گزارش جام‌جم از تاثیر طرح مقابله با قاچاق بر صنعت لوازم خانگی

کاهش قاچاق؛ رونق تولید

کارگردان سینما و تلویزیون گفت: حمایت از محصولات ساخت داخل نیازمند جریانی فرهنگی است که هم سو با آن باید با قاچاق کالا به داخل کشور مبارزه شود.
کد خبر: ۹۶۱۰۷۹
حمایت از محصولات دانش‌بنیان داخلی نیازمند جریانی فرهنگی است

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره «ایران ساخت»، مسعود آب پرور درباره برگزاری جشنواره ایران ساخت اظهار کرد: برگزاری هر نوع جشنواره ای در واقع نوعی اعلام عمومی است تا توجهات همگان به موضوع مورد نظر جلب شود در برگزاری جشنواره «ایران ساخت» نیز باید این نکته ها مد نظر باشد که جشنواره تداوم داشته و جریان سازی لازم را برای حمایت از محصولات ساخت داخل انجام دهد.

وی با بیان اینکه بعد از برگزاری جشنواره «ایران ساخت» باید اتفاق لازم در آن حوزه رخ دهد ادامه داد: حمایت از محصولات ساخت داخل نیازمند جریانی فرهنگی است که هم سو با آن باید با قاچاق کالا به داخل کشور مبارزه شود که خوشبختانه در حال حاضر با تبلیغات و فضاسازی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه قاچاق کالا هستیم. در واقع مبارزه با قاچاق کالا راه را برای راه اندازی کارگاه های کوچک باز می کند و راهکارهای اقتصادی دولت و بانک ها نیز به همین سمت است تا با بازگشایی این کارگاه ها شاهد کارآفرینی و اشتغالزایی در کشور باشیم.

آب پرور با اشاره به اینکه در کنار تمامی این موارد باید با بهبود اوضاع اقتصادی حمایت های دولت در این عرصه افزایش یابد گفت: برای ورود برندهای پوشاک به داخل کشور محدودیت هایی قرار داده شده که خود این مسئله رونق در تولید داخلی را به همراه دارد و رویکرد مناسبی است، البته طی سالیان گذشته به اعتبار تولید داخلی نزد مصرف کننده ایرانی خدشه وارد شده بنابراین از سویی افزایش کیفیت محصولات توسط تولیدکنندگان نیاز است و همچنین باید حجم تبلیغات و فضاسازی در این عرصه به شدت افزایش یابد تا اعتماد مردم برگردد.

این کارگردان با بیان اینکه برای پیشرفت در تمامی حوزه ها نیاز به انجام فعالیت های دامنه دار است گفت: دنیا با سرعت در تمامی عرصه ها در حال حرکت است پس ما نیز باید از فرصت هایمان بهره لازم را برده و فاصله یمان را در تمامی حوزه ها با سایر کشورها به حداقل رسانیم.

وی همچنین بیان کرد: برای تبلیغات و ساخت اثر در حوزه حمایت از تولیدات ساخت داخل باید اثر ظرافت های هنری لازم را داشته باشد تا بتواند روی مخاطب تاثیر لازم را گذاشته در واقع باید به نوعی استراتژیک عمل کنیم. پس باید با نشانه روی به سوی جریانی خاص نقطه عطفی را در عرصه حمایت از تولید داخلی ایجاد کنیم.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی» به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وبسایت www.iransaakht.ir مراجعه فرمایند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها