ادامه شعارهای تبلیغاتی کلینتون ضد ایران

ادعای کلینتون: من ایران را به پای میز مذاکره کشاندم!

شماراش آراء انتخابات درون‌حزبی در ایالت هاوایی نشان می‌دهد که برنی ساندرز در سومین ایالتی که روز گذشته انتخابات برگزار کرد نیز توانست بر هیلاری کلینتون پیروز شود.
کد خبر: ۸۹۱۱۱۲
ساندرز در هاوایی نیز از کلینتون پیش افتاد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، شمارش آراء در دو ایالت واشنگتن و آلاسکا نیز نشان می‌دهد که ساندرز با اختلاف بسیار از کلینتون پیشی گرفته است. با این حال کلینتون هنوز هم در مجموع پیشتاز دموکرات‌ها محسوب می‌شود.

ساندرز 76 درصد آراء‌ واشنگتن و همچنین 79 درصد آراء آلاسکا را بدست آورده است. کلینتون در این دو ایالت به ترتیب 24 درصد و 21 درصد بدست آورد.

واشنگتن مهمترین ایالت انتخابات روز گذشته بود که دارای 101 نمایندگی حزبی است. آلاسکا دارای 16 نمایندگی حزبی و آلاسکا 25 نمایندگی حزبی است.

علی‌رغم این پیروزی‌ها، ساندرز در تلاش برای رسیدن به کلینتون با مشکل مواجه است. کلینتون پیس از انتخابات شنبه دارای 1223 نمایندگی حزبی در برابر 920 نمایندگی حزبی ساندرز بود.

زمانی که نمایندگی‌های حزبی بزرگ (superdelegates) - اعضای حزب که می‌توانند از هر کدام از نامزدها حمایت کنند - که تاکنون حمایت خود را وقف کلینتون کرده‌اند به حساب آوریم نسبت دو نامزد 1692 به 920 می‌شود.

برای بدست آوردن نمایندگی حزب به 2383 نمایندگی حزبی نیاز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها