اگرچه این روزها، طرفداران دنیای فناوری، مایکروسافت را به عنوان قدرتمندترین کمپانی نرم افزاری جهان می دانند اما اگر نگاهی به تاریخ و سابقه این کمپانی بیاندازیم، به حقایق جالبی می رسیم که آشنایی با آن ها خالی از لطف نیست.
کد خبر: ۸۹۲۰۹۴
36 سال پیش، مایکروسافت قطعات اولین کامپیوتر اپل را تامین می کرد

به گزارش جام جم کلیک ، شرکت مایکروسافت برای اولین بار در تاریخ دوم آوریل 1980، اولین محصول سخت افزاری را تولید کرد. این قطعه در واقع، یک کارت کامپیوتری به نام SoftCard بود که در اصل یک میکرو پروسسوری بود که به رایانه Apple II کمپانی اپل متصل می شد.

برای آن هایی که آشنایی چندانی با این رایانه ندارند باید بگوییم که Apple II به کامپیوترهای خانگی 8 بیتی اپل اطلاق می شود که توسط استیو وزنیاک طراحی و در سال 1977 توسط اپل معرفی شد. طراحی این محصول به گونه ای بود که به عنوان اولین رایانه شخصی از قابلیت نمایش رنگ و برنامه نویسی شدن در زبان بیسیک برخوردار بود و همین امر باعث شد تا این دستاورد، مورد استقبال بسیاری از خریداران قرار گیرد.

با این کارت، رایانه اپل II قادر بود تا نرم افزارها را در سیستم عامل دیگری که با نام CP/M شناخته می شد اجرا کند. همچنین به کاربران این اجازه را می داد تا نرم افزار ویژه دستگاه های CP/M را خریداری و اجرا نمایند؛نرم افزاری همچون WordStar که یک برنامه پردازش کلمات بود و توسط مایکروسافت تولید نشده بود.

همانطور که پیش تر نیز در خبرهای تک شاتخواندید، کمپانی اپل دو روز پیش تولد 40 سالگی خود را جشن گرفت. شرکتی که در یکم آوریل 1976 توسط استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد وین تاسیس شد و هم اکنون برندی700 میلیارد دلاری در جهان به حساب می آید.

منبع: تک شات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها