فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) خبر داد

هلاکت سرکردگان گروه‌های تروریستی در شمالغرب کشور

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: به بارزانی‌ها درباره همکاری با کنسولگری سعودی در شمال عراق برای تسلیح ضدانقلاب هشدار می‌دهیم.
کد خبر: ۹۶۵۹۹۶

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی در نشست خبری همایش بین‌المللی بحران‌های ژئوپلتیکی جهان اسلام با تاکید بر این‌که در اقلیم کردی عراق روابط طالبانی با ایران خوب است، اما با بارزانی‌ها چنین نیست، تصریح کرد: ما نگران هستیم اقلیم کردستان واگرایی نسبت به دولت مرکزی عراق پیدا کند؛ زیرا توافقاتی با صهیونیست‌ها دارند.

صفوی اظهار کرد: بارزانی‌ها اجازه می‌دهند در شمال عراق کنسولگری سعودی‌ها به ضدانقلاب ایرانی سلاح دهد و ما در این خصوص هشدار می‌دهیم و بارزانی‌ها باید بدانند مدیون ایران هستند.

وی گفت: از طرفی نژاد کردهای عراق آریایی است و به ایران علاقه دارند، اما بدانند اگر وارد این بازی سیاسی شوند و از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران فاصله بگیرند، معلوم نیست سر بزنگاه ایران به آنها کمک کند.

سردار صفوی در ادامه با اشاره به روابط ایران با ترکیه نیز افزود: رابطه ما با ترکیه رابطه خوبی است و حجم روابط تجاری ما با این کشور به میلیاردها دلار می‌رسد.

وی ترکیه را از عوامل ایجاد بحران در شمال عراق و سوریه دانست و گفت: آقای داووداوغلو قبلا گفته بود ما به دنبال مرزهای امن با همسایگانمان هستیم، اما امروز این مرزها ناامن شده‌ است.

سردار صفوی تصریح کرد: ما شاهد دخالت‌های ترکیه حتی در لبنان نیز هستیم، اما با این همه ایران جزو اولین کشورهایی بود که کودتای این کشور را محکوم کرد.

وی درباره انتخابات ریاست جمهوری لبنان نیز گفت: میشل عون با حزب‌الله همسو است و با روی کار آمدن ایشان، رژیم صهیونیستی و عربستان نسبت به این انتخاب ناراحت بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها