زیدان و انریکه؛ 13 سال بعد از درگیری در ال کلاسیکو به ملاقات هم می‌روند

روح «یوهان» بر فراز نیوکمپ

ال‌کلاسیکوی امشب، نوستالژی یک درگیری تاریخی است. شبی که زیدان با دست به صورت انریکه زد تا در کانون یکی از حواشی بزرگ دیدارهای تاریخی رئال مادرید و بارسلونا قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۹۱۷۲۱
روح «یوهان» بر فراز نیوکمپ

به گزارش جام جم ورزشی ، آن درگیری در سال 2003 اتفاق افتاد؛ زمانی که پویول تکلی خطرناک روی پای زیدان زد و این بازیکن فرانسوی هم با آرنج به صورت مدافع بارسا کوبید. حرکتی که اعتراض بازیکنان بارسا و در راس آنها لوئیس انریکه را در پی داشت تا در ادامه زیدان و انریکه با هم گلاویز شوند. آن شب کسی فکر نمی‌کرد این دو بازیکن اسطوره‌ای روزی به عنوان سرمربی دوباره در ال‌کلاسیکو یکدیگر را ملاقات کنند، اما حالا وقت آن فرا رسیده تا شاهد این تقابل جذاب باشیم؛ آن‌هم پس از آن‌که فیلم کوتاه درگیری این دو چهره فوتبالی، در کمتر از چند روز میلیون‌ها بازدیدکننده در فضای مجازی داشته است.

ساعت 23 امشب به وقت تهران، بارسلونا و رئال مادرید در یکی از جذاب‌ترین بازی‌های باشگاهی دنیا به مصاف هم می‌روند تا این بار تاتر رویاها در ورزشگاه نیوکمپ به اجرا دربیاد؛ دیداری در چارچوب هفته سی و یکم لالیگا.

اختلاف 10 امتیازی بارسلونا با رئال مادرید در صدر جدول قطعا از حساسیت این بازی خواهد کاست اما این دلیل نمی‌شود تا ذره‌ای از جذابیت‌های این بازی بزرگ کاسته شود.

دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با برتری خیره‌کننده تیم مهمان یعنی بارسلونا به پایان رسید. تیم انریکه در آن دیدار توانست با نتیجه 4 بر صفر رئال مادرید را شکست دهد تا شب کابوس‌واری برای رافا بنیتس رقم بخورد. اما حالا زیدان سرمربی رئال مادرید است و امیدوار به این‌که در اولین تجربه حضورش روی نیمکت داغ سرمربیگری، برنده یکی از ال‌کلاسیکوهای بزرگ باشد. پیروزی رئال مادرید در این بازی می‌تواند هیجان لالیگا را هم دوچندان کند، اما آنها باید مقابل تیمی به میدان بروند که در 39 بازی متوالی شکست‌ناپذیر بوده است. بارسا امشب به دنبال این است که رکورد شکست‌ناپذیری خود را به عدد 40 برساند و برای این مهم از همه ابزارهایش استفاده خواهد کرد.

به یاد کرایف

درگذشت یوهان کرایف اسطوره باشگاه بارسلونا یک هفته قبل از این دیدار حساس امشب، حسابی هواداران این تیم را غمگین کرده است. به همین خاطر قرار است مراسم ویژه‌ای قبل از این دیدار برای یادبود کرایف انجام شود.

امشب همچنین بازیکنان بارسلونا با پیراهنی وارد زمین خواهند شد که جمله «یوهان متشکریم» روی آن نقش بسته است. هواداران بارسا هم امشب در اقدامی هماهنگ کاری خواهند کرد تا نام این اسطوره فوتبال هلند و باشگاه بارسا روی سکوهای ورزشگاه نیوکمپ نقش ببندد.

مسی به دنبال گل 500

لیونل مسی که در دوران حرفه‌ای خود تا امروز 499 گل به ثمر رسانده، خیلی مشتاق است تا امشب با گلزنی در بازی ال‌کلاسیکو شمار گل‌های خود را به عدد 500 برساند. مسی چهارشنبه گذشته با گلزنی در پیروزی 2 بر صفر آرژانتین مقابل بولیوی در مرحله انتخابی جام جهانی 2018، تعداد گل‌های ملی خود را هم به عدد 50 رساند تا به شکستن رکورد 56 گل گابریل باتیستوتا برای آلبی‌سلسته نزدیک شود. مسی، دارنده پنج توپ طلا در آستانه دیدار حساس شنبه شب بارسلونا مقابل تیم اول شهر مادرید در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: رسیدن به رکورد 500 گل‌زده در تقابل با رئال مادرید می‌تواند فوق‌العاده باشد. اگر هم در بازی شنبه به پیروزی برسیم و حاشیه امنیت‌مان را در صدر جدول افزایش دهیم، عالی خواهد شد.

در دیدار رفت مسی و رونالدو نتوانستند برای تیم‌هایشان گلزنی کنند. البته مسی مصدوم بود و به عنوان بازیکن ذخیره به میدان آمد. لیونل مسی با زدن 21 گل بهترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکو است. مسی همچنین با دادن 13 پاس گل، سطان پاس‌های گل در تاریخ این رقابت بزرگ است. البته رونالدو نیز با گلزنی در 6 ال کلاسیکوی پی در پی رکورددار بود که او در این 6 دیدار موفق شد 7 بار برای تیمش گلزنی کند.

آمارهای بازی

ـ دو تیم تاکنون 230 بار در دیدارهای رسمی برابر هم به میدان رفتند که سهم رئال مادرید 92 برد بوده است. 90 برد هم برای بارسلونا به دست امده است و تنها 48 دیدار دو تیم با تساوی به پایان رسیده است.

ـ هر چند بارسلونا در صدر جدول لالیگا قرار گرفته است، ولی خط حمله رئال مادرید بهتر عمل کرده است و توانسته 87 گل در لالیگا به ثمر برساند این در حالی است که خط حمله بارسلونا 86 گل به ثمر رسانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها