این بار هم تویوتا سوپرای جدید را شکارچیان جاسوس در حالی شکار کردند که تشابهات زیادی میان آن و مدل زد5 (Z5) ب‌ام و دیده می‌شود.
کد خبر: ۹۵۸۲۱۴

به گزارش جام‌جم، براساس نظر کارشناسان، این خودرو از پلتفرم نسل قدیم خود بهره می‌برد و از حالا آن را برادر زد5 قلمداد می‌کنند. در این خودرو که قرار است در دو مدل به تولید انبوه برسد از یک موتور هیبرید با قابلیت تنظیم چهارچرخ دیسک استفاده خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود در بدنه سوپرا همانند مدل‌های آی3، آی8 و سری 7 ب‌ام‌و از ساختار فیبرکربن استفاده شود.

نسل قدیم این خودرو که سال 1381/ 2002 به بازار عرضه شد و در سال 1393/ 2014 با عنوان جی‌تی86 (GT86) در خط تولید تویوتا واقع در شهر دیترویت با الهام از خودروی مفهومی اف‌تی وان (FT-1) به بلوغ رسید و خیلی زود به گل سرسبد ماشین‌های ورزشی این خودروساز تبدیل شد. این خودرو 25 هزار و 495 پوند (حدود 114 میلیون تومان) قیمت‌گذاری شده بود.

پیشرانه در نظر گرفته شده برای این خودرو نیز برای اولین بار سال 1392/ 2013 برای یاریس هیبریدی طراحی شده و توانایی تولید 414 اسب بخار را دارد. این موتور 6/1 لیتری چهارسیلندر است و به یک موتور الکتریکی برای هر کدام از چرخ‌های عقب مجهز است.

کارشناسان معتقدند تویوتا با به‌کارگیری و توسعه فناوری ذخیره‌سازی انرژی در این موتور، آن را برای استفاده در سوپرا آماده‌سازی خواهد کرد.

در تصاویر به دست آمده از جاسوسان صنعت خودرو تنها تفاوتی که سوپرا با ب‌ام و زد5 دارد، حالت سقف کوپه آن است که به طرز هوشمندانه‌ای از ارتفاع آن کاسته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها