احمد الاسدی، سخنگوی رسمی بسیج عراق، دیروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: به همت مجاهدان و دلاورمردی مرزبانان و شجاعت بسیج مردمی که ندای مبارزه با تروریسمِ داعش را سر داده است، سومین مرحله از عملیات بسیج برای آزادسازی غرب موصل آغاز شد.
کد خبر: ۹۶۸۵۴۴

وی همچنین از مردم عراق و بویژه مناطق اشغال شده خواست به حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه از مبارزانی که برای آزادی آنها می‌آیند، مبادرت کنند تا یک پیروزی بی‌نظیر در تاریخ این کشور رقم بخورد. بسیج عراق که مامور آزادسازی محور غرب موصل شده است، تاکنون طی دو مرحله ده‌ها روستا و منطقه را آزاد و اکنون مرحله سوم از عملیات خود را آغاز کرده است. نوفل العاکوب، استاندار نینوا که موصل مرکز آن است، می‌گوید از 50 منطقه شهر موصل 10 منطقه آزاد شده است که 25 درصد بخش شرقی موصل را دربرمی‌گیرد. در محور جنوب شرقی نیز نیروهای لشکر نهم زرهی ارتش عراق و تیپ سوم لشکر اول پیاده‌نظام توانسته‌اند مناطق «الانتصار»، «المفتی»، «الشیماء»، «السلام» و «یونس السبعاوی» را در بخش شرقی موصل آزاد کنند.

روز یکشنبه شهر باستانی «نمرود» در 30 کیلومتری جنوب موصل آزاد شد. همچنین ارتش عراق با ریختن هزاران برگ بیانیه از فراز آسمان موصل، از مردم این شهر خواست با نزدیک شدن نیروهای ارتش به مرکز شهر، علیه گروه تروریستی تکفیری داعش قیام کنند.

عملیات انتحاری در استان کربلا

همزمان با پیروزی‌های درخشان ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی این کشور در مبارزه با گروه‌های تکفیری، روز گذشته عراق شاهد شش عملیات انتحاری از سوی عناصر خرابکار بود که یکی از آنها در شهر تمر واقع در غرب استان کربلا صورت گرفت. در این انفجار 9 نفر کشته شدند. محفوظ التمیمی عضو شورای استان کربلا به شبکه السومریه نیوز گفت: نیروهای امنیتی با تروریست‌های انتحاری پیش از منفجر کردن کمربندهای انفجاری خود درگیر شدند و در میان کشته‌ها چند نیروی امنیتی نیز هستند. شهر عین تمر در 120کیلومتری کربلا قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها