نگاهی به رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن آسیا

گام‌های سنگین قدم‌های چابک

هفتمین دوره از رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا در قطر با یک طلا، 4 نقره و یک برنز برای ایران به پایان رسید. این رقابت‌ها با فراز و نشیب فراوان برای دوومیدانی‌کاران ایران دنبال شد که بسیاری از نتایج، جای تامل دارد.
کد خبر: ۸۸۴۴۰۸
گام‌های سنگین قدم‌های چابک

در این رقابت‌ها باید ابتدا نتایج حسن تفتیان، دونده سرعت و یکی از پدیده‌های دوومیدانی در یک سال اخیر را به همراه رضا قاسمی که از دونده‌های المپیکی هستند و مدت‌ها پیش جواز المپیک 2016 را کسب کرده بودند،‌ از نتایج ورزشکاران دیگر جدا کرد. طلا و نقره این قهرمانان المپیکی نشان داد،‌ آنها در مسیر آماده‌سازی خود گام‌های مطمئنی برداشته‌اند.

سپیده توکلی با وجود ناکامی در دوره قبل این مسابقه‌ها همین طور بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون تلاش کرد در قطر به مدال برسد. در بررسی ماده به ماده می‌بینیم در موادی که از این ورزشکار انتظار عملکرد بهتری می‌رفت، نتوانست نتایج مطلوبی بگیرد و در آخر با اعتراض روی عملکرد ورزشکار هندی در دوی 800 متر مدال خود را از برنز به نقره ارتقا داد.

مصطفی ابراهیمی،‌ از دوندگان خوش آتیه‌ای است که مدت‌ها به دنبال حضور در یک میدان برون‌مرزی بود. او توانست در دوی 800 متر به مدال برنز برسد و با رکورد ملی که جابه‌جا کرد، امیدهای بیشتری را برانگیخت.

یکی از نکات قابل تامل پیکارها این بود که مریم طوسی و سجاد هاشمی آهنگری، رکوردداران دوی 400 متر با ارتکاب خطای خط در دور مقدماتی از رقابت‌ها کنار رفتند و مهدی زمانی که در دوره گذشته به مدال طلا دست یافته بود، به عنوان تنها نماینده ایران راهی مرحله نیمه‌نهایی شد، اما متاسفانه قهرمان دوره قبل در این دوره حتی به فینال نرسید.

لیلا رجبی، ورزشکار المپیکی ایران در فاصله شش ماه تا المپیک در یک میدان آسیایی ضعیف‌تر از انتظار ظاهر شد و عملکرد قابل قبولی نداشت.

نگاهی به سایت کنفدراسیون دوومیدانی آسیا نشان می‌دهد، در دوی 4 در 400 متر امدادی مردان فقط دو تیم قطر و ایران حضور داشتند. به هر روی اگر ایران از مدال طلا باز می‌ماند،‌ روی سکوی دوم قرار می‌گرفت و قطعا یک مدال نقره اتفاقی در انتظارش بود.

از طرفی در دوی 4 در 400 متر بانوان نیز سه تیم حضور داشتند. سپیده توکلی که فقط در مواد پنجگانه و ارتفاع حاضر می‌شد، خود را به ترکیب سه دونده دیگر رساند تا بتوانند یک مدال اتفاقی دیگر را برای دوومیدانی ایران به ارمغان بیاورند.

در این ماده، مریم طوسی و فرزانه فصیحی حضور داشتند، اما نکته جالب توجه، حضور الناز کمپانی بود. کمپانی رکورددار دوی با مانع ایران چندی پیش تصمیم گرفت ماده رقابتی خود را تغییر دهد. وی تمرینات خود را به صورت حرفه‌ای در ماده هفتگانه (پنجگانه داخل سالن) دنبال کرد، اما در این رقابت‌ها باز هم در دوی 60 متر با مانع حاضر شد و با وجود نگرفتن نتیجه لازم، در ترکیب دوی 4 در 400 متر امدادی قرار گرفت.

مهیار آذر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها