رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی مغرضانه:

بدون شلیک یک گلوله ایران را متقاعد کردیم سلاح اتمی نسازد

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در آستانه سفر به ژاپن در گفت‌وگو با شبکه «ان اچ کی» این کشور، ضمن ابراز امیدواری برای جهانی عاری از سلاح‌های اتمی گفت: قصد ندارد بابت اقدام کشورش در بمباران اتمی هیروشیما، عذرخواهی کند.
کد خبر: ۹۰۷۰۳۶

اوباما توضیح داد: «فکر می‌کنم حائز اهمیت باشد که درک کنیم در بحبوحه جنگ، رهبران هر نوع تصمیمی را اتخاذ کردند. این وظیفه مورخان است که سوالاتی مطرح و آن را بررسی کنند. اما من، کسی که در حال حاضر برای 5/7 سال گذشته در این جایگاه (ریاست‌جمهوری آمریکا) بودم، می‌دانم که هر رهبری بخصوص در دوران جنگ، تصمیمات بسیار دشواری اتخاذ می‌کند».

رئیس‌جمهور آمریکا که روز شنبه واشنگتن را به سوی ویتنام ترک کرد، قصد دارد روز چهارشنبه برای شرکت در نشست گروه 7 (G7) در منطقه «ایسه‌ شیما» ژاپن حاضر شود.

گورباچف: برای تجزیه شوروی متاسفم

میخاییل گورباچف آخرین رئیس‌جمهوری اتحاد جماهیر شوروی اعلام کرد: من خواستار فروپاشی شوروی نبودم و از این موضوع متاسفم، بلکه می‌خواستم اصلاحات را اجرا کنم.

به گزارش اسپوتنیک، وی در تازه‌ترین اظهارنظر درباره این واقعه افزوده است: متاسفم که کشور بزرگی با این فرصت‌ها و منابع ناپدید شد.

گورباچف در مصاحبه با ساندی تایمز ضمن بیان این‌که واقعا قصد انجام اصلاحات را داشتم و هیچ گاه نمی‌خواستم شوروی تجزیه شود، تاکید کرد: اگر سر کار می‌ماندم، کشورم تجزیه نمی‌شد و به حیات خود ادامه می‌داد.

وی همچنین درباره تنش در روابط مسکو و غرب گفت: سرد شدن مناسبات برای غرور واشنگتن است که خود را پیروز جنگ سرد می‌داند و نقش روسیه را در عادی‌سازی مناسبات نادیده می‌گیرد.

خداحافظی داووداوغلو با چشمان اشکبار

احمد داووداوغلو روز گذشته در آخرین سخنرانی خود به عنوان رهبر حزب و نخست‌وزیر ترکیه گفت: این نشست کنگره یک نشست خداحافظی نیست بلکه نشستی برای اعلام وفاداری است. از ابتدای تشکیل حزب برای دفاع از حقوق این حزب و رئیس‌جمهور کشورمان تلاش کردیم و تا آخرین نفسمان نیز برای حفظ منافع حزب تلاش خواهیم کرد.

داووداوغلو افزود: اولین اولویت ما دفاع از حقوق انسان‌هاست. اگر نتوانیم از غرور، ارزش و حقوق یکدیگر حمایت کنیم، چگونه می‌توانیم از حقوق ملت ترکیه حمایت کنیم؟ داووداوغلو پس از سخنرانی خداحافظی‌اش نتوانست جلوی اشک‌هایش را بگیرد. وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: شاید از نظر برخی این سخنرانی در برابر شما برای من کار آسانی نباشد، اما بدانید حضور در برابر شما برای من افتخار است. شرایط کنونی مطلوب من نیست.

کلینتون: حمایت ترامپ از لابی اسلحه خطرناک است

هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اظهاراتی در فورت لودردال آمریکا تاکید کرد سیاست‌های دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان خطرناک است و امنیت آمریکا را تضعیف خواهد کرد.

هیلاری کلینتون گفت ترامپ کسی است که برای ریاست جمهوری آمریکا رقابت می‌کند، کشوری که در آن خشونت با اسلحه رواج دارد و همه‌گیر شده است. با وجود این او درباره اسلحه‌های بیشتر در مدارس صحبت می‌کند، او تنفر و تفرقه بیشتر در خیابان‌های آمریکا را ترویج می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها