چند سالی است که کاروان‌های عروسی به کارناوال‌های مرگ تبدیل شده و حوادث مرگباری در آن رخ می‌دهد که گاهی عروس و داماد هم از قربانیان آنها هستند.
کد خبر: ۹۴۶۷۷۰

این حوادث بهترین شب زندگی مشترک زوج‌های جوان را به تلخ‌ترین شب زندگی آنها تبدیل می‌کند و خاطره‌ای تلخ را برای آنها رقم می‌زند. جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی در این باره می‌گوید: کسی منکر این موضوع نیست که فامیل‌های عروس و داماد خوشحال هستند و کسی هم نباید مانع شادی آنها شود، ولی بهتر است که آنها در مکان مناسب و جایی که خطری آنها را تهدید نمی‌کند، این کار را انجام دهند، نه وسط خیابان. کاروان‌ها با بی‌احتیاطی کامل در اتوبان‌ها حرکت می‌کنند و برای این‌که فضای شادی خود را بیشتر فراهم کنند، با هم شوخی‌های خطرناک می‌کنند. همچنین چندین خودرو به صورت دسته‌جمعی در حالی که همه آنها سعی می‌کنند در کنار ماشین عروس حرکت کنند، بدون توجه به علائم راهنمایی و رانندگی و علائم هشداردهنده به راه خود ادامه می‌دهند.

این هفته سراغ تعدادی از حوادث مرگبار در کارناوال‌های عروسی رفته‌ایم که این چند حادثه در برابر آمار واقعی حوادث مرگبار در کاروان‌های عروسی بسیار ناچیز است.

خاطره تلخ

شهریور سال گذشته پس از پایان جشن عروسی، عروس و داماد راهی خانه جدید خود شدند و تعدادی از مهمانان هم آنها را همراهی کردند. صدای بوق ماشین‌های کاروان عروسی سکوت خیابان‌ها را می‌شکست و عروس و داماد وارد اتوبان منوچهری قمصر شدند.

عروس غرق در شادی دسته گلش را از شیشه بیرون آورده بود و در مسیر گاهی برای رقص و پایکوبی می‌ایستادند و بعد از توقفی کوتاه دوباره به مسیر خود ادامه می‌دادند. این شادی زیاد دوام نیاورد و ناگهان یکی از خودروهای کاروان عروس واژگون شد. همه نگران توقف کردند. سه سرنشین خودرو غرق در خون بودند.

دقایقی بعد، امدادگران اورژانس خود را به محل رساندند. آتش‌نشانان هم با ایمن‌سازی محل، سه مصدوم را از خودرو خارج کردند، اما یک نفر از آنها به‌خاطر شدت جراحات جان باخته بود.

یک سال از تشکیل زندگی مشترک عروس و داماد می‌گذرد، اما آنها هیچ‌وقت خاطره تلخ شب عروسی را فراموش نمی‌کنند.

چهارشنبه مرگ

شب چهارشنبه بود و مهمانان هلهله‌کنان از هتل بیرون آمدند. پشت‌سر آنها عروس و داماد بیرون آمدند و فشفشه‌ها جلوی پای آنها روشن شد.

یک مینی‌بوس مقابل هتل منتظر بود تا مهمان‌هایی که ماشین نداشتند را سوار کند. چند نفر از مهمانان سوار شدند تا از کاروان همراه عروس و داماد عقب نمانند.

با حرکت ماشین عروس، کارناوال عروسی هم به حرکت درآمد تا آنها را تا خانه بخت همراهی کند. مینی‌بوس هم غرشی کرد و به راه افتاد، اما ناگهان موتورسیکلتی را مقابل خود دید. قبل از این‌که بتواند ترمز کند صدای جشن و شادی و بوق خودروها در میان صدای مهیب تصادف و ناله‌های زن و مردی خاموش شد. مهمانان برای کمک از مینی‌بوس پایین آمدند، اما پسر 16 ساله و زن 40 ساله در این تصادف جان باختند و خاطره‌ای تلخ برای عروس و داماد و مهمانان رقم خورد.

مرگ مغزی داماد در شب عروسی

تازه داماد 27 ساله آبان سال 93 در حالی در بزرگراه یاسینی تهران مرگ مغزی شد که خودروی حمل زباله روی خودروی عروس و داماد افتاد. سه خودرو از این کاروان عروسی در بزرگراه یاسینی با کند کردن حرکت خود منتظر خودروهای دیگر شده بودند. یک تریلی 18 چرخ مخصوص حمل زباله در این مسیر در حال حرکت بود که ناگهان به سه خودرویی رسید که در اتوبان با سرعت بسیار کم در حال حرکت بودند. تریلر واژگون شد و خودروی گل‌زده آزرا له شده بود و صدای ناله زنانه از آن به گوش می‌رسید، انگار عروس خانم هنوز نایی برای ناله داشت، اما تازه‌داماد خاموشی تلخی داشت. همین چند ثانیه پیش بود که همه سرود آرزوی خوشبختی زوج جوان را سر داده بودند و برای آنها شیرین‌ترین شب عمرشان بود. سنگینی یدک زباله به‌اندازه‌ای بود که آتش‌نشانان برای دقایقی مستأصل ماندند و نیروی کمکی خواستند.

چشمان گریان همه 45 دقیقه نظاره‌گر عملیاتی نفسگیر بودند، جک‌های بالابر به کار افتادند و بسختی توانستند یدک 10 تنی تریلر را جابه‌جا کنند. عمق فاجعه وقتی نمایان شد که خودروهای پرس شده از زیر تریلر بیرون آمدند، شاید زنده ماندن عروس و داماد و سرنشینان خودروی آردی یکی از مهمان‌ها یک معجزه بود. راننده این تریلر درباره این ماجرا گفته بود در حال حرکت بوده که ناگهان چند خودرو را دیده که در لاین کندروی اتوبان ایستاده‌اند.

به گفته راننده، برای این‌که تریلی با آن خودروها برخورد نکند تریلی را به سوی گاردریل هدایت کرده، اما پس از برخورد با گاردریل قسمت حمل زباله جدا شده و روی خودروی عروس و دو خودروی دیگر افتاده بود. در این حادثه هشت نفر بشدت مجروح شدند و داماد نیز در حالی جان سپرد که ابتدا مرگ مغزی شد و پس از دو روز اعضای بدن او را اهدا کردند.

پلیس هم اعلام کرد، مقصر این حادثه راننده تریلر است که به علت سرعت بالا نتوانسته خودرو را کنترل کند.

پسر 13 ساله قربانی شد

در آخرین روز هفته گذشته هم حادثه تلخ در یک کاروان عروسی این جشن را به عزا تبدیل کرد. کاروان عروسی پشت‌سر خودروی عروس و داماد حرکت می‌کردند، بدون این‌که بدانند تا چند لحظه دیگر حادثه‌ای تلخ، شادی آنها را به غم تبدیل می‌کند. یکی از خودروهای همراه عروس و داماد از مسیر جاده در منطقه گل تپه کبودرآهنگ خارج شد و با تیر چراغ برق برخورد کرد. سرنشینان خودرو سریع به بیمارستان منتقل شدند، اما پسر 13 ساله‌ای بر اثر شدت جراحات جان باخت. پدر و مادر این پسربچه در جشن عروسی شرکت کرده بودند تا در شادی عروس و داماد سهیم شوند، اما یک حادثه آنها را برای همیشه داغدار فرزندشان کرد.

مرگ عروس و داماد

عروس و داماد بعد از جشن تصمیم گرفتند کمی هیجان هم به مراسم بدهند. داماد پایش را روی پدال خودروی شاسی بلندش فشار داد و چند ثانیه بعد دیگر اثری از خودرو نبود. مهمانان سرعت خود را تند کردند تا به آنها برسند، اما وقتی به حوالی پل مدیریت رسیدند با صحنه دلخراشی روبه‌رو شدند. خودروی عروس و داماد بشدت با پایه پل برخورد کرده بود. شدت تصادف به حدی بود که مرگ عروس و داماد را رقم زد. بررسی‌های ماموران پلیس در محل تصادف نشان داد، خودروی عروس و داماد پس از برخورد با خودروی دیگری از مسیر خود منحرف شده و با پایه پل برخورد کرده بود. زندگی مشترک عروس و داماد جوان چند ساعت بیشتر دوام نیاورد و آنها روی نقاب در خاک کشیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها