در برنامه "مجله وزنه برداری" دوشنبه 1 شهریور، علکرد وزنه برداران المپیک، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۳۵۹۵۶
ارزیابی عملکرد وزنه برداران در رقابتهای المپیک 2016

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از رادیو ورزش؛ بازیهای المپیک 2016 کمتر از 24 ساعت قبل به پایان رسید؛ بهترین و موفق ترین رشته ما در این بازیها وزنه برداری بود.
دکتر علی اصغر رواسی، کارشناس رشته وزنه برداری، عملکرد ورزشکاران در المپیک ریو را اینطور ارزیابی کرد: کیانوش رستمی، عالی کار کرد. مشخص بود که تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته است. او مطمئن ترین وزنه بردار ما بود؛ زیرا رقبای بسیار نزدیکی هم داشت؛ با این حال توانست عملکرد خوبی را از خود نشان دهد و مدال طلای المپیک را از آن خود کند.
سهراب مردای، خوب کار کرد اما عالی نه؛ نکته ای که در رقابت های او وجود داشت؛ این بود که رقبای او از ادامه مسابقه محروم شده بودند و این موضوع روی روحیه او تأثیر گذاشته بود. تصور می کنم در آینده، موفقیت های او را شاهد باشیم.
بهداد سلیمی، در یک ضرب بسیار خوب ظاهر شد و به خود اطمینان داشت؛ اما در دو ضرب، نامطمئن به نظر می رسید و شاید روحیه خوبی هم نداشت. من اعتقاد دارم اگر با وزن سبک تر برای او شروع می کردند که روی سکو حفظ شود و بعد سراغ وزنه های سنگین تر می آمدند، بهتر بود. اگر بهداد وزنه ای را به ثبت می رساند، حتماً می توانست رکورد بیشتری را هم بزند.
براری و هاشمی، وزنه بردارانی بودند که امیدی روی آنها نبود؛ از قبل هم خود مربیان اعلام کرده بودند. به نظر من این دو ورزشکار خوب کار کردند و می توانند جزء نیروهایی باشند که در آینده، برای تیم ملی ایران بسیار مثمرثمر باشند.
مهدی عطار اشرفی، عضو شورای عالی فنی وزنه برداری، در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد ورزشکاران در این دوره راضی بودید، بیان کرد: خداروشاکر هستم که زحمت ورزشکاران و مسئولان که در طول یک سال زحمت بسیاری کشیدند، به ثمر نشست و ما پس از 16 سال توانستیم مجدداً دو مدال المپیک بگیریم.
وی، افزود: مشکلاتی که دررقابتها برای سلیمی پیش آمد، همه را آنالیز کردیم. دو ماه گذشته هم در ازبکستان هم، چنین اتفاقی برای یک خانم وزنه بردار ویتنامی پیش آمد که در نهایت توانستند چراغ سفید 3 داور بین المللی را قرمز کنند. من پس از مسابقه سلیمی و اعلام داوران، بسیار بحث کردم و گفتم اگر شما ژولی بنشینید که حتی تخته را هم نمی توانید ببینید، من داوری را می بوسم و کنار می گذارم.
ما جام فجری در تهران برگزار کردیم که داوران بین المللی هم در آن حضور داشتند. آنها روی ناراحتی پای سلیمی حساب باز کردند و متوجه شدند که در یک ضرب نمی تواند کاری کند. در دو ضرب، سلیمی حتی اگر 230 کیلو هم می گرفت داوران به او خطا می دادند. اکنون در حال پیگیری هستیم، اما به نتیجه ای نمی رسیم.
برنامه زنده "مجله وزنه برداری" کاری از گروه مسابقات ورزشی، با اجرای محمدرضا منصوریان، روزهای دوشنبه از ساعت 09:05 به مدت 55 دقیقه از شبکه رادیو ورزش تقدیم دوستداران وزنه برداری می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها