تیم ملی بسکتبال ایران پس از حضور درک بائرمن سرمربی آلمانی بسکتبال کشورمان دستخوش تغییراتی شد که یکی از مهم ترین آنها می تواند حضور چهره های جوان در تیم ملی و بحث جوانگرایی باشد.
کد خبر: ۹۶۲۵۰۹
می خواهم پای ثابت تیم ملی باشم/ بازیکن خارجی تیمم هستم

به گزارش جام جم آنلاین ، عدنان دورقی بازیکن اهوازی بسکتبال کشورمان نخستین حضور خود در تیم ملی را در مسابقات فیبا آسیا چلنج تجربه کرد و معتقد است که به خاطر کم لطفی مربیان دیر به تیم ملی دعوت شده است. حذف اسم این بازیکن از لیست بازیکنان سهمیه ملی و حضورش در تیم دانشگاه آزاد او را به یکی از جنجالی ترین اخبار بسکتبال این روزها تبدیل کرده است. در دیداری که با این جوان ملی پوش خوش اخلاق داشتیم درباره این موضوع و حضور وی در تیم ملی به گفت و گو پرداختیم که در زیر می خوانید:

*در لیست ابتدایی فدراسیون بعنوان یکی از بازیکنان سهمیه ملی بودی. چه شد که اکنون جزو بازیکنان سهمیه نیستی؟

این تصمیم فدراسیون بوده است و از چگونگی آن خودم نیز بی خبرم. تنها می دانم که آقای مشحون رئیس محترم فدراسیون من را به دلیل آنکه سال اولی است که در تیم ملی بازی می کنم از لیست سهمیه ملی حذف کرده اند. با این حال پس ازآنکه نام من از لیست بیرون آمد حرف و حدیث ها زیاد شد. بسیاری از تیم ها منتظر بودند تا اگر سهمیه نشدم من را در اختیار بگیرند و از طرفی چند پیشنهاد را از دست دادم با این حال این تصمیمی است که فدراسیون گرفته و به هیچ وجه دست بازیکن نیست و من هم از اینکه در تیم دانشگاه بازی می کنم خوشحال هستم.

*این موضوع در انتخاب تیم باشگاهی ات تاثیر گذاشت؟

من از قبل تیمم را انتخاب کرده بودم بعلاوه آنکه همیشه بازی کردن برایم بسیار مهم بوده و هیچ وقت برای پول بازی نکرده ام. خدارا شاکرم که همیشه انتخاب هایم درست بوده است.

*از اینکه امسال به تیم دانشگاه آزاد پیوسته ای راضی هستی؟

بله. بسیار خوشحالم که برای دانشگاه بازی می کنم. آقای کوهیان مربی بزرگ و با دانشی است و حضور ایشان در تیم دانشگاه باعث شد که من برای پوشیدن لباس این تیم ترغیب شوم. ما تمرینات فشرده ای را پشت سر گذاشته ایم و تمام تلاشمان این است که در جمع بهترین های امسال قرار بگیریم.

*آیا از دو بازیکن خارجی دانشگاه کسی هم پست تو هست؟

هنوز خارجی های ما به تیم ملحق نشده اند.اما فکر نمی کنم در پست من باشند. حتی اگر هم باشند برای من فرقی نمی کند. من تمام تلاشم را می کنم که در زمان حضورم در زمین بهترین بازی خود را ارائه دهم بعلاوه آنکه من به خاطر ظاهرم یک پا بازیکن خارجی تیم محسوب می شوم. (باخنده)

*چطور به سوپر لیگ رسیدی؟

من 4 سال در رده دسته یک بازی کردم و همان بازی ها باعث شد که نظر مربیان سوپرلیگی را جلب کنم و در لیگ برتر بازی کنم. سال اول در تیم حفاری بودم که باشگاه تیم را بومی بسته بود. من، حامد حدادی و علی دورقی در تیم بودیم. بازی هایم در آن زمان آنقدر به چشم آمد که سال بعد از همه تیم های سوپرلیگی به جز مهرام پیشنهاد داشتم.

*موافقی که دیر به تیم ملی دعوت شدی؟

من از سال 2008 به طور مداوم هرسال به اردوی تیم ملی در رده های مختلف دعوت می شدم ولی هیچ وقت در لیست نفرات انتخابی نبودم. با این حال مایوس نمی شدم و به تلاشم ادامه می دادم. حضور بائرمن در ایران و بحث جوانگرایی در تیم ملی این فرصت را در اختیار من گذاشت که بتوانم خودم را به این مربی ثابت کنم و بالاخره لباس تیم ملی کشورم را برتن کنم.

*دلیل عدم انتخابت در طول این سال ها چه بود؟

من همیشه برای رسیدن به جایگاه کنونی ام تلاش می کردم ولی نمی دانم که چرا تا قبل از امسال هیچگاه دعوت نمی شدم. به نظرم در طول این سال ها مورد بی مهری مربیان تیم ملی قرار گرفته ام.

*هم تیمی هایت معتقدند آدم شوخ طبع و مهربانی هستی.خودت چه نظری داری؟

من دو مدل اخلاق دارم. در زمین بازی سعی می کنم جدی باشم و با کسی شوخی نکنم. اما درخارج از زمین رابطه خوبی با دوستانم دارم و اهل بگو بخند هستم. در کل آدم آرامی هستم و تا به حال حتی یک بار هم فول فنی نگرفته ام.

*بهترین دوستت در تیم ملی کیست؟

با حامد حدادی و محمد جمشیدی میانه خوبی دارم. در کل همه هم تیمی هایم را دوست دارم و با همه رفاقت دارم.

*حضور در تیم ملی سقف آرزوهای عدنان است؟

اصلا اینطور نیست. من تمام تمرکز خود را بر روی بازی ام گذاشته ام و می خواهم بهترین خودم باشم. خدارا شاکرم که مزد زحمات این سال ها را گرفتم و توانستم در تیم ملی بازی کنم.اما حضورم در تیم ملی باعث نشد که احساس کنم به همه آرزوهایم رسیده ام و هنوز انگیزه ای دو چندان دارم. میخواهم پای ثابت تیم ملی باشم و تمام تلاشم را می کنم که درآینده ای نزدیک بتوانم بعنوان لژیونر در باشگاه های خوب دنیا بازی کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها