رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی اعلام کرد

دلایل افزایش قیمت برنج ایرانی

قیمت انواع برنج ایرانی که در عمده‌فروشی‌ها هر کیلوگرم بین 5000 تا 9000 تومان عرضه می‌شود، در مغازه‌های سطح شهر و خرده‌فروشی‌ها کیلویی 8 تا 16 هزار تومان فروخته می‌شود که نرخ بالایی بوده و در بازار برنج بی‌سابقه است.
کد خبر: ۹۰۷۷۲۷

به گزارش ایسنا، انواع برنج ایرانی که از تنوع و گستردگی زیادی برخوردار است و البته نسبت به برنج‌های خارجی هم تقاضا و مصرف بسیار بیشتری دارد، بسته به نوع و کیفیت قیمت‌های متفاوتی دارد.

اما نکته قابل توجه در مورد برنج‌های ایرانی تفاوت قیمت آنها در عمده‌فروشی‌ها و خرده‌فروشی‌هاست؛ به گونه‌ای که هر کیلوگرم برنج ایرانی درجه یک که در بازار عمده‌فروشی حدود 8000 تا 9000 تومان قیمت دارد، در مغازه‌های سطح شهر به کیلویی 15تا16 هزار تومان رسیده است.

به عنوان نمونه در میان انواع برنج‌های ایرانی، هر کیلوگرم برنج طارم درجه یک به طور متوسط 12 هزار و 500 تومان در مغازهای سطح شهر قیمت دارد. حتی قیمت این نوع برنج در برخی خرده‌فروشی‌ها به بیش از این رقم نیز می‌رسد، اما این در حالی است که هر کیلوگرم برنج طارم درجه یک در بازار و مراکز عمده بین 7000 تا 8000 تومان عرضه می‌شود.

برنج هاشمی درجه یک نیز که جزو برنج‌های پرمصرف ایرانی است، در خرده‌فروشی تا کیلویی 16 هزار تومان فروخته می‌شود که حداقل 5000 تومان گران‌تر از قیمت آن در عمده‌فروشی‌هاست.

به نظر می‌رسد که نوعی گران‌فروشی آشکار در خرده‌فروشی‌های برنج صورت می‌گیرد؛ موضوعی که به لحاظ نظارتی هم بین مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی محل اختلاف بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها