رییس مرکز ملی فضای مجازی :

فضای مجازی رمزدار می شود

«شهر موش‌ها» به کارگردانی مرضیه برومند یکی از آثار نوستالژیک چند نسل از جامعه ایرانی که لحظات خاطره‌انگیزی را در دهه 60 برایشان رقم زد و سری دوم آن در فضایی که مردم هیچ استقبالی از سینما نمی‌کردند توانست مردم را با سینما آشتی دهد. چندی پیش خبری با عنوان اکران تک سئانس فیلم خاطره‌انگیز «شهر موش‌ها 1» در فضای مجازی پخش شد و اعلام شده بود که در این برنامه عوامل فیلم حضور دارند و با ساندویچ‌های قدیمی از حاضران پذیرایی می‌شود، ضمن این‌که نمایشگاه و فروشگاه کتاب‌ها و لوازم‌التحریر قدیمی نیز برپاست. در این خبر همچنین اعلام شده بود که قیمت بلیت با پذیرایی 15 هزار تومان است.
کد خبر: ۹۲۵۴۵۸

این در حالی است که مرضیه برومند گفت: این برنامه هیچ ارتباطی به عوامل فیلم «شهر موش‌ها 1» ندارد و هیچ یک از عوامل فیلم در این مراسم حضور ندارند. در آن خبر اعلام شده بود که این برنامه روز چهارشنبه ششم مردادماه در یکی از سالن‌های خاطره‌انگیز سینما برگزار می‌شود. از جمله عوامل فیلم «شهر موش‌ها 1» می‌توان به هنرمندانی چون فاطمه معتمدآریا، ایرج طهماسب، حمید جبلی، راضیه برومند، محمد علی طالبی، مسعود کرامتی، زنده‌یاد کامبیز صمیمی مفخم، احمد بهبهانی، آزاده پورمختار، مرتضی احمد، عادل بزدوده و ...اشاره کرد./ ایسنا

مازیار میری برای «ایستاده در غبار» تیزر می‌سازد

مازیار میری کارگردان، تدوینگر و مجری طرح ایرانی که با همان نخستین فیلمش «قطعه ناتمام» توانست توجه سینماگران را به خود جلب کند پس از سپری شدن 45 روز از اکران فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» و به دنبال بازخوردهای مثبت نمایش چهره‌ای واقعی و دیده نشده از یک سردار دفاع مقدس در میان مخاطبان، منتقدان و سینماگران قصد دارد یک تیزر از این فیلم سینمایی بسازد.

میری همچنین به تازگی تدوین فیلم سینمایی «یک روز بخصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان را تمام کرده و تاکنون به عنوان کارگردان فیلم‌های شاخصی از او مانند «سعادت‌آباد»، «کتاب قانون» و «حوض نقاشی» با استقبال علاقه‌مندان به سینما روبه‌رو شده است./ فارس

امیر جدیدی مقابل «قاتل اهلی» می‌ایستد

امیر جدیدی بازیگر سینما و تئاتر که فعالیت سینمایی‌اش را با بازی در فیلم «آفریقا» هومن سیدی آغاز کرد در جشنواره فجر سال گذشته نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «من» شد. او بازیگر با استعدادی است که برای انتخاب نقش‌هایش وسواس زیادی دارد و به تازگی برای فیلم «قاتل‌اهلی» کیمیایی دعوت شده. او که نقش مقابل پرویز پرستویی را بازی می‌کند یکشنبه گذشته سوم تیرماه برای اولین بار جلوی دوربین فرشاد محمدی قرار گرفت.

عوامل این پروژه هم اکنون در لوکیشنی در جاده کرج حضور دارند و سکانس‌های شب این فیلم را جلوی دوربین می‌برند. پرویز پرستویی، پگاه آهنگرانی، امیر جدیدی، پرویز پورحسینی، لعیا زنگنه، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین رستمی، حمیدرضا افشار، رضا رشیدپور، اکبر معززی، سعید پیردوست، شراره دولت‌آبادی و ثریا قاسمی از جمله بازیگران این فیلم هستند./ مهر

زمان دقیق اکران «فروشنده» معلوم نشد

«فروشنده» هفتمین فیلم بلند اصغر فرهادی است که توانست در جشنواره جایزه بهترین فیلم نامه (به نویسندگی اصغر فرهادی ) و جایزه بهترین بازیگر مرد (با بازی شهاب حسینی) را به خود اختصاص داد.

قرار بود در جلسه دیروز شورای صنفی نمایش زمان اکران فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی مشخص شود اما این کار صورت نگرفت. غلامرضا فرجی (سخنگوی شورای صنفی نمایش) درباره ثبت قرارداد این فیلم گفت: در جلسه امروز شورای صنفی نمایش هیچ قراردادی درباره این فیلم ارائه نشده است و زمان قطعی اکران فیلم فروشنده هنوز مشخص نیست.

او با اشاره به مصوبات جلسه دیروز گفت: اکران فیلم سینمایی عادت نمی‌کنیم به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان هفته آینده پایان می‌یابد. همچنین فیلم «لانتوری» در گروه آفریقا به نمایش درمی‌آید./ ایلنا

طالب‌زاده از آلودگی آب زمزم می‌گوید

نادر طالب‌زاده تهیه‌کننده، مجری برنامه‌های تلویزیونی، مستندساز و روزنامه‌نگارکه این روزها در بستر بیماری است در دیدار با مدیران شبکه قرآن و معارف سیما گفت: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، موضوع آلودگی آب زمزم به ماده سمی آرسنیک است، این در حالی است که به گزارش خود انگلیسی‌ها در سال 1971 آب زمزم یکی از پاک‌ترین و گواراترین آب‌های جهان بوده و این آب دارای مقادیر زیادی فلوراید، کلسیم و منیزیم بوده که در صورت نوشیدن یک لیوان از آن، تا ساعت‌ها شاداب می‌ماندید، اما سال 2006 گزارشی در روزنامه گاردین منتشر شده و در آن به مسلمانان انگلیسی هشدار مسمومیت آب مقدس یعنی آب زمزم داده شد.

طالب‌زاده ادامه داد: این اتفاق از سال 1366 و بعد از ماجرای حج خونین رخ داد و پس از این ماجرا آب زمزم که به گواهی خود غربی‌های یکی از بهترین و گواراترین آب‌های جهان بود مسموم شده است.

در این دیدار طالب‌زاده ضمن تشکر از حضور از اهالی شبکه قرآن در منزلش با بیان شرحی از بیماریش گفت: چندی پیش شرح واقعه و آنچه بر من گذشت را در نامه‌ای نوشتم و به آقای بروجردی دادم. ماجرا مربوط به سرقت چمدانم در عراق بازمی‌گردد که چند روز بعد پیدا شد، اما آن زمان من متوجه آلودگی لباس‌ها و وسایلم نشدم، و تنها موضوعی که گزارش دادم، سرقت لب‌تابم بود.

او افزود: بلافاصله بعد از این ماجرا، مشکلات مختلف جسمی برایم به وجود آمد، از جمله مشکل در راه رفتن، در تنفس و سرفه‌های شدید پیدا کردم و بعدها متوجه این آلودگی شدیم./ فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها