دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اتحاد و انسجام میان اقوام و گروه‌های مختلف در چارچوب عراق متحد گفت: برخی طرف‌های خارجی و کشورهای منطقه‌ای مایل به حل مساله داعش نیستند.
کد خبر: ۹۳۰۷۵۲

به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی در دیدار برهم صالح، معاون دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان عراق با اشاره به ارتباط دیرینه و گرم جمهوری اسلامی ایران با گروه‌های کردی در عراق اظهار کرد: دوستی و مودت عمیق میان ایران و برادران کرد عراقی، حاصل همکاری و مبارزه مشترک در طول سال‌های متمادی در میدان‌های سخت و پر تنش بوده و غیرقابل گسست است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، اتحاد و انسجام میان اقوام و گروه‌های مختلف را در چارچوب عراق متحد مهم‌ترین اولویت برای گذار از بحران امنیتی جاری و غلبه بر عوامل تروریستی عنوان کرد و گفت: منافع راهبردی عراق و قدرت منطقه‌ای آن صرفا با تقویت عراق یکپارچه و متحد قابل تحقق است.

وی با اشاره به آثار خسارت بار بحران امنیتی حاصل از اقدامات گروه‌های تروریستی تکفیری در عراق افزود: متاسفانه بیشترین آسیب از حضور داعش را شهروندان اهل سنت متحمل شده‌اند و این تجربه نشان می‌دهد فاصله گرفتن از عراق یکپارچه موجب بی‌ثباتی، صدمه و خسارت می‌شود.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ادامه داد: نابودی داعش در عراق عامل موثری در ایجاد همبستگی و تقویت هویت ملی خواهد بود و به همین دلیل برخی طرف‌های خارجی و کشورهای منطقه‌ای با حفظ زمینه‌ها و تفکرات داعش ساز مایل به حل این مساله نیستند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، مهم‌ترین نماد کارآمدی یک حکومت را توان مقابله با تهدیدهای عظیم امنیتی دانست و افزود: ظرفیت و توانی که امروز در عراق به واسطه مرجعیت دینی، شجاعت نیروهای نظامی و مردمی و تدبیر دولت به‌وجود آمده در بسیاری از کشورهای مدعی در منطقه، تنها یک آرزوست.

ایران هم‌پیمان استراتژیک عراق

برهم صالح، معاون دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز در این ملاقات با تشکر از اقدامات ارزنده و حمایت‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با تروریسم تاکید کرد: گسترش روابط و همکاری‌ها با ایران برای کردستان عراق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزایش هوشیاری نسبت به تحرکات دشمنان و تفکرات تکفیری برای جلوگیری ازتوسعه حضور و نفوذ تروریسم را مورد تاکید قرار داد و گفت: خشکاندن ریشه‌های کشتار، بی‌ثباتی و نفرت تنها با مبارزه بی‌امان با تروریسم فراهم می‌شود.

معاون دبیرکل اتحادیه میهنی خاطرنشان کرد: ما جمهوری اسلامی ایران را هم پیمان استراتژیک خود می‌دانیم و از نقش سازنده تهران در مقابله با تروریسم و پشتیبانی از مردم عراق برای برقراری ثبات و امنیت در این کشور قدردانی می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها