هیچ زمانی به اندازه اکنون والیبال بانوان ایران مورد توجه مجامع بین المللی قرار نگرفته بود. این توجه فقط به دلیل پیروزی نماینده والیبال ایران مقابل تیم کره شمالی نیست.
کد خبر: ۹۴۱۵۹۳
سایت والیبال آسیا: این دخترهای ایرانی بی نظیرند / درخشش زینب گیوه در رسانه های خارجی

به گزارش جام جم آنلاین ، تیم ملی والیبال بانوان ایران با نام تیم باشگاه بانک سرمایه در رقابت های جام باشگاه های آسیا شرکت کرد. این تیم و بازیکنانش و البته سرمربی اسلوونیایی اش یعنی مایدا چیچیچ به شکل عجیبی مورد توجه رسانه های خارجی قرار گرفته اند.

در روزهای گذشته دختران والیبالیست ایرانی بر روی جلد چند نشریه و روزنامه رفتند و تلویزیون برخی از کشورهای جنوب شرق آسیا مثل کره جنوبی، ژاپن، فیلیپین و تایلند تصاویر درخشش این بازیکنان ایرانی را نشان دادند.

بررسی اینکه چرا و چگونه این دختران مورد توجه رسانه های خارجی قرار گرفته اند اصلا سخت نیست. این دختران تنها تیم محجبه شرکت کننده در رقابت های جام باشگاه های والیبال بانوان آسیا هستند که به میزبانی فیلیپین برگزار می شود. آمادگی این بازیکنان در کنار حجابشان و البته سرمربی اسلوونیایی تیم بانک سرمایه که او نیز حجاب بر سر دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

بازتاب درخشش والیبالیست های دختر ایرانی

همان مسابقه اول کافی بود تا نگاه ها به سمت شاگردان مایدا چیچیچ برگردد. تیم بانک سرمایه در گام نخست نماینده کره شمالی را با نتیجه سه بر یک شکست داد. در این مسابقه تمام جذابیت های والیبالی را می توانستید ببینید. از سرویس های پرشی تا دفاع عالی روی تور. شبنم علیخانی به عنوان پاسور با وجودی که کمر درد داشت بسیار خوب بازی کرد و با اراده ای آهنین جنگید. زینب گیوه که با یک آبشار دیدنی تصویرش مدام بر صفحه تلویزیون کشورهای جنوب شرق آسیا نقش بست.

مائده برهانی نیز همین طور و البته مهسا کدخدا، شکوفه صفری و دیگران.

سایت والیبال آسیا درباره تیم والیبال بانوان ایران نوشت: «این دخترها بی نظیرند. آنها با برنامه و عالی بازی می کنند. می دانیم که مایدا چیچیچ سرمربی جدید این تیم است. او چه کرده که دختران والیبالیست ایرانی در سطح تیم های درجه یک بازی می کنند؟»

تلویزیون فیلیپین هم چند بار آبشار زیبای زینب گیوه مقابل تیم کره شمالی را نشان داد. گزارشگر این مسابقه گفت: « اینها (بازیکنان ایران) خیلی خوب بازی می کنند. این دختر آبشاری زد که اصلا فکرش را نمی کردیم.»

روزنامه آتاهوی فیلیپین نیز تصویری از تیم والیبال بانوان بانک سرمایه به چاپ رساند و این تیم را بهترین تیم غرب آسیا معرفی کرد.

سایت کنفدراسیون والیبال آسیا نیز به پیروزی خیره کننده نماینده ایران مقابل کره شمالی پرداخت.

تاسف از بی توجهی ها

کافی است که تا ستاره های تیم ملی مردان تصمیم بگیرند در راستای ستاره بودن خود که «سالار» بودن را طلب می کنند در رژه کاروان ایران شرکت نکنند. کافی است تا سعید معروف از آن جا خالی های همیشگی خود در جریان یک مسابقه بدهد و یا ستاره دیگر یک اسپک فوق العاده بزند. آنگاه همه توجهات جلب می شود. اما وقتی دختران والیبالیست تا این اندازه می درخشند و تحسین همه را برمی انگیزند به غیر از سایت خود فدراسیون والیبال و یکی دو رسانه خاص کسی اهمیت چندانی به این موضوع نمی دهد تا معضل جنسیتی در ورزش ایران باز هم خود را نشان بدهد. عجیب است که آن سوی قاره و رسانه های آنجا بیشتر از رسانه های ایرانی به تیم والیبال بانوان بانک سرمایه اهمیت می دهند.

گزارشگر آنجا با شور و شوق از آبشار زینب گیوه حرف می زند و یا از اینکه تیم ایران از هر موقعیتی برای کسب امتیاز استفاده می کند اما اینجا والیبال بانوان در رسانه ها محلی از اعراب ندارد آن هم در حالی که اوضاع روز به روز بهتر می شود...

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
كریم
-
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
۰
۰
همینكه اجازه بازی به زنان والیبالیست رو دادن باید خدار رو شكر كرد تعریف و تمجید پیشكش
علی
-
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
۰
۰
این بی توجهی ها باعث میشود جذب كشورهای دیگر شوند.
پارمیدا
-
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
۰
۰
به نظر من این ناعدالتی والیبالیست های مرد بین مردم كلی شهرت دارن و خیلی معروف هستن اما كمتر كسی والیبالیست های زن رو حتی میشناسه یا اسم شو شنیده تو رو خدا حداقل بازی هاشونو از تلویزیون پخش كنین مسئول های محترم

نیازمندی ها