بسیاری از ما داشتن اولین گوشی هوشمند را مدیون نوکیا هستیم. آن زمان که هنوز گوشی‌های هوشمند زندگی ما را تسخیر نکرده‌ بود، نوکیا یکه‌تاز میدان بود و تلفن همراه بیش از هر برندی با نوکیا و بازی معروف اسنیک آن خلاصه می‌شد.
کد خبر: ۹۷۲۳۵۵

آمارها هم موفقیت کم‌نظیر نوکیا را در آن سال‌ها تائید می‌کند، به‌طوری که هشت گوشی از ده گوشی پرفروش تاریخ متعلق به این شرکت است. هرچند نوکیا تا 2003، بزرگ‌ترین فروشنده گوشی در جهان بود، اما در سال‌های اخیر به دلیل نداشتن تغییرات بنیادی از قافله جا ماند تا این‌که مایکروسافت در 2011 بخش موبایل‌سازی نوکیا را به ارزش هفت میلیارد دلار خرید. در این مدت نوکیا مجبور بود تلفن‌های همراه خود را تحت نام مایکروسافت و با سیستم‌عامل ویندوز معرفی کند، اما مایکروسافت هم نتوانست در زنده کردن و بازگشت به روزهای اوج این برند موفق عمل کند. حال نوکیا قصد دارد با پایان قراردادش با مایکروسافت در ماه پایانی 2016، دوباره وارد دنیای تلفن‌های همراه شود و احتمالا در رویداد MWC 2017 که اسفند برگزار خواهد شد، از گوشی‌های جدید خود رونمایی کند.

این بار نوکیای فنلاندی با شرکت هموطن خود یعنی HMD Global که توسط متخصصان سابق نوکیا اداره می‌شود، قراردادی ده ساله بسته است و این شرکت وظیفه تولید، بازاریابی و فروش تلفن‌های هوشمند نوکیا را به عهده خواهد داشت. نوکیا یک همکار دیگر به نام Foxconn را که یک تولیدکننده چینی است در کنار خود دارد. براساس شایعات، این گوشی هوشمند D1C نام خواهد داشت و با مشخصاتی چون پردازنده اسنپ‌دراگون 430، حافظه رم سه گیگابایتی و اندروید 7 معرفی می‌شود. البته حدس زده شده نوکیا در رویداد MWC 2017 علاوه بر D1C میان‌رده، تلفن‌های هوشمند دیگری نیز معرفی خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها