محسن شریفیان شامگاه 21 اردیبهشت‌ماه بار دیگر گرمای موسیقی جنوب را با همراهی گروه «لیان» به تالار وحدت آورد.
کد خبر: ۹۰۳۷۳۴
مراقب سقف تالار وحدت باشید!

به گزارش جام جم نوا، خالد ابراهیم اماره (حافظ منافع سفارت مصر در ایران) از مهمانان ویژه‌ این اجرا بود که محسن شریفیان ضمن خوشامدگویی به او، خطاب به حاضران گفت: برایم خوشحال‌کننده است که هنر و موسیقی می‌توانند زمینه‌ساز گفتمان فرهنگی در جامعه‌ی امروزی شوند. دعوت ما از حافظ منافع کشور مصر در ایران، یک دعوت کاملا فرهنگی بود و به هیچ‌وجه سفارشی از جایی نگرفته بودیم و خوشحالم که مورد قبول قرار گرفت.

سرپرست گروه «لیان» ادامه داد: امروز من به‌عنوان یک ایرانی و یک بوشهری می‌خواهم با دوستان مصری‌ای دست دوستی بدهم تا دنیا بفهمد کشور من، با تاریخ و ادبیاتی کهن و مردمی فرهیخته، کشوری صلح‌دوست است و با شعار گفتمان فرهنگی با جهان به گفت‌وگو می‌نشیند و این دست دوستی، نمادی از هویت جهانی هر ایرانی می‌تواند باشد.

اجرای قطعات بندری و پرطرفدار بوشهر بخش‌های مختلف این اجرا را شامل می‌شد و شریفیان بین اجرای قطعات، از حاضران در سالن برای همراهی بیشتر در همخوانی کمک می‌گرفت. او پیش از اجرای هر قطعه به شوخی به مسئولان تالار وحدت تذکر می‌داد و می‌گفت: «بچه‌های تالار وحدت مراقب سقف سالن باشید که مبادا ریزش کند!»

اجرای حرکات آیینی توسط پیشکسوت آیین‌های جنوبی از بخش‌های ویژه‌ی این کنسرت بود که باعث شد، شریفیان رو به حاضران بگوید: گروه «لیان» خودش را نسبت به حفظ و اشاعه‌ی حرکات آیینی و محلی برای نسل جدید مسئول می‌داند. رفته رفته برخی آیین‌ها ین ما در آستانه‌ی فراموشی‌ است و امروز شاهدیم که نسل جدید، همه‌ی رقص‌های غربی را به مرور یاد گرفته، ولی برخی حرکات و آیین‌های مذهبی و محلی ایرانی به مرور در حال فراموش شدن است.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها