۹ اسفند ۹۵، جلسه ویژه AFC در کوالالامپور

آیا کفاشیان برای حضور درفیفا برگزیده می‌شود؟

انتخابات نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور در شورای مشورتی فیفا به تاریخ ۲۸ فوریه(۹ اسفند ۹۵) در کوالالامپور موکول شد.
کد خبر: ۹۶۳۸۲۸
آیا کفاشیان برای حضور درفیفا برگزیده می‌شود؟

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از فارس، کنفدراسیون فوتبال آسیا تلاش کرد نمایندگان خویش را جهت حضور در شورای مشورتی فدراسیون جهانی، در اجلاس گوا مشخص و تعیین کند. اما این امکان بنابه یکسری مشکلات میسر نشد.

نشست فوق‌العاده گوا کمتر از نیم ساعت به طول انجامید و با 42 رای منفی اعضا خواهان برگزاری جلسه‌ دیگری جهت تعیین نمایندگان شدند.

بعد از آن اجلاس عنوان شد اعضا AFC با این کار نسبت به تصمیم بحث‌انگیز فیفا واکنش نشان داده و مخالفت کرده‌اند.

زیرا فدراسیون جهانی، سعود ال‌مهندی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال قطر که برای حضور در کمیته اخلاق فیفا خود را آماده می‌کرد، محروم کرد.

حال AFC در اجلاس آینده خود تلاش می‌کند با رای‌گیری، نمایندگان خود را برای حضور در شورای مشورتی فیفا تعیین کند.

به همین دلیل در اطلاعیه‌ای که توسط AFC انتشار یافت، آمده است:اجلاس فوق‌العاده کنفدراسیون فوتبال آسیا در تاریخ 28 فوریه(9 اسفند 95) سال 2017 در کوالالامپور مالزی برگزار خواهد شد. به همین دلیل AFC به تمام اعضای خود، تاریخ جدید را اعلام کرده است.

هم اکنون مشخص نیست که آیا همان گزینه‌های قبلی در انتخابات جدید حضور خواهند داشت یا خیر.

در اجلاس پیشین مویا داد، نماینده فوتبال زنان از استرالیا و عضو گروه ویژه فیفا، برابر ماهفوزا اختر ازبنگلادش(عضو هیات اجرایی AFC) از بنگلادش و او‌ن‌گیونگ از کره شمالی، گزینه‌های بخش بانوان برای حضور در شورای مشورتی بودند.

همچنین علی کفاشیان نائینی از ایران، ژانگ ژیان، دبیرکل فدراسیون فوتبال چین ، زین الدین نورالدین از سنگاپور عضو گروه اصلاحات AFC دیگر گزینه‌های برای بخش آقایان در رای گیری بودند.

این در حالیست که شورای مشورتی فیفا نخستین جلسه خود را در زوریخ در ماه گذشته برگزارکرد و در مورد امکان برگزاری مسابقات جام جهانی با تعداد تیم‌های بیشتر تا 40 یا 48 تیم در مسابقات سال 2026 به بحث و تبادل نظر پرداخت.

این موضوع یعنی افزایش تعداد تیم ها که به عنوان پیشنهاد از طرف اینفانتینو، رئیس فیفا ارائه شده،‌ قرار است در اجلاس مورخ 9 ژانویه(19 دی 95) همچنان مورد بحث قرارگرفته و تصمیم‌گیری شود.

نمایندگان AFC در موضوع تصمیم‌گیری در مورد طرح پیشنهادی حق رای ندارند. زیرا هنوز گزینش نشده‌اند.اما این نفرات بعد از انتخاب می‌توانند در اجلاس فیفا در منامه بحرین در تاریخ 11 مه(22 اردیبهشت) حضور یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها