مرد خواننده که با طعمه قرار دادن زنش و با همدستی برادرش مردان هوسران را سرکیسه می‌کرد، هنگام شکار آخرین طعمه‌اش دستگیر شد.
کد خبر: ۸۹۳۱۲۴

به گزارش جام‌جم، در پی وقوع سرقت‌هایی مشابه که طی آن افرادی تحت پوشش مامور اقدام به زورگیری کرده بودند، موضوع در دستور کار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت .

اظهارات تعدادی از شاکیان و مالباختگان حکایت از آن داشت که این افراد طی تماس با یک شماره تلفن همراه مشترک، قصد ملاقات با زنی جوان را در محدوده بزرگراه آیت‌الله کاشانی داشتند، اما هنگام ملاقات آنها با این زن، ناگهان سرنشینان دو خودروی سواری مزدا 3 سفید و سوناتای مشکی، به آنها مراجعه و خود را مامور معرفی و در ادامه به بهانه ایجاد مزاحمت برای زنان، آنان را دستگیر و از این افراد زورگیری کرده بودند.

یکی از مالباختگان در شکایت خود گفت: چندی پیش تلفنی با زنی آشنا شدم . در همان تماس اول قرار گذاشتیم تا یکدیگر را در جایگاه پمپ بنزین بزرگراه شهید آیت‌الله کاشانی ملاقات کنیم. هنوز دقیقه‌ای از ملاقات ما نگذشته بود که یک دستگاه خودروی مزدا 3 سفید با دو سرنشین به ما نزدیک شد. سرنشینان خودرو با معرفی خودشان به عنوان مامور، درخصوص ارتباط من با این زن سوال کردند که ناگهان زن جوان مدعی شد من مزاحم او هستم. آنها مرا سوار خودروی خود کرده و با تهدید به بازداشت و زندان، یک میلیون و 900 هزار تومان از من اخاذی کردند .

با توجه به اطلاعات به دست آمده از برخی شاکیان و مالباختگان، کارآگاهان دریافتند که متهمان پرونده اغلب سرقت‌های تحت پوشش خود را در محدوده بزرگراه آیت‌الله کاشانی و در نزدیکی پمپ بنزین این بزرگراه انجام می‌دهند. به همین دلیل پمپ بنزین را زیر نظر گرفتند.

بررسی‌ها در این زمینه ادامه داشت تا این که 11 اسفند سال گذشته کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی و تیم تجسس کلانتری 140 موفق به شناسایی خودروی سوناتای مشکی با دو سرنشین جوان شدند. خودروی مورد نظر تحت مراقبت پلیسی قرار گرفت تا این‌که سرنشینان آن در زمان ارتکاب جرم و اقدام به زورگیری و جعل عنوان مامور، همراه یک زن جوان دستگیر و هر سه به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .

با آغاز تحقیقات از متهمان مشخص شد دو برادر به‌نام‌های سعید و مهدی همراه همسر مهدی به نام ناهید، اقدام به زورگیری و سرقت‌های تحت پوشش مامور کرده‌اند.

در ادامه مشخص شد مهدی، شماره تلفن همراهی را در میان کارگران فصلی بویژه کارگران افغانستانی پخش کرده و زمانی‌که افرادی با این شماره تماس می‌گرفتند‌، با برنامه‌ریزی قبلی، آنها را به محل ملاقات با ناهید در پمپ بنزین بزرگراه آیت‌الله کاشانی می‌کشاند. سپس مهدی و سعید با خودروهای مدل بالایی که سعید از محل کار خود در یک نمایشگاه خودرو تهیه می‌کرد تحت عنوان مامور و بازداشت افراد‌، طعمه‌های خود را سوار آن کرده و پس از زورگیری و سرقت وجوه نقد همراهشان، آنها را در حاشیه بزرگراه از خودرو پیاده می‌کردند و اطمینان داشتند که این افراد درخصوص سرقت پول‌هایشان شکایت نخواهند کرد .

ناهید در بازجویی‌های پلیسی به ده‌ها فقره سرقت به این شیوه اعتراف کرد و گفت: من نقش طعمه را بازی می‌کردم و پس از تماس کارگران، با آنها طرح دوستی ریخته و به محل قرار می‌کشاندم. در ازدواج اول معتاد شدم و بعد از جدایی از همسر اولم اعتیادم را ترک کردم و با مهدی که خواننده بود ودر یک نمایشگاه خودرو کار می‌کرد، ازدواج کردم. من همسر دوم او بودم. شوهرم به دلیل این که دو زن داشت نمی‌توانست خرج ما را بدهد و نقشه سرقت را طراحی کرد.

سعید هم گفت: مهدی شماره همسرش را در میان افاغنه پخش می‌کرد و وقتی ناهید مردان هوسران را به محل قرار می‌کشاند، با جعل عنوان پلیس از آنها اخاذی می‌کردیم.

سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با تاکید بر این که در این پرونده صرفا به ارتکاب جرایم متهمان رسیدگی می‌شود، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و برای شناسایی دیگر شاکیان و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر سه متهم از سوی دادیار محترم شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران صادر شده است. از همه شاکیان و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شده اند دعوت می‌شود برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت‌اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها