رئیس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت:

«ایران‌ساخت» فرآیندی در حمایت از کالای دانش‌بنیان ساخت داخل است

رئیس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: جشنواره «ایران ساخت» برگزاری رویداد نیست بلکه فرآیندی است که صبورانه همگام با آن باید پیش رویم تا در چند سال آینده نتایج حاصل از آن را که تبدیل به فرهنگ شده است مشاهده کنیم.
کد خبر: ۹۶۲۰۱۸
«ایران‌ساخت» فرآیندی در حمایت از کالای دانش‌بنیان ساخت داخل است

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره ایران ساخت، حسن آقاکثیری عضو شورای سیاستگذاری جشنواره «ایران ساخت» درباره برگزاری این جشنواره بیان کرد: برگزاری این جشنواره اگر با ساماندهی درست همراه شود قطعا از شکل برگزاری یک رویداد خارج شده و تبدیل به یک فرآیند می‎شود. در واقع برگزاری «ایران ساخت» باید تبدیل به فرهنگ شود تا موضوع مهم حمایت از محصولات ساخت داخل تبدیل به یک جریان مستمر شود.

آقاکثیری فرهنگسازی در حوزه حمایت و خرید محصولات با کیفیت ساخت داخل در سطح جامعه را پروسه ای زمان بر دانست و گفت: در حال حاضر با مراجعه به بطن ذهنی افراد متوجه می‌شویم که بین خرید کالای ایرانی و خارجی بیشتر افراد برند خارجی را انتخاب می کنند و این مسئله در ذهن مصرف کننده ایرانی در طول زمان شکل گرفته است پس باید با گذشت زمان این ذهنیت را تغییر دهیم.

وی همچنین عنوان کرد: بنابراین برگزاری جشنواره ایران ساخت باید ادامه دار باشد تا این مسئله که خرید کالای دانش بنیان ایرانی ارزش است در ذهن مصرف کنندگان ایرانی نهادینه شود. بنابراین این جشنواره برگزاری رویداد نیست بلکه فرآیندی است که صبورانه همگام با آن باید پیش رویم تا در چند سال آینده نتایج حاصل از آن را که تبدیل به فرهنگ شده است مشاهده کنیم.

رئیس مرکز توسعه فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در موضوع حمایت از محصولات با کیفیت ساخت داخل تمام دستگاه ها و صدا و سیما باید مشارکت و همکاری کنند ابراز کرد: اگر شرکتی داخلی در جهت ایجاد و تولید برند خود با کیفیت و قیمت پایین تلاش کرد باید دولت مشوق این حرکت باشد در واقع شرکت‌ها باید بدانند که خدمت به مردم ارزش است و در جهت تولید محصولات با کیفیت و قیمت ارزان حرکت کنند.

آقا کثیری با بیان اینکه فرآیند حمایت از محصولات دانش بنیان ساخت داخل در داخل کشور در حال انجام است، بیان کرد: قوانین مختلفی در کشور در راستای حمایت از تولیدات داخلی همچون ماده 43 قانون رفع موانع تولید داخل و قانون استفاده از توان حداکثری وضع شده است که فضایی فراهم شود محصولات دانش بنیان و صنایع پیشرفته تولید داخل علاوه بر ارائه مجازی محصولات خود توسعه بازار را داشته باشند.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیرکلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به این رویداد، اول آذرماه 1395 است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وبسایت www.iransaakht.ir مراجعه فرمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها