رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ابرقدرت‌ها تمایلی به از میان رفتن داعش ندارند بلکه می‌خواهند این گروهک‌ها برای از میان بردن کشورهای اسلامی بیش از پیش تقویت شوند.
کد خبر: ۹۶۲۲۸۶

به گزارش مهر، علی لاریجانی در کنگره ملی 2300 شهید خمینی‌شهر با اشاره به این‌که دشمنان با به جان هم انداختن کشورهای اسلامی در پی نابودی مسلمانان هستند، گفت: اسرائیل براحتی در کناری نشسته و نابودی مسلمانان به دست خودشان را تماشا می‌کند؛ چرا که مستکبران تمایل ندارند پیروزی ایران و حزب‌الله در جنگ با مستکبران در دیگر کشورهای اسلامی تکرار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که امروز در دوره‌ای قرار داریم که شگردهای جنگ نرم دشمنان پیچیده‌تر از یک جنگ سخت است و باید تمام حواس خود را به حربه‌های دشمن معطوف کنیم، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد با حربه‌های تهاجم فرهنگی، فشارهای اقتصادی مانند پایین آوردن قیمت نفت و روش‌های دیگر به کشور ما ضربه بزند و در این میان تحریم‌ها نیز بخشی از مشکلات جامعه را ایجاد می‌کند گرچه اعتقاد داریم مشکل اصلی کشور مدیریت نادرست در برخی مسائل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که دشمن در پی نابودی ارزش‌های دینی و انقلابی است، گفت: دشمن با جنگ نرم، فرهنگ دینی ما را نشانه رفته و بر این اساس در طول سال‌های گذشته بر افزایش بودجه فرهنگ دینی در کمیسیون فرهنگی مجلس بسیار تاکید داریم و تمام مسئولان فرهنگی نیز باید با برنامه‌ریزی درست راه نفوذ فرهنگی دشمن را ببندند و خانواده‌ها نیز بیش از گذشته به تربیت جوانان متدین اهمیت دهند.

لاریجانی با اشاره به این‌که کشور ایران نسبت به زمان ابتدای دوران دفاع مقدس در زمینه‌های نظامی بسیار پیشرفت کرده اما برای دیگر کشورها نیز شرایط متفاوت شده است، اظهار کرد: امکانات نظامی منطقه نیز قابل مقایسه با زمان گذشته نیست و به همین دلیل بودجه دفاعی در سال‌های گذشته تقویت شده و باید توان نظامی ما روز به روز بیشتر شود.

وی با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب برترین راه نجات ما از مشکلات اقتصادی است، تصریح کرد: باید با زیرکی از بند و دام دشمنان بگریزیم و در این راه تنها با تکیه بر توان نیروهای داخلی، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در تولید موفق می‌شویم و در مجلس نیز باید قوانین برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و در راستای پیشرفت اقتصادی تسهیل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که نیازمند اقتصاد مولد و صادرات‌گرا هستیم، خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که شعار و برگزاری همایش چاره رفع این مشکلات اقتصادی نیست بلکه تنها عملیاتی کردن اقتصادمقاومتی در سایه اتحاد و همدلی ما را به نتیجه می‌رساند ضمن این‌که باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای تولید و صادرات فراهم شود.

از مواجهه با دشمن نگرانی نداریم

سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران هم در این مراسم تأکید کرد: امروز برای مواجه شدن با دشمن در هیچ سطحی‌ نگرانی نداریم، انتخاب گزینه‌های نظامی در هر سطحی باطل شده و قدرت شما باطل‌السحر دشمنان است.

به گزارش فارس، سلامی با بیان این‌که آنچه باعث نگرانی است، تلاش دشمن برای نفوذ در قلب‌ها و ذهن‌ها برای سست کردن باورها و ارزش‌هاست، تصریح کرد: این توطئه‌ای است که می‌خواهد ظاهر جوانان ما را با نمادهای شیطانی تخریب کند و نماز و حجاب را از جامعه ما بگیرد.

جانشین فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: اگر دشمن نتواند قلب و ذهن را تسخیر کند هرگز به پیروزی نخواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها