یکی از خصوصیات روزهای پایانی سال، این است که هرکسی به فکر مرور کردن می‌افتد. همه نگاهی به روزهای پشت سر می‌اندازند (چه روزهای خوبشان و چه روزهای بدشان) و احتمالا برای اوقاتی که انتظارشان را می‌کشند، برنامه‌ریزی می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۰۹۶۵
در پستوی اینستاگرام هنرمندان

به گزارش جام جم سیما ، این روزها همه مشغول زیر و رو کردن داشته‌های خود و سرک کشیدن به صندوقچه هایشان هستند. ما هم تصمیم گرفتیم به روزهای بازیگران در سالی که گذشت، مروری داشته باشیم. اما از آنجا که این روزها شبکه‌های اجتماعی به نوعی زبان حال همه اعم از مردم معمولی و مشهور شده ‌است،

سراغ اینستاگرام تعدادی از هنرمندان بنام رفتیم و روزهای سال گذشته آنها را از این طریق مرور کردیم. اغلب این افراد از بازیگران و هنرمندان سرشناس هستند، اما در پایان به افرادی که کمی حرفه شان با بازیگران متفاوت است هم پرداختیم تا حال و هوای گزارش‌مان کمی عوض شود.

رامبد جوان

یقینا اگر قرار باشد از میان چهره‌های تلویزیونی در سال 1394 چند نفر را انتخاب کنیم، یکی از آنها رامبد جوان‌است. او در سالی که گذشت با برنامه «خندوانه»، حسابی گل کرد و نقل و نبات همه خانه‌ها شد. جوان اما به‌رغم روزهای کاری فشرده و سنگینی که داشت، ارتباطش را با مردم از طریق صفحه اینستاگرام، قطع نمی‌کرد. در طول پخش خندوانه با پرسیدن سوالاتی درخصوص برنامه، نظر مردم را جویا می‌شد و گاهی پست‌های فرهنگی مثل تشویق مردم به کتابخوانی و امثال اینها را هم می‌گذاشت. اما ارتباط او با مردم محدود به خندوانه نبود، پس از پخش این برنامه، رامبد فوری سراغ ساخت فیلم «نگار» برای جشنواره فیلم فجر رفت و عکس‌هایی از پشت صحنه این فیلم در اینستاگرامش گذاشت عکس با دوستان در اماکن فرهنگی و توضیح درباره سری جدید خندوانه و کارهای آینده‌اش از دیگر مطالب اینستاگرامی رامبد جوان در سالی که گذشت، بود.

مرجانه گلچین

«نفس گرم» نام سریالی ساخته محمدمهدی عسگرپور با تهیه‌کنندگی محمود رضوی بود که سال گذشته از شبکه یک سیما پخش شد و طرفداران زیادی پیدا کرد. بازیگر اصلی این سریال، مرجانه گلچین یا همان ملیحه خانم بود که برای اولین بار در نقشی جدی ایفای نقش می‌کرد. اغلب ما شناختی که از گلچین داریم، خانمی پرچونه و بامزه است، ولی او این بار در نقش یک خانم جلسه‌ای ظاهر شد. گلچین در طول پخش سریال نفس گرم، عکس‌هایی از نقش خود در اینستاگرام می‌گذاشت و از این طریق با نظرات مردم درباره سریال آشنا می‌شد. او در یکی از پست‌هایش از مردم پرسیده بود در نقش کمدی بهتر بازی می‌کند یا جدی؟ سایر پست‌های او در اینستاگرام به تفریحات فرهنگی او در سالن‌های تئاتر، کنسرت و دیدار با دوستان اختصاص داشت. گلچین در میان پست‌های خود به افرادی که در این مدت از دنیا رفتند، مانند محمدعلی اینانلو وچند نفردیگر از هنرمندان، ادای احترام کرده بود.

هادی کاظمی

هادی کاظمی کسی است که با گذشت ده سال از پخش سریال «شب‌های برره»، هنوز در ذهن خیلی‌ها با نام حسام دو برره آشناست. او پس از شب‌های برره هم فعالیت‌های تلویزیونی وسینمایی بسیاری مثل «ایران برگر» داشت، ولی نقش او در شب‌های برره چیز دیگری بود به طوری‌که خود کاظمی هم در اینستاگرامش تعداد زیادی فیلم از این سریال پربیننده گذاشته است. بیشتر عکس‌های هادی کاظمی در اینستاگرام به دوستان او که اغلب هم از بازیگران، هنرمندان سینما و تلویزیون هستند اختصاص دارد. به طورکلی حال و هوای اینستاگرام کاظمی مانند نقش‌هایش شاد و سرزنده است و مطمئنا اگر به صفحه او سربزنید، لبخند روی صورتتان می‌نشیند.

محسن تنابنده

محسن تنابنده که خیلی‌ها او را به همان نام نقی، بازیگر سریال «پایتخت» می‌شناسند از دیگر کسانی بود که به‌واسطه پخش این سریال در نوروز خیلی طرفدار و هوادار پیدا کرد. تنابنده بیشتر پست‌های اینستاگرامش به فعالیت‌هایش اختصاص داشت. از «شاهگوش» و «ابله» که در قالب نمایش خانگی عرضه شد، گرفته تا گینس، ایران‌برگر و لامپ صد که روی پرده سینماها رفت. گذاشتن فیلم و عکس از پشت صحنه سریال پایتخت، جزو پرطرفدارترین پست‌های تنابنده بود. وی از طریق این شبکه اجتماعی نسبت به برخی وقایع مثل درگذشت هادی نوروزی و یدالله نجفی ابراز همدردی کرد.

سیاوش صفاریان

علاقه‌مندان به برنامه‌های علمی بخصوص در حوزه نجوم و اخترشناسی، حتما با نام دوبرادر دوقلو سیاوش و محمدفواد صفاریان پور، آشنا هستند. آنها سال‌ها مجری برنامه «آسمان شب» بودند و بسیاری از مردم را به حوزه اخترشناسی و نجوم، علاقه‌مند کردند. از این دو برادر، این شب‌ها برنامه «چرخ» در شبکه چهار سیما پخش می‌شود. صفاریان‌پور در اینستاگرام خود عکس‌های بسیاری از پروسه تولید برنامه‌هایش مثل اتاق فکر برنامه چرخ می‌گذارد. او این روزها همراه برادرش، مشغول ساخت سری دوم برنامه «تیک تاک» است که از برنامه‌های پربیننده شبکه دو در سال 1387 بود. صفاریان پور از درگذشت محمدعلی اینانلو بشدت غمگین شد و از طریق گذاشتن چند پست از خاطراتی که با این مرد طبیعت داشت، یاد کرد.

داریوش فرضیایی

داریوش فرضیایی یا بهتر بگویم عمو پورنگ، چهره پرمخاطب تلویزیونی است که برای کودکان برنامه می‌سازد، ولی مخاطب بزرگسال هم پای برنامه‌های او می‌نشیند. عمو پورنگ سال‌هاست که در شبکه دو مشغول اجرای برنامه برای بچه‌هاست، ولی در سالی که گذشت، کار متفاوت تری از او به نام «محله گل و بلبل» پخش شد. گرچه محتوای این برنامه هم مختص کودکان بود، ولی گونه ساخت آن کمی با برنامه‌های قبلی‌اش متفاوت بود. فرضیایی، یکی از پرکارترین کاربران صفحه اینستاگرام در سال گذشته بود. او علاوه براین‌که پست‌های زیادی در ارتباط با محله گل و بلبل می‌گذاشت، عکس‌های بسیاری هم با هوادارانش در صفحه اینستاگرام قرار می‌داد.

مهراوه شریفی نیا

سریال «کیمیا» هم از آن دسته سریال‌هایی بود که در سال 1394 خیلی‌ها را پای تلویزیون نشاند. مهراوه شریفی‌نیا، بازیگر نقش اصلی این سریال از فعالان اینستاگرام هم بود. او پیش از پخش سریال کیمیا، عکس‌های فراوانی از پروسه تولید این سریال و اتاق گریم آن در صفحه خود قرار می‌داد. شریفی‌نیا همچنین به واسطه بازی اش در این سریال روی جلد خیلی از مجلات و روزنامه‌ها رفت که تصویر تعدادی از این جراید در صفحه اینستاگرام وی موجود است. یکی از اتفاقات خوب صفحه مهراوه شریفی نیا در اینستاگرام، معرفی کتاب‌هایی است که او می‌خواند و به بقیه هم توصیه می‌کند. عکس از دوران کودکی و عکس همراه پدر، مادر و خواهر هنرمندش از دیگر پست‌های اینستاگرامی کیمیا خانم در سال 1394 بود.

محمود رضوی

تا اینجا بیشتر درباره صفحه اینستاگرام هنرمندانی پرداختیم که به نوعی جلوی دوربین دیده می‌شدند، اما در برنامه سازی فقط تصویر و جلوی دوربین بودن مهم نیست. این که چه کسانی پشت دوربین و به‌اصطلاح آن طرف ماجرا ایستاده‌اند هم مهم است. محمود رضوی، جزو تهیه‌کنندگانی است که سال گذشته کارنامه کاری پرباری داشت و با تهیه‌کنندگی چند سریال جانانه، حسابی نامش سرزبان‌ها افتاد. او علاوه برتهیه‌کنندگی سریال «پرده‌نشین» تهیه‌کنندگی سریال «نفس گرم» را هم به عهده داشت، ضمن این‌که همزمان مشغول آماده‌سازی فیلم «سیانور» برای جشنواره فیلم فجر هم بود. رضوی از اینستاگرامش بیشتر برای تبلیغ فیلم و سریال‌هایش استفاده می‌کند. وی به مناسبت‌های مذهبی هم بسیار اهمیت می‌دهد و به بهانه‌های مختلف با گذاشتن عکس‌هایی با حال و هوای معنوی از مردم التماس دعا دارد.

سوسن حسنی دخت

اما آخرین چهره‌ای که قصد داریم به اینستاگرام او بپردازیم، سوسن حسنی‌دخت، گوینده خبر شبکه خبر و شبکه یک است. او سال‌هاست در رادیو و تلویزیون در بخش اخبارگویی، تحلیل خبر و گفت‌وگو فعالیت دارد و جزو مجریان باسابقه رسانه ملی است. حسنی‌دخت علاوه بر اینها، در شبکه اجتماعی اینستاگرام خیلی فعال است، به طوری که حتما روزی یک پست را می‌گذارد. او گاهی هم برای فالوئرهایش موزیک و فیلم در حوزه‌های مختلف قرار می‌دهد. حسنی‌دخت ضمن پرداختن به اخبار در صفحه‌اش، بخش‌هایی از اجراهای خود را نیز برای مخاطبان می‌گذارد. گرچه او در اجرا خیلی خشک و جدی است، ولی اینستاگرامش حال و هوای دیگری دارد.

ضمیمه نوروزی جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها