برنامه "مجله ورزشهای رزمی" سه شنبه 2 شهریور، در گفتگویی با یوسف کرمی، قهرمان رشته تکواندو به بررسی علت کسب نتایج ضعیف توسط تکواندکاران در رقابتهای المپیک پرداخت.
کد خبر: ۹۳۶۴۴۸
دلایل عملکرد ضعیف تکواندوکاران در ریو

به گزارش جام جم آنلاین و رادیو ورزش؛ یوسف کرمی، قهرمان رشته تکواندو، در پاسخ به این سوال که به چه علت نتوانستیم در بخش مردان به مدال دست پیدا کنیم، اظهار داشت: تکواندوکاران ما از لحاظ توانایی و پتانسیل، در سطح بالایی هستند؛ اما متأسفانه آنطور که باید، نتیجه نگرفتند. من می دانم که ورزشکاران، مربیان، مسئولان فدراسیون، همه با تمام وجود کار کردند. کسی نیست که برای المپیک تلاش نکند؛ مخصوصاً ورزشکاران ما که امید مدال بودند؛ اما متأسفانه این اتفاق افتاد.
وی، نیز در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما تکواندوکارانمان توانستند دوره ریکاوری پس از تمرینات فشرده را سپری کنند و بعد وارد میدان المپیک شوند؛ عنوان کرد: مربی بدنساز تیم، مهراد یوسفی است که از لحاظ فنی، علمی و تجربی جزء مربیان خوب کشور هستند. من بعید می دانم که تکواندوکاران از نظر ریکاوری به مشکل برخورده باشند.
این تکواندوکار کشو، افزود: مشکل تیم، فنی بود؛ زیرا چه اتفاقی باید بیافتد که عاشورزاده، نفر اول رنکینگ دنیا به نفر هشتادم جهان ببازد؛ یا دیگر ورزشکاران به جز خدابخشی، حریفانشان دور دوم هم بالا نیایند. تکواندوکارانمان متأسفانه حتی نتوانستند در گروه بازنده ها هم بروند.
کرمی، به تأثیر مسائل روانی در نتایج ورزشکاران اشاره کرد و گفت: برای موفقیت در ورزش، به خصوص ورزشهای انفرادی، مهارت روانی بسیار مهمتر از مهارت های جسمی است. متأسفانه ما در المپیک دیدیم که ورزشکارانمان در هیچ زمینه ای آمادگی کافی نداشتند.
جواد سلیمی، مدیر و مسئول مسابقات جام صلح و دوستی، در مقابل این گفته مجری برنامه که خبر رسانی اتفاقات دوازدهمین دوره رقابتهای بین المللی کاراته جام صلح و دوستی آن طور که باید جامع نبود، اظهار داشت: همزمانی رقابتهای المپیک با مسابقات ما، باعث شد که یک سری خبرنگاران به بحث المپیک بپردازند و بازیهای ما از لحاظ اطلاع رسانی و خبری، بازتاب گسترده ای نداشته باشد. با توجه به فیکس شدن زمان مسابقات، فدراسیون جهانی تغییر تاریخ مسابقات را نپذیرفت.
وی، در پاسخ به این پرسش که مسابقات جام صلح و دوستی، چه پیامدی برای کاراته کشور داشت، بیان کرد: حضور ورزشکاران دیگر کشورها در این مسابقات، باعث رشد تکواندوکاران و در مجموع ورزش کشور خواهد شد و به جهانیان ثابت می شود که ایران قابلیت برگزاری مسابقات را دارد.
برنامه "مجله ورزشهای رزمی" کاری از گروه مسابقات ورزشی، با کارشناسی فرید خطیری روزهای سه شنبه از ساعت 9:05 تا10:00، به مدت 55 دقیقه تقدیم شنوندگان می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها