فینال یورو 2016 امشب برگزار می شود. از ساعت 23:30 دو تیم ملی فوتبال فرانسه و پرتغال در ورزشگاه استادو فرانس به مصاف یکدیگر می روند.
کد خبر: ۹۲۰۳۹۶
فینال یورو 2016 /  هت تریک فرانسه یا سنت شکنی پرتغال؟

به گزارش جام جم آنلاین ، فینالی متشکل از فرانسه و پرتغال را کمتر کسی پیش بینی می کرد. البته حضور فرانسه به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی و البته میزبان رقابت ها محتمل به نظر می رسید اما درباره پرتغال کمتر کسی تصور می کرد این تیم به فینال برسد. فرانسه با دو قهرمانی در یورو 1984 و یورو 2000 به دنبال هت تریک و کسب سومین قهرمانی است و پرتغال نیز با یک نایب قهرمانی در سال 2004 می خواهد برای نخستین بار در یک تورنمنت قهرمان شود. کدام یک می توانند؟

در حالی که این فینال پیش از آغاز یورو 2016 از سوی کمتر هواداری پیش بینی می شود نگاهی به 10 نکته مهم درباره این دیدار خواهیم داشت:

-فرانسه و پرتغال برای نخستین بار است که در فینال یک تورنمنت معتبر مقابل هم قرار می گیرند

-تیم ملی فوتبال فرانسه 80 میلیون پوند از پرتغال گران تر است. مجموع قیمت بازیکنان پرتغال 264 میلیون پوند است و مجموع قیمت بازیکنان تیم ملی فوتبال فرانسه 344 میلیون پوند.

-کریستیانو رونالدو گران ترین بازیکن این میدان است. در میان فرانسوی ها هم فعلا اولیویه ژیرو.(پوگبا در صورت پیوستن به منچستریونایتد گران ترین بازیکن تاریخ خواهد شد)

-پرتغال در این دیدار با سیستم 2-4-4 به میدان می رود.

-فرانسه نیز در این دیدار با سیستم 3-3-4 به میدان می رود.

-شانس قهرمانی فرانسه در آغاز یورو 2016 ، 86 به 100 تخمین زده می شد.

-شانس قهرمانی پرتغال در آغاز یورو 2016 ، 23 به 100 تخمین زده می شد.

-فرانسه و پرتغال در حالی به فینال یورو 2016 صعود کردند که پیش بینی ها درباره حضور این دو تیم کاملا متفاوت بود. برای حضور فرانسه در فینال 81 درصد شانس پیش بینی می شد. برای حضور پرتغال نیز شانس 15 درصدی را کاربران قائل شدند.

-تیم ملی فوتبال فرانسه میانگین سنی 26.50 سال را دارد و از تیم های جوان یورو 2016 محسوب می شد.

-تیم ملی فوتبال پرتغال هم میانگین سنی 27.87 سال را دارد.

بهترین بازیکن فرانسه کیست؟

آنتونیو گریزمان ستاره بی بدیل فرانسه تا به اینجای کر با زدن 6 گل آقای گل رقابت‌ها لقب گرفته و عملکرد بسیار خوبی داشته است. اخیرا او با رونالدو و مسی مقایسه می‌شود و به نظر جهان فوتبال ستاره سومی به جز مسی و رونالدو به خود می‌بیند.

بهترین بازیکن پرتغال کیست؟

هر چند کریس رونالدو شروع ضعیفی در یورو 2016 داشت اما در ادامه به همان ستاره ای که می شناختیم تبدیل شد. او که شروع ضعیفی در رقابت ها داشت، کم کم توانست به اوج بازگردد و مقابل مجارستان دو گل بسیار زیبا به ثمر رساند. بار دیگر او خوب کار نکرد ولی مقابل ولز به خوبی تمام کاستی ها را جبران کرد و ستاره بی بدیل تیمش بود. در نهایت پرتغال با درخشش او به فینال رسید و حال باید مقابل فرانسه قرار بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها