ریزی موجب سانحه شد.

نمایندگان متقاضی استیضاح خطاب به عباس آخوندی نوشته‌اند:‌ علت به‌کارگیری نیروی بازنشسته به رغم مخالفت وزارت اطلاعات به عنوان مسئول حراست وزارتخانه چیست و چرا با وجود تذکرات دستگاه‌های نظارتی ایشان را حفظ کرده‌اید و در قبال دخالت‌های گسترده ایشان در تخلفات اقتصادی و سوءاستفاده‌های مدیریتی سکوت کرده‌اید.

در بخش دیگری از متن استیضاح وزیر راه آمده است:‌ توسعه فعالیت اقتصادی بنگاه‌های وابسته به جنابعالی در حوزه وزارت راه و شهرسازی چیست و نقش فرزند شما در قراردادهای وزارتخانه چه توجیهی دارد؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها