گفت‌وگو با مدیر یک شرکت دانش‌بنیان

می‌توان واردات دستگاه‌های کارتخوان را متوقف کرد

دستگاه‏ های کارتخوان کمتر از یک دهه است که پا به اقتصاد ایران گذاشته و با ورود آنها، شیوه خرید و فروش بشدت تغییر کرده است؛ آنچنان که به نوعی توانسته اسکناس را از گردونه رقابت خارج کند.
کد خبر: ۹۴۱۳۰۹
دستگاه کارت‏خوان تحت برند کسلز در ایران تولید می شود

به گزارش جام جم آنلاین، به جرات می توان گفت این دستگاه ها یکی از پرکاربردترین ابزارهای بانکی در ایران است، به گونه ای که تعداد پوزهای داخل ایران به تنهایی با جمع پایانه های فروش در چند کشور اروپایی برابری می کند.

شرکت تایوانی کسلز (castles) یکی از شرکت های تولید کننده دستگاه های کارتخوان و فناپ تنها نماینده انحصاری این شرکت در ایران است. دستگاه های این شرکت سهم قابل توجهی از بازار ایران را به خود اختصاص داده اند.

کسلز در سال ۱۹۹۳ در تایوان تاسیس شده و حدود ۱۰ شعبه در کشورهایی نظیر چین، سنگاپور، ایتالیا، ژاپن، اسپانیا، برزیل، مکزیک و ایالات متحده آمریکا دارد.

کسلز تاکنون میلیون‌ها دستگاه در سراسر دنیا فروخته‌ و در بیش از ۲۰۰ کشور دنیا مشتری دارد.

همچنین اواخر سال 94، یکی از شرکت های زیرمجموعه فناپ به نام «ارونتک» کارخانه تولید ابزارهای پرداخت الکترونیکی در منطقه آزاد اروند در خرمشهر تاسیس کرده که قرار است دستگاه کارت‏خوان تحت برند این شرکت را تولید کند.

برای آشنایی بیشتر با کسلز و برنامه‏ هایش برای گسترش فعالیت در ایران، پای صحبت های دو تن از مدیران ارشد این شرکت به نام های جیسون چیانگ و «جاستین چن» مدیر فروش منطقه خاورمیانه و ژاپن و مدیر تولید نشستیم تا شروع فعالیت ها و نحوه همکاری‏شان با ارونتک را برایمان بازگو کنند:

کمی از فعالیت شرکت کسلز برایمان بگویید؟

جیسون چیانگ: مقر اصلی کسلز، در شهر تایپه تایوان واقع شده و حدود 10 شعبه خارجی دارد که در شهر ها و کشورهای مختلف واقع شده اند. اجازه دهید به چند شعبه آن اشاره کنم: بیجینگ، شانگهای، توکیو، میلان، اسپانیا، مکزیک و آتلانتا برخی از آنها است. ما در حوزه تولید ابزارهای پرداخت بیش از 20 سال سابقه داریم و سالیانه حدود یک میلیون دستگاه به اقصی نقاط جهان می فرستیم؛ یعنی تجارت جهانی انجام می دهیم. همچنین به 120 کشور خدمات مشتریان ارائه میدهیم و با این کار، شرکای محلی خود را در کشور ها و مناطق مختلف پشتیبانی می کنیم.

پس در خاورمیانه برای اولین بار با ایران در زمینه تولید فعالیت می کنید؟
جیسون چیانگ: بله

چرا ایران را انتخاب کردید؟
جیسون چیانگ: در ابتدا در خاورمیانه هیچ تجارتی نداشتیم. ایران را انتخاب کرده‌ایم چون تقاضای زیادی وجود داشت و پتانسیل خوبی در این کشور هست. با وجود دوستان خوبی که در ایران داریم، تصمیم گرفتیم برای همکاری تولید محصولات‌مان در ایران اقدام کنیم. کار تولید به صورت SKD آغاز شده اما امیدواریم در آینده به تدریج به صورت CKD محصولات تولید شوند. در بازار ایران فرصتهای زیادی وجود دارد، همچنین فضا هم باز و کار برای شرکت‌های خارجی در ایران آسان تر شده است. در مجموع امیدواریم در اینجا بتوانیم نقش موثری ایفا کنیم.

پس شما قصد دارید تولید محصولات خود را در ایران آغاز کنید؟

جیسون چیانگ: در حقیقت ارونتک زیرمجموعه فناپ به عنوان شریکمان این قصد را دارد. آنها قرار است در اینجا دستگاه کارتخوان تولید کنند. کسلز در این میان نقش حمایت تکنولوژیک و دانشی در زمینه تولید دستگاه های کارتخوان را ایفا می کند.

بعنوان دو دوست و شریک اگر بخواهید درباره اقتصاد بازار ایران صحبت کنید، چه موقعیت یا سودی در بازار ایران وجود دارد که شما میخواهید محصولاتتان را در ایران و سپس به بقیه کشور های خاورمیانه بفروشید؟

جیسون چیانگ: کسلز می خواهد جزء سه بازیگر اصلی در دنیا باشد. در حال حاضر ما جزء 5 شرکت برتر دنیا هستیم و امیدواریم روزی بتوانیم با پشتیبانی شرکا خود در هر کشور، جزء سه شرکت اول دنیا باشیم. هدفی که کسلز برای مدیران فروش هر منطقه در نظر گرفته این است که در هر کشور بیشتر از 30 درصد سهم بازار را در اختیار بگیرد.

همه می دانیم که ایران برای چنین محصولاتی بازار بزرگیست ولی آیا شما قصد دارید این محصولات را صادر کنید؟

جیسون چیانگ: صادرات؟

بله. آیا این محصولات به کشورهای دیگر هم صادر خواهند شد یا تنها برای مصرف داخلی ایران تولید می‌شوند؟

جیسون چیانگ: برای این قسمت هنوز تصمیم نگرفته ایم. هیچ کس نمی‌داند در آینده چه روی خواهد داد اما از نظر ما این امکان وجود دارد.

چند نفر قرار است در کارخانه تولید محصولات کسلز در ایران مشغول به کار شوند؟

جیسون چیانگ: مطمئنا کارمندان کسلز برای انتقال مهارت ها به شریک ایرانی خود، به این
جا می آیند؛ چرا که ما یک تیم بزرگ هستیم و در اینجا تمام تلاش خود را می کنیم. ولی قرار نیست در اینجا کار کنیم.

عماد عزتی - گروه اقتصاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها